GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 131

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 131

1 minuut leestijd Arcering uitzetten

D

G

M A T

I

S

D E S S.

T

R

1

N

I

T A T

E.

PA

R

S

A L T E R A.

107

Haec

tain operose congerere vismn est, non quod omnia illa consilia, dicta, minutissimis circumstantiis wpif3dq iZera%e<r$-ou, & omnibus [pag. 509] imitanda proponi, nedum ut ad errantes quosvis & aliter sentientes in religione applicari velim, aut haereticidium, ut vocant, introductum, aut conscientiae libertatem sublatani (ut calumniose sophisticari solent Remonstrantes) sedtantum ut ostendam, in hoc generali axiomate convenisse omnibus tam ecclesiasticis quam Politicis, Tolerandos nou essc Anti-Trinitarios: cn-ep e$ei $ei%au. Quidquid de reformatione aut formatione, quidquid de sectis & scismatis, quidquid deunione ac syncretismo, quidquid de pace profana & ecclesiastica, quidquid de libertate Exercitiorum, libertate prophetandi, moderatione hactenus in Christianismo agitatum fuit, mansisse semper catholicum hoc axioma, de Anti-Trinitariis. Si quis antithesin nostrae theseos propugnare velit huc collimet necesse est, & in refutandis allegatis statutis ac judiciis tam ecclesiasticis quam politicis genuinum prius frangat, quam totius Christianismi causam in hunc aut illum Doctorem devolutam odiose traducere incipiat. Argumenta quae ex Remonstrantium declamationibus conquiri possent palmaria sunt I. Quae supra pro tolerantia ecclesiastica excerpsimus; inter quae diligentfr notandum est primum quia seriam Socinismi apologiam contiuet, geminam Ostorodianae & Voidoiv. in Apologia sua adversus 111. ac Praepot. DD. Ordines lit. E iij. Accusamur nos ac sinegemus Chrisli domini 8c Spiritus s. divinitatem, propterea quod non concedimus Christum ab aeterno ex substantia palris generatwm, nec Spiritum s. personam esse. Verum est quidem, nos ista non concedcre, idque ipsi ullro confitemur: sed dicimus nihilominus, non propterea divinitatem filii 8c Spiritus s. d nobis negari: oriturergo hicstatim inler nos 8c vestros Thcologos disputalio 8cc. II.Quia libertas exercitii omnibus nomine Christianis concedenda, qui negant se posse per conscientiam exercitiis illis carere & in segreges ejusmodi coetus Magistratui nulla est potestas nec potest eos prohibere, nisi persecutionem & tyrannidem exercere velit, atque adeo gravissimo crimine coram Deo se obstringere, & similia generalia quae pro quibuscunque sectis & haeresibus (solis Idololatris exceptis) adferri possent qualia sunt pleraque illa axiomata quae passim ex sua affirniatione defendunt Remonstrantes, in libris saepe cital. III. Quia sectarum (nominatim Socinianae quae in Polonia obtinet, in Belgio non obtinet) permissio faceret ad pacem, majorem perfectionem, & singularem felicitatem Reipublicae hac ratione Remonstrantes in libello Pftt |lefl)tcit itemonftrantfdjen Slljcolocjottt p. 176. persuadere conantur Illustr. Belgii Ordd. Quodnam regnum, inquiunt, majori pace ac felicilate gaudel, quodnam tolius Christianismi adversus Turcas 8c Tartarosfirmiuspropugnaculum,quam Polonicum, quod lamen hanc liberlalem habet pro lege fundamentali, ubi innumerae sectae (seu professiones) non tantum tolerantur sed publica aulorilatc defenduntur. Haec sint Pharos seu Helice vestrae Republicae, [pag. 510] sed imprimis Jesu

9.

faeta,

cum

:

:

:

:

;

:

Christi servaloris veslri religio &c. Sed quam bene ad amussim politiae specialis, & historicae Polonicae haec dicta sint, alibi videbitur. IV. Quia Christi religio docet

omnibus, nominatim errantibus, omni lenitate & mansuetudine ergo eos eosque instru .re, si forte aliquando det ipsis Deus ut recipiscant. Applica nuuc haec argumenta ad Servetum, Blandratam, Socinum, Ochinum, Enjedinum, Pranciscum Davidis, Valentium Gentilem, Davidem Georgium, Valentinianos, Manichaeos (nam locum Augustini de lenitate sua erga illos huic suasoriae de libertate

a-upc7riy.o-/^£iu

uti,

sec-

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 131

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's