GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 191

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 191

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

:;

Disf. VI. Db P

u o p a u a t

i

o n e

Peccati Obiginalis.

107

ad bonum, 8c qualenus ea adhuc dcleclamur, volumus, quasi re bcne gesta. Caetera spinosiora in castra curiosilalis ablego, vide erudilissimum Johannis Spinaei tractatum de curiositale, inler eos, quos de animi tranquilKtate scripsit. Perkinsus in serie causar. salutis &c. cap. 12. p. 27. Propagatur peccatum a parentibus riii

sumus istam

caecitatem 8c aSuvxftixv

8c sapientes acjusti videri

in

vcl

filios,

quod anima corporis contagione, ut ungucntum impuro vase

afficitur

quia Deus animain, eodcm momenlo quo esl crcala 8c infusa, deserit. Nam Adanius, imaginem Dci ut sibi 8c cdiis accepit, ita sibi 8t aliis atnisit. Parkerus lib. 3. de descensu ad Inferos § (55. pag. 121. Non igitur illa Urbani (Metaphras. ps. 51.) placent: Anima a Deo infusa corpori labefaclalo, laliter maculalur: sicut in vase non sincero vinum infusum, licet oplimum inficilur, 8c acescil. El in illa infusione, ipsa anima damnalionis senlenliam in se juslam accipiens, culpam conlrahil 8c reatum,8c poenae perpeluae obligatur, Nec vero vera illa Fausti Rhegiensis sunl. Sola caro in Adamo peccavit, anima polluilur proptcr conscnsum corporis, cui infunditur. Ila cnim se res habet. Ut fons loco coenoso erumpens, vilium habel, non ab aqua sola, nec terra sola, sed ab utraque : sic homo nec ab anima sola, nec d corpore solo, sed ab utroque peccalum propagatum recipit. s ic Magister sententiarum. Ipsius carnalis concupiscentiae causa, nec est in anima sola, nec in carne sola, ex utraquc enim fit. Quomodo etenim potest, corpus ut Adae solum posteros inficiat, cum non corpus sed anima ipsum Adamum primitus infecerit? Ad hoc illuslrandum citat Augustinum. Non fuit corruptio corporis. quac aggravat animam, causa prima peccati, sedpoena: nec corvel

animam peccalrice fecit, sed peccatrix anima, camem corruplibilem pcccatum propagalur per animam dices, tum non crcatur a peccato pura.ita sequctur, Deum peccali aulorem esse. Facilis huic 8c expedita responsio est. Deus non solum ut creator considcrandus a nobis est, sed etiam utjudex. Creator est animae quo ad substantiam, cujus respcctu, cuni creatur, pura est. Judex est praelerea Deus, dum animam creal, quo ad hanc circumslanliam scilicel quod nou anima simpliciter ei sit creanda, sedunius ex Adae fdiis anima. [pag. 1112] Hoc rcspectu justum ei est, animam deserere, quoad suam imaginemin Adamo amissam ex qua deserlione sequilur carentiajustitiae originalis, ex qua carenlia pcccatum ipsum originale propagatur. Paulus Ferrius in scholastico orthodoxo cap. 20. p. 195. Dico igitur non dari aliquam causam realem quae actione reali producat originale peccalum in parvulis. Ratio est, quia in formali conceptu peccatum illud non connotat enlitatem aliquam realem, sed privationem, ul diclum esl. Et postea : Ergo eliam impossibile talem privationem introduci per naluralem 8c physicam cxpulsionem : 8c ideo realem esse causam cjus traductionis. Moralis tamcn dalur, quae esl vel generale peccatum, quo omnes in Adamo peccavimus, vel naluralis propagatio. Et paulopost: Unde quoquc patet ipsum acluale peccatum, quo otnnes peccavimus in eo, direcle causare islud originale : generalionem autetn sive propagalionem lantum applicalivc, substituendo nimirum subjectum, inquo peccalum illud commune proruplibilis

fccil.

Al

caro

si

ducat suum cffectum: quatnvis vero jam multis annorum millibus transierit, non impedit quin producat cffectum, morcdis enim causa, non realis : moralem autem, dutn producit effectum suum, existcre non est necesse. Et p. 197. At ncc in corpore aliquod vitium inesse negamus : concupiscentiatn enim ipse senlimus ia carne seu infcriori parte,quae sensualitas dicitur: de quo ctiam tam multa D. Paulus, 8c praecipue

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 191

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's