GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 392

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 392

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

3G8

D

i

XII.

s p.

De Lege

et Euanuelio.

in negotio Religionis adhuc dubitantii, aut neutrales, aut desultorii Ecebolii aliqui formales seu subtiles hypocritae, qui ptbptputrtvhahent zjfreftzixg, vi ejusdem abnegata: uliqui x7T(jio-K/j.£vot bonam conscientiam apostatant, & circa fidem naufragantur aliqui soli-ipsi, sibi sapientes, scismatici S3 separant, aut separationem affectant: aliqui inlantes in Christo, magnam partem adhuc carnales aliqui intervalla lapsus aut relapsus patiuntur aliqui tepescunt in cursu pietatis. Aliqui peculiari & priori muneri, ordini, statui, vitae generi in hoc uiundo ita adhaerent ut quod ad hanc partem, in toxov illum SiSxyv.q nondum totitradi velint aut possint: Aliqui, quamvis non imparati essent, in rwcov illum se tradendos dare, tamen suasione & sophistica quorundam laxorum Casuistarum suggestione, adhuc ampliant Alii quamvis comparate ad alios fideles, perfecti ac viri dici possint (uti Asa 2. Paral. 15.) habeut tamen adhuc luctam carnis ita ut quamvis delectentur lege Dei secundum interiorem hominem, nihilominus sentiant aliam legem in membris suis. In tot generum auditoribus cum rigida & exacta praedicatio legis pertingit usque ad interiores conscientiae fibras, quid mirum si traditio & receptio ejus sit difficilis, supra Euangelii: quippe quod nihil mali nuntiet, atque adeo a variis hypocritis & carnalibus [pag. 52] non illibenter audiatur; saltem praedicatio ejus sine murmuratione, contentione, oppugnatione transmittatur. Raro privatis publicisve exceptionibus, expostulationibus, comminationibus obnoxiae sunt applicationes Euangelicae legales contra frequenter. Quis enim illarum interpretationem & examen sibi non sumit ? Quis non praesumit, sibi & rebus suis, aut autoritati suae & honori suo per illas in aliquo praejudicatum esse ? Etiam ignorantissimus aliquando hic contendit esse Magister, & mitissimus sit proeliator qui alias de Euangelicis forte non bene perceptis, facile pronuntiaret: Superant meum captum: non sunl mei fori: aliis hacc curandarelinquo. §. 2. Subjicimus nunc aliquot problemata. I. Probl. An Euangelio excelleniia tribui possit supra lcgem ? Resp. Si per Euangelium ratio dispensationis novi foederis post Christum, & per legem ratio dispensationis ejusdem foederis ante Christum intelligatur, Aff. ex Mallh. 13. v. (.6. Sin vero stricte hae voces accipiantur (uti nos in tota hac Disp. sumimus), itidem Aff. ex Hebr. 7. 2. Cor. 3 v. G. 7. 8. ubi a Commentatoribus '^oyr, illa explicatur. Quae bac cum distinctione accipienda, ut comparatio imparium in objecto Legis & Euangelii quaeratur, hoc est, in foedere operum, in foedere gratiae non vero in ipsa doctrina Legis & Euangelii, formaliter considerata quae utraque divina est, & divina sui cujusque divini foederis tabula, seu instrumentum. De omni enim doctrina divina, sive Legis, sive Euangelii, tenenda sunt elogia illa Psal. 19. & 119., quod pura, perfecta, illuminans oculos, laetificans cor, pariter justificata, &c. & 2. Tim. 3. 16. 7rx<rx :

:

:

:

;

:

;

:

:

;

;

ypy.tp},

%&7rvvj<TToq, kou uxpiXtftoq, &c.

Probl. Quo rcspectu objectum Euangelii, (foedus scil. gratiae) sit excellentius t quippe magis manifestans gratiam divinam, quam objcctum legis (foedus scil. operum). Resp. Respectu multiplicationis & extensionis gratiae, quae illic versatur circa peccatores ex se & en in se damnationi obnoxios hic vero circa homines innoxios & sanctos ad imaginem Dei creatos. Vel sic, gratia novi foederis est restitutionis a termino privatio gratia veteris foederis est beatificationis, seu promotionis & deductionis ad beatitudinem a termino pure negativo. III Probl. An perfectio legis sit tantumumbrapcrfectionis ejus, quae estin Legc novd, II.

:

:

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 392

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's