GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 195

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 195

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

D

I

S P.

VI.

DE PR

sislenliam ullam habet: sed

P A G A T

mione ad

I

N E

corpus,

nagoras Chrislianorum legalus. Non anima

P

E C C A T

& crcatur animum

1

11 I

G

I

N A L

Oc infundilur.

gignil,

sed

I

S.

171

Docte Atlie-

homo hominem

:

anima ex traduee minime esl, a parenle tumen, ca nempe quamjam diximus ratione. Hoc a Cyrillo Alexandrino explicalur fusius ilu. Terreslium hominum maIres, nulurac ad gcncrandum famulantes, in ulcro quidem carnem habent paulatim coagululum. Dcus autcm foclui spiritum, modo quem novil, immiltit. Esl autem alia curnis, alia animuc rutio. Vcrum tamen licct corporuui tuntum cjuae ex terra sunt, matres fiant: ullnmen tolum hominem, qui ex anima 8c corporc constat, non partem illius parere dicunlur. Necjuc enim quisquam Elizabeth sarkotokon, 8c non psuchotokon dixerit. Accommodat ista ad ipsum Christum Pacianus Barcilonensis. Novisid est:

simis temporibus, animam utique cum carnc, accepit Christus, ex Maria hanc vcnil salvam facere, hant apud inferos non rclincjuit, hanc spiritus suo conjunxit, & suam peccatum aeque alque corfccit. Alque ul anima ab Adamo ipso propagalur: ita pus, ab Adamo propagat. Adam elenim genuisse filios dicitur in imagine sua Gen. 5. 3. imago autem in anima est, non corpore solo. Quod gignitur a carne caro est Joh. 3. 6. caro hic &' ipsam naturalis hominis animam comprehendit. VI. probl. An satis accurate a Polano cap. cit. p. 337. peccatnm originale quod proprie & formaliter peccatum est, dicatur prius ordine generationis & temporis (ut loquitur Thonias in cju. disp. de peccato origin. qu. 4. artic. 3.) existere in semine. Et an ab alio theologo recte dicatur prius existere in corpore jam animato & deinde in anima; idque propter hanc rationem, quia corpns ex semine immundo concipitur & corpus ante unionem infectum est principio & dispositione quadam peccati; anima vero pura a Deo creatur, & sic in poenam jirimae transgressionis tnm puritate sna privantur tum corporis contagione infecta corrnmpitur. R. Neg. Quia varias hypotheses falsas assumere debeant, quas supra reijcimus, & sibi ipsis ac nostris orthodoxis theologis contradicere, siquidem ad finem hanc thesin [pag. 1117] suam tueri velint. Ego contra statuendum puto. Priino, adaequatum & primum subjectum peccati esse hominem, seu totum compositum; non vero sanguinem, aut semen, aut embryonem qnae ne quidem animalia, aut viventia sunt, nedum ut sint rationalia, & libero arbitrio praedita, consequenter bonitatis aut malitiae moralis, poenae & praemii capacia. Secundo, Ipsum corpus organicum & animae unitum proprie non est subjectnm peccati: immo ne quidem, utraque pars essentialis simul sumpta, non unita in naturam & suppositum humanum. Est enim persona humana subjectum peccati proprie dictum. Nam quod scriptura aliquando corpori tribuit pecca;

&

;

tum &

partibus integralibus corporis, illud incomplete, synecdochice, & improprie,

mediate & per aliud intelligendum est: quatfmus scilicit partes sunt in toto, & totum constituunt, in quo immediate & per se est peccatum. Tertio, Qnod si dicendum sit peccatum hoc per prius inesse alterutri parti, jjotius cum omnibus fere theologis animae hoc tribuendnm quam corpori: idque ex lege contrariorum: imago enim Dei, omnisque virtus theologica aut moralis sive in actu sive in habitu aut principio elicitivo considerata, per prius est in anima, & non in corpore ergo idem dicendum est de ejus opposito, peccato scil. sive originali sive actuali. Quarto, nullum datur morale malum, seu peccatum, quod tantum inchoative sit tale, ac tantum fomes peccati, non vero formaliter sit malum aut peccatum. Sed quidquid est praeter bonum morale, aut malum morale, est purum putum adiaphorum & neutrum, quod de :

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 195

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's