GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 394

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 394

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

;

7\~()

\)

i

s

Xi

i'.

I.

I) e

L

F.

i;

E

F,

T

E

r

\

>v

(.

I:

i

'i

«v,

directe repugnat. Horum enim sententia si obtineat, necessarib menibra divisionis coinciderent, & tota divisio desineret in ineptam tautologiam. Sed de hoc alias,

&

alibi.

accurate 8c proprii dicalvr a Pontificiis, legem novama Chrislo moralia, sacramentalia, 8c fidei ? ftesp. Neg. Rationes ex huctenns dictis nullo negotio peti possnnt. VII. Probl. An salis dislincte 8c accurale dicatur, legis moralis in epUomd in <U>calogi proposild, foedus graliae 8c Euangelinm conlineri ? Resp. Petrus Baro SlemIkiiiks theologiae in Academia Oxoniensi Professor in tractatn de divinae legis

VI. Probl.

An

datam continere

dignitate

triplicia praecepta,

& praestantia anno

158(5. ipso libri titulo

hanc assertionem praescribit:

quomodo lex gratuitum cum hominibus ipsum comprelie-ndat, pdemque jusiificantem a nobis re-

Varii, inquit, de lege errores refelluntur, 8c

Chrislum etiam Ideni antea in tract. de fide a. 1580. edito hos conceptus proposuerat. Nos pntamns abusu terminornm tenebras veritati offnndi: & Enangelinm cum lege videri confundi quae satis accurate a nostris theologis, speciatim etiam a commentatoribus catechelicis ad quaest. 4. 9. 10. 91. 92. 93. distincta, & contra cpuosdam communes adversarios defensa fuerunt. Pontiticii, magna ex parte, & Sociniani in totum transformant Euangelium in legem: haec sententia ex adverso legem in Euangelium transformare videtur. Quod si vox legis distinguatur, in late & "stricte acceptam & illa foedus gratiae ac Christus contineri dicatur; jam nihil novi & antea non dicti profertur Sed si per legem intelligatur ea lex moralis, cujus epitomen exhiliet decalogus jam videndum est, cpio jure foeclus gratuitum, & Christus ea contineri & gratuitae promissiones, justitiaque fidei eadem describi dicantur. Baro in prima acie collocat, proloquium illud; Ego sam Dominus Deus tuus, &c. quibus verbis foedus gratiae annui, ipsi indubium est. Recte. Sed verba illa continent motivum, non formale praeceptum sive affirmativum sive negativum: uti etiam verba quinto praecepto adjecta. Quaestio hic est de decalogo, de decem verbisseu praeceptis. Atqui illud: Ego sum Dominus Deus luus, &c. non est unum ex decem verbis seu praeceptis consequenter non est pars legis officium homini

foedus,

ac

quirat, explicatur.

:

:

;

:

;

Videantur distinctiones Leqis, a politicis, Jureconsultis, scholasticis, nostris theologis hactenus allatae: Scriptura passim (1 Corinth. 6. 2. Cor. 5. 8C 7. 1 Joh. 1. 8c 3. Ezech. 20. Luc. 1. Rom. 12. [pag. 55] 1 Pelr. 2.) legis praecepta adhibitis motivis Euangelicis proponit, eorumque observationem urget ac suadet. Unde tamen imperite inferretur, legem moralem proprie dictam esse Euangelium aut Euangelium esse partem illius legis; aut ea contineri. Secundum quod pro sua assettione adducit, est, Quod primo decalogi praecepto fides praecipiatur Ergo, &c. Respondeo concesso antecedente supra nobis probato negatur consequentia. Quamvis enim virtus seu actus fidei praecipiatur & contineatur primo decalogi praecepto inde non sequitur Euangelium, seu annuntiationem novi foederis, seu promissiones Euangelicas eodem praecepto proponi, exponi, promulgari aut per subsumtionem, particularis sub universali, aut per analogiam, aut quacunquc alia ratione inde colligi & intelligi posse ut secundum rem ibidem foedus gratiae, Christus, Euangelium sive virtualiter & eminenter, sive formaliter contineri dicendum sit. Fides enim & Euangeliuin forma, dehnitione, specie non tantuin, sed & genere differunt: haut aliter ac visus, & corpus visibile, corpus napraescribentis.

;

:

;

:

;

tu-

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 394

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's