GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 244

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 244

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

220

Disp. VIII.

De Peksona

Cjieisti Mediatoris.

Pars

I.

video a quibusdani aut lecta uou esse, aut meutem uostram [pag. 307] uou satis iutellectaui, uon pigebit hic breviter sequentibus conclusionibus repetere. Dicimus ergo Non disputari ab orthodoxis contra Sociniauos aut Remonstrantes aut Luthera1 nos. An mediator sit religiose invocandus. 2. Nec etiam, An filius Dei postassumtam carnem exinanitus, seu carne, & officio mediatorio vestitus, sit adorandus. 3. Nec disputari, Au talis, seu ut talis a nobis concipi, cogitari, considerari, & proponi debeatfilius Dei cum illum religiose colimus. Haec omnia concedunt omnesorthodoxi, & nos cum illis contra sophistas illos, quos taxat & refutat Melant. part. 2. consil. p. 242. ubi controversiam ita proponit: Cum sophistae quidam conlendanl, Christum ,

nuncpo.stpassionem non invocandum esse mediatorem seu intercessorem, sed tanlum ut Deum, dalorem bonorum, 8c nolint dici: Fili Dei D. Jesu Christe intercede pro me apud aelernumpatrem, necesse est explicari, quid in hac controversia judicandum sit. Ex his verbis, & locis theologorum, quos citat Amesius, liquet eos nihil aliud voluisse, quam quod nos sponte concedimus. 4. Nec per consequens, Disputari, An Christus mediator ut mediator sit objectum considerationis hoc est, An iucaruatio, natura humana, mediatio cnm toto statu humiliationis & exaltationis, in objecto adorando seu in Christo, quem adoramus & cum adoramus, consideranda sint, & Christus cum iis sit adorabilis non minus quam ante incarnationem, aut ante susceptam mediationem. 5. Nec disputari, an mediatio, sacerdotium Christi, passio &c. seu mediatorem esse, aut sacerdotem, aut passum esse pro nobis &c. sint consideranda in adoratione Christi tanquam motivum & ratio adorationis, in quaestione, quare, seu cur. 6. Consequenter non Disputari, Quis sit adorandus, aut qualis sit adorandus, aut cur sit adorandus. 7. Nec disputari, An mediator in sensu identico reciprocetur cum filio Dei (quamvis non in sensu formali), idemque tribuendum sit mediatori, quod filio Dei; vice versa. 8. Nec disputari, An Christus mediator, aut homo, filius hominis, frater noster, sacerdos noster, sit objectum materiale adorationis distinctum ab ultimato & ultimate terminativo. 9. Denique non disputari. An particula qua catachrestice ab aliquo usurpata tanquam synonymum tou quia, aut etiam laxe & minus proprie accepta (Scholastici dicunt specificalive) & de Christi adoratione usurpata, haeresim inducat. Minime. Logomachias enim cuni Socinianis orthodoxi non exercent, neque in verbis eorum haeresinquaererent, si certi essent sen;

sumeorum sanum Equidem

esse.

Quamvis placeat

illud Calvini lib. 2. Institut. cap. 2. sect. 7.

abominor, quibus fruslra ecclesia faligatur: sed religiose censeo cavendas eas voces, quaeabsurdum aliquod sonant: praesertim ubi pernitiose erratur. 10. Sed disputari inter orthoxus, An mediatio seu mediatorem esse sit fundamentum adorationis & ratio fundamentalis ac [pag. 308] formalis quae se tenet ex parte objecti adorabilis, ita ut propter illud, objectum materiale, quod adoratur, fundamentaliter sit adorabile & adorandum (Vid. p. 524. 525. pr. part. disp.); seu an Christus qua mediator. sit objectum formale adorationis ut particula qua proprie & stricte hic accipiatur, hoc est reduplicalive. Atfirmant Sociniani, tantum adorari Christum qua mediatorem, seu sub illo formali, qua mediator; & fundamentum adorationis seu rationem formalem, quae se tenet ex parte objecti adorabilis esse solam mediationem, non vero aeternam deitatem. Affirmant utrumque Reruonstrantes, adorari scil. Christum & qua Deum & quamediatorem(particulaquastricte & reduplicative accepta) ita ut duo distincta fundamenta, & duas rationes formales Koyofitxyjxc:

;

:

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 244

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's