GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 361

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 361

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

;:

D

i

s p.

ritus originem 8c utilitatem

XI.

a

te

D

e

Sabbatiio

discimus,

e t

F

e s t

cumjam omniain

i

337

s.

sacrd antiquitate eruta,

explicala.illuslrala viderentur. Tibi ista laus debetur. Cap.2. dicit,

Judaicum sabba-

thum abrogatum esse, quod esset umbra futurorum & in locum ejus successisse Sabbathum B. Virginis, &c. Vix enim esse, qui neseiat diem Sabbathi cujusque ;

septimanae dedicatum esse sanctissimae matri Domini: illo enim die peruniversum Christianismum peculiari modo & more coli. Ibidem post rejectas Baronii, Durantis, Antonini, [pag. 1277] Gmebrardi opinioues concludit ab Apostolorum temporibus institutum esse Sabbathum Mariae. Cap. 3. inquirit in causam hujus Sabba-

cum BeUarmino

de Eccles. milit. cap. 17. opinione Antonini, Mariae, quae sola scil. perstitisset in cognitione Deitatis Christi, quam discipuli omnes amiserant, honorem hunc Sabbathismi adscribentium, propriam sententiam depromit, de vera causa, martyrio scil. Mariae, quod illo die passa est, adeo ut Commartyr fuerit Christi, secundum Disputationem Zwarezii ad 3. tom. 2 qu. 37. art. 4. disp. 21. qpct. 4. Cap. 4. refert sanguinem Christi in Cruce effusum in Phialam a B. Maria collectum, nuper demum sub Clemente VIII. Romae inventum. Cap. 5. meminit Bullae cujusdam Sabbathinae. Cap. 6. Mariam facit supremam Cancellariam, quae literas merae gratiae & misericordiae expedit: Michaelem secundum Caneellarium, qui literas justitiae B. Petrum tertium, qui justitiae & gratiae. Atque hae^ de Pontificia symbolizatione cum Sabbatho Judaico. Ut jam non dicam, de absurdis modo memoratis in Canon. Apostol., & Constitutionibus Pseudo-Clementis, deque infarctis in Ignatium (siquidem is illarum epistolarum genuinus autor sit de quo ego dubitare malim, quam certi quid statuere): quae illi tam diu praestare tenentur, quamdiu wrofiofafzoux ejusmodi scripta tanquam sancta, & antiqua, venditant, nobisque obtrudunt, quoties hypothesi ipsorum inserrire videtur. Unum tamen praeterire nolo, de Rogerio Bacone inter Doctores ipsorum celebratissimo. Hic circa annum 1280. Minorita Oxoniensis, Judaeorum more die Saturni feriandum censuit, quod segne ac tardum Saturni sidus (unde hic dies denominatur) non sit felix ac idoneum rebus agendis. Ita refert Vossius lib. 2. de Idololatrid cap. 34. non indicato libro Baconi. Forte in Compendio studii Theolor/iae. Sed haec superstitionibus Astrologicis adscribenda quibus deditum fuisse Rogerium negari nequit. Legantur modo quae ex ipsius Compendio studii Theologiae citantur h duobus doctissimis Principibus Mirandulanis Johanne Pico, & Johanne Francisco Pico: illo lib. 1. contra Astrologos, pag. 284. Isto lib. 2. de Praenot. cap. 5. & lib. 7. cap. 2. imprimis cap. 7. libri ipsius dc Prognoslicis ex siderum cursu, de regiminibus coelestium, de Necromanticis imaginibus, &c. a Gesnero in Bibliothecd enumerati parum boni polliceri videntur. Purgat eum a Gabriel Naunefaria magia Seldenos Syntagm. 1. de Diis Syris, cap. 2. pag. 32. deus in Apologid Gallicd doclorum Virorum, qui injuste de Magid suspecti fuerunt, cap. 17. Directam magiam si intelligant, posset iri medio relinqui sed ab indirecta seu superstitione (uti Casuistae Pontificii appellant), purgari non potest. Et hoc non obscure fatetur Delrio [pag. 1278] lib. 1. Disquis. cap. 3. qu. 1. Nec video hactenus Johannis Fraucisci Pici, qui libros Baconi legerat, accusationem a quoquam deletam. Videt lector, quomodo Praxi Apostolicae Ecclesiae, si quae fuit, in abstinentia a labore propter scandalum Judaeorum, nondum satis convictorum, de mutatione Sabbathi in diem Dominicum, (uti etiam factum in abstinentia a suffocato,

thismi

;

&

rejecta

Alensis, Durandi,

Turrecremata,

lib. 3.

fidei

:

Si.

;

22

&

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 361

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's