GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Johannes Maccovius - pagina 230

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Johannes Maccovius - pagina 230

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

218

rerum

scientia,

atqui

scientiam esse constat:

necesse ut praeter singulare aliquid

sit,

id

Est igitur

autem non

po-

universum, quia universa sub scientiam cadunt. Propositio probatur; Infinita percurri non possunt; unde nee ulla scientia comprehendi possunt singularia tam test esse

multa^

nisi

sunt

enim

singularia percurri intelligentia

pene

infinita

non possunt,

in

et

quavis

specie.

Ergo

unumquodque propria

cognosci nequit, itaque singularium non est

constituendum est unura quippiam omnia singularia sub ea comprehensa cognoscuntur. Qua ratione vero sint citra mentis operam, ut hoc intelligatur, repetenda erit doctrina de unitate universalium, quae duplex est, Formalis et Universcientia, sed necessario

commune, quo

salis.

cognito,

Ac quod universalia

inferioribus, videlicet specibus vel

individuis communi.cari possint, hoc pertinet ad unitatem formalem, et hac ratione sunt extra mentis omnem operam, quod vero universalia non tantum pluribus insint communicabiliter, sed etiam in se praecisa ab omnibus inferioribus, unitatem habeant incommunicabilem v. g., homo communicatus inest et Petro et Paulo, et aliis, eademque secandum speciem humanitas, reperitur in Petro, quae in Paulo, sed etiam homo est divisus a superioribus generibus et :

se unus, ita ut secundum istam unitatem non possit communicari individuis, quia Petrus et Paulus non est omnis homo, nee unus homo. ünitas enim humanitati propria non communicatur individuis. Idcirco secundum hunc respectum quatenus nempe praecise considerantur ab inferioribus, unitatemque habent quam,

individuis, ac proinde in

praecisionis vocant, extra mentis intellectum

non

sunt, sed

sunt mentis opis. Id quod hinc manifestum evadit, quia

si

secundum universalitatem hanc actualem in individuis essent, turn individua singula totum habebunt in se universale, illudque simul communicabile aliis, quod est absurdum; non enim Petrus est omne animal, nee animalitas, quae est in

bovi."

')

Petro, communicabilis est, et apta inesse leoni vel ')

Maccovius, Metaphysica,

p.

85.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zondag 1 januari 1899

Abraham Kuyper Collection | 431 Pagina's

Johannes Maccovius - pagina 230

Bekijk de hele uitgave van zondag 1 januari 1899

Abraham Kuyper Collection | 431 Pagina's