GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 223

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 223

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

;:

D

i

s p.

VII.

Phoblematum

& positis ponendis (si scil. prius stum ut suum Servatorem actu

de

Mehito Christi Pars

resipiscant, desiderent gratiam, fidei directo

Matth. 11. 28. Joh.

III.

199

apprehendat Chri& sic medi-

7. 37.),

De quo

in disp. dc Praxi Fidei. Christus meritus sit damnatis, aut totalem liberationem a poena, aut saltem aliquam poeuae remissionem. Rcsp. Supra inter controversias principales, hanc & quidem merito numerabamus. Hic addimus quod ad prius membrum, communiter quidem negari a Scholasticis cum Thoma 3. quaest. 52. artic. 4. Sed argumentum de sufFragiis pro quibusvis mortuis, quod opponit Medina, & decantata historia seu fabula [pag. 262] de anima Trajani ex inferno liberata, difficultatem ipsis parit. Similiter quod ad secundum membrum, non levis difficultas ipsis exurgit ex missali antiquo (supra nobis cit.) ubi Missa pro defuncto, de cujus statu dubitatur. Confer supra parl. 1 thesin 4. IV. Probl. An meritus sit infantibus, sine baptismo discedentibus ? Resp. Iufantes hic intelligimus foederatorum De quibus mota quaestio, ad controversias principales rejicienda. Ncgant Pontificii

ate ac consequenter.

Probl.

2. III.

An

.

:

communiter cum Thoma ad

3. quaest. 52. artic. 7. Christum aliquos infantes sub peccato originali mortuos ex inferno liberasse. Hodie communiter fere omissa fabula de limbo infantum, omnes ejusmodi infantes aeternis inferni cruciatibus adjudicant, & huic opinioni subscripserunt ante paucos annos Theologi Lovanienses & Duaceni, uti refert libellus Lovanii anno 1641. editus tit. Querimonia Jacobi Zegeri 8cc. pag. 61. Sed haec opinio alibi excutienda. Sufficit hic propter affinitatem materiae indicasse. Interim videantur Antagonistae Pontificiorum, in quaeslionibus, de Limbo, de Baplismi necessitate. V. Probl. An Christus meritus sit Angelis? Rcsp. 1. Concl. De Angelis malis hodie (quod sciam) nulla est quaestio & supra rejecimus aeternum illud Euangelium Origenis (siquidem haec fuerit ejus sententia) diabolis & damnatis post diem judicii praedicandum ad salutem. Ad quaestionem quam hic movent Scholastici ad 1. qu. 65. art. 2. cur Deus tempus & auxilium ad poenitentiam non concesserit, tuto & solide responderi censemus, Quia non voluit uti colligimus ex suprema & absoluta libertate, potestate, dominio Dei quae inculcat Apostolus Rom. 9. v. 18. 20. & 11. v. 35. Eph. 1. v. 11. Et Servator Matth. 11. vers. 27. Haec indubitata axiomata etiam ratione, & ex lumine naturali contra omnes adversarios satis saperque defendi possunt. Rationem discriminis, Thomas loc. cit. cum sequacibus suis hanc obtendit, quod Angelus sua naturainflexibilis sit & fixe ac immobiliter adhaereat ei, quod semel elegit, ita ut electio ab illo semel facta mutarinon possit: cujus ratio sit, quod voluntas moveatur ab intellectu seu judicio practico atqui judicium Angeli nunquam mutari potest (est enim sine discursu), ergo nec electio voluntatis. Sed has male consutas consequentias refutant Scotus, Durandus, Bonaventura, hichardus 8cc. Et ex recentioribus Becanus parl. 1. Theol. Schol. tom. 1. tract. 3. c. 4. qu. 12. Rationem aliam commmiscitur Salmeron, Quod Deus diu invitaverit Angelos lapsos ad poenitentiam, antequam eos e coelo ejiceret. Sed eam merito rejicit Arriaga dispp. in 1. Thomaetom.2. disp. 25. scct. 1. Et Zuarcz. in tracl. de Angelis ib. cit. Alii ex tribus his ajunt confici unam rationem, scil. ex brevissima mora viae Angelicae ex aliqua difficultate, in eo quod resipiscant, & ex eo quod Deus non dedit ipsis uberiora auxilia. Sed Arriaga loc. cit. de his judicat, [pag. 263] quod in hoc puncto se non satis determinent, & valde obscure loquantur. Hinc ipse sic concludit Melius ergo absolule in Dei

Vet. Test.

cum

:

;

;

:

vo-

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 223

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's