GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 214

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 214

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

190

DlSP. VII,

PROBLEMATUM

DE

MeRITO ChRISTI PaRS

II.

12. 14. 15. 4. Dubit. An argumentuni a debito nostro ad Christi [pag. 250] sponsionem, & rursum a Christi sponsione, qualis de facto ah illo suscepta fuit, solidam consequentiam facit ad absolutam necessitatem talis sponsionis & oppositi absolutam impossibilitatem. Non negatur, hominem peccatorem debuisse mortem, aut Christum Sponsorem suscepisse eam pro nobis gustandam, & consequenter ex vi voluntariae sponsionis & susceptionis eum jure debuisse mori sed dubitatur, aut in praesentiarum in medio relinquitur (donec certior probatio compareat) an absolute impossibile fuisset Deo statuere & Christo offerre sponsionem de satisfactione pro poenis peccato nostro debitis per alias quascunque gravissimas afflictiones in auima & corpore perferendas, absque morte corporali qua sponsione posita, per aequalem compensationem propter personae infinitam dignitatem a poena utriusque mortis peccatores jure liberasset. 5. Dubit. Cur dignitas, aequivalentia & compensatio in poenis Christi temporalibus, quas pro nobis tulit ex dignitate personae accersi pos& non etiam quod ad speciem aut partem sit, & de facto accersatur contra Socinum hanc poenae, scil. mortem corporalem, itidem ex eodem fonte accersi posset, siquidem Deo visum fuisset ita decernere, & Christo sic spondere. 6. Dubil. Si Christus Mediator absoluta necessibate naturae divinae nihil minus spondere potuit, quam mortem utramque quod ad essentiam, seu in specie & forma pro nobis & loco nostro subeundam quae ratio solida afFerri possit, cur inchoationem, gradus, consummationem utriusque mortis, cum quantitate extensiva, atque ex necessitate naturae divinae, usque ad minimum apicem ferre non debuerit, sicut peccatores ipsi in suis quique personis ea ferre debuissent. Si dicis, per compensationem & aequivalentiam illa omnia a Christo lata fuisse & suffecisse propter dignitatem personae redit tum quaestio, Curnon suffecisset propter eandem dignitatem,si alias gravissimas passiones poenales tanquam Sponsor suscepisset loconostro in anima & corpore pro nobis ad liberationem a debita utraque morte persolvendas. 7. Dubit. An Christus passiones numero pauciores, duratione breviores, quantitate minus intensas, & contractiores seu minus extensas, quod ad partes corporis, facultates animae, momenta & partes vitae in terris actae spondere, in se suscipere, ac ferre & sic satisfacere potuisset ? Ad omnia haec dubia, & ad hypotheses ac problemata singula supra proposita siquis responderit, sic ut nihil in medio relinquat, aut nullibi haereat, rationibus insuper ex Scriptura adductis evidenter smgula comprobet, indicato etiam ubique Ecclesiarum reformatarum & Doctorum contra haeterodoxos communi, aut saltem communiori consensu; utique me illi multum debere profitebor, & vestigia ejus tanquam ducis secuturum polliceor. Interim dum hoc exspecto, [pag. 251] absque ullius praejudicio hac vice spectatorem agam, & veniam petam, si ingenio meo omnia aeque liquida & pervia hactenus non fuerint praecipue cum antecessores non ita noverim, qui omnia & singula in terminis nunc proposita perspicue in locis communibus suis, aut in controversiis determinaverint. Via trita meo judicio, via tuta. Sed eam nondum ostensam video in talibus problematis enodandis, quae praeter & extra fundamentales ac communi Ecclesiae consensu receptas theses, considerationi nostrae offeruntur. Ego profiteor me esse, & velle esse ex eorum numero, qui ab aliis discere parati sunt, & ex alienis meditationibus proficere deciderant. 4. Hactenus ad uberiorem controversiae de necessitate satisfactionis illustrationem, pro modulo occasionem & aliquem meditationum apparatum subministravi:

;

;

;

;

:

mus.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 214

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's