GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 113

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 113

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

D filium,

&

spir.

s.,

G M

paucis

T

A

I

S

1)

E

S

S.

T

K

I

N

I

T A T

89

E.

ante obitum diebus ab ipso scriptas. Voluissem librum

Gisberli Schevicavii Soc. Jesu dc Trinitate cognoscenda, amanda, laudanda, olim conspectum, percurrere, si forte symbolam aliquam huc contulisset: sed nuncejusmihi

Lorinus in comment. ad Sapieniiae cap. 7. v. 22. 23. multa colligit quae ad praxiro piarum meditationum, & roncionum usum suum praestare possint. A.dde Ludovici de Ponte medilationes, in Introducl. § 1. 8th. 4. Exceptiones Remonstrantium in apologiap. 53. nunc removendae. 1. Usus, inquiunt, doctrinae de Deo praemissi fuerunl d'c. nunc tantum hoc capite asscritur, Deum ilhnu se patefecisse sub tribus personis scu hypostasibus. Quis, nisi vccors nocos usus hic fingal. Quicunque enim hic fingenter usus, ii non fingenter sub [pag. 486] alio conceptu, quam sub conceptu Dcitaiis. Persona ut personaest, simpliciler usum praebere non polest, nisi quatenus pcrsona divina csl. Resp. 1. Quid per personam intelligant non satis capio. Personam filii cum dicimus aut cogitamus, non praescindimus deitatem, sed & personalitatem illi propriam & essentiam Dei simul intelligimus, hoc est, Deum filium. Jam autem usus quos liic annotavimus, alii sunt quam quos de Spir. s. alio enim conceptu intelligitur Spir. s. & alio filius immo ipsi sunt revera alius & alius. 2. Si Trinitatem seu tres personas simul, aut unam ex illis seorsim cogites jam illarum praecisi conceptus non sunt conceptus deitatis ut sic & praecice consideratae neque enim notio & conceptus triadis seu tnultitudinis & distinctionis est conceptus unitatis seu unionis. Si ergo eodem conceptu formali non intelligis filium, aut Spir. s. quomodo non proprios usus practicos suggerent effata illa: Coloss. 1. v. 15. 16. 17. 18. cum Hebr. 1. 2. 3. defilio; & effata Johan. 14. 16. 17. & 15. 26. de Spiritu S., & de patre Johann. 5. & 16. v. 15. 23.27. & 17. 26. 11. & de tribus 2 Corinth. 13. 13. Cur ergo scriptura distinxit ? Nisi dicant omnia illa inferre distinctiones pure nominales, aut adsummumrationisratiocinantis. Non est autem quod hic praetexant metaphysicos terminos & distinctiones ipsi enim nobis praeeunt suo quatenus, & sub conceptu, & realiter distincla. 3. Siquidem propter conceptuum conjunctionem, aut mutuam ac necessariam ad se invicem relationem (juxta illud Nazianzeni: Oi <p$raw> r: ev vcr.o-eu wxl roTg rpuri &c.) nullam eorum distinctionem patiantur, per proprios ac peculiaresmodos&respectussaltem; non video quid Sabellio responsuri sint? Quid itidem illis qniignorant aut dissimulant tres personas, siquidem praetexant, se unum Deum confitendo triada jam confessos, quia trias uon concipiatur nisi sub conceptu unicae essentiae divinae. 4. Vertim quidem est triada esse unam essentiam, & unam essentiam esse triada (in sensu scil. identico, sed non in sensu formali) sed ideo conceptusillusnonesthujus, nec vice versa: sequefcur enim Gentiles per lumen naturae cognoscentes unicam Dei essentiam, cognovisse tres personas. Sic etiam verum est, tres personas unas & uuitas esse in unius deitatis communione nec tamen ne^andum, eas realiter distingui inter se, qua personas. Hic ergo usus eatenas distincti & proprii sunt constituendi, quatenus & quousque conceptus nostri distincti sunt: Sequuntur enim praxes illae mentales & spirituales, conceptus nostri intellectus. Vide Arminii distinctionem conceptuum hic factam in disp. proxime pracccd. dc aLroSrsSf» 5. Quod addunt: persona ut persona cst, simpliciter usum pracbcrc non polcsl nisi qualcnus pcrsona divina cst: divinitalis aulem conceplus, quos usus pracbeal jaw antc praecedenle capile (de Dei sc. Natura & essentia) indicalum eral : non uno modo absurdum est.

non

est copia.

attributa spir.

s.

;

;

;

:

:

;

:

:

Nam

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 113

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's