GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 236

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 236

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

:

212 Disr. VII.

Problematum

de

Merito Christi Pars

V.

scil. unio cum huraana natura aliquid addere concipitur supra partiales unioVide & confer de nierito incarnationis disputantes Scholasticos ad 3. quaest. 2. artic. 11.; iniprimis inter recentiores Zwarezium, ubi alii citantur. Et de hoc probleraate Bccanum cap. cit. quaest. 6. XXX. Probl. An visionem beatificam, quam accepit in instanti unionis ? Resp. Respondet ex recentioribus Becanuscap. 14. quaest. 7. Neg. & rationes adfert duas. 1. Quia, principium meriti non oadit sub meritum, nec quod [pag. 279] antecedit omnem actum meritoriura, habetur per actus meritorios. Atqui visio beatifica ab initio conceptionis antecedit omnem actum meritorium, & tria quasi principia visionis beatificae a quibus dependet, unio scil. hypostatica quo ad infinitum valorem infusum luraen gloriae aliique habitus super-

tenus nes.

;

;

naturales, ut scientiae infusae, caritatis, obedientiae &c. cognitio scientiae infusae, sunt principia merendi: ergo non dependent a merito, sed potius meritum ab ipsis. :

Quia visio illa data fuit Christo in instanti conceptionis ex debito connaturali ergo non per raodum praemii aut ex merito. Sicut enim visio sensitiva debebatur 2.

illi

ratione animae sensitivae, ita visio beatifica ratione unionis hypostaticae. Sed

hypothesinPontificiorum de visione beatifica ab instanti unionis usque ad finem, ejusque concomitante seu adjuncto perfecto gaudio in superioriparteanimae,nostri examinant in controversia de Perpessionibus, & de Scientia animae Christi: & doctissime Gomarus ad Luc. 2. vers. 52. XXXI. Problem. An meruerit sibi gratiam habitualera. Resp. Neg. Quia omnis actus meritorius fuit posterior infusione gratiae habitualis ergo per nullum actum potuit gratiam illam mereri. XXXII. Problem. An exauditionem (de qua Johann. 11. vers. 42.) & liberationem ;i malo tum intermedio tempore, tum in fine vitae, morte scil. utraque de quo Hcbr. 5 v- 7.? Resp. Non video cur afjtrmari non possit. Luc. 24. 25. 26. Johann. 17. 4. 5. Hebr. 2. 10. & 12. 2, Jes. 53. vers. 10. 11. 12. Confer Becannm 14. quaest. 3. 5. 7. XXXIII Probl. An exaltationem, hoc est, resurrectionem, ascensionem, sessionera ad dextram. Resp. Aff. ex Philip. 2. vers. 9. Ubi vide longe accuratissimum eommentarium Gomari. Consentiunt Scholastici ad, 3. quaest. 50. artic. 6. Ubi distincte deterininant, quod majorem claritatem, non vero charitatem meruerit. XXXIV. Probl. An distincte gloriam :

humanae

nem

naturae, qua

scil.

singularis illa creatura rationalis est, h.

e.

glorificatio-

& animae impassibilitatem. Resp. A/f. Scholastici. Ex nostris aliqui videntur negare, ut Zanchius & Piscalor, qui gloriam Mediatoris exaltati in suo corporis,

regno, merito ipsius adscribunt. Quorum sententiam confirraat Altingius in Probl. 1. probl. 43. Sod cum triplex gloria Christi a nostris (inter quos Polyandcr in concertat. cum Socinianis) distinte & recte consideretur, quahominisillius, qua Mediatoris idque secundum utramque naturam, uti infra dicetur) & qua Dei bfiooua-iou cum Patre & Spiritu Sancto absolute considerati: non video cur hocnegari debeat. Zanchius de /ncarnatione pag. 495. edit. in 8. statuit Christum Johann. 17. duplicem glorificationem petiisse, unam humanitatis, alteram Deitatis. Putera ergo borum Autorum sententias inter se & cuni nostra optirae conciliari posse. Qui enim propter meritum obedientiae [pag. 280] mediatoriae, gloriam mediatoriam ipsi collatam part.

non negat meritum & consequens praemium ejusdem secundum humanam singnlarem illam naturam considerati; seu ut particularis istius hominis.XXXV. Probl. An gloriam Oeconomicam qua Mediatoris? Resp. Aj[. ex Hebr. 2. vers. 9. 10. & 12. 2. Jesa. 53. 11. Eanc sententiam habent Zanchius, Piscator, aliique supra dicit,

citati

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 236

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's