GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 263

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 263

1 minuut leestijd Arcering uitzetten

:

Disp. VIII.

De Peesona Christi Mediatoris Paes

239

III.

aut puro humana; aut nulla. Sed nec hoc, nec istud, nec illud est admittendum ergo dicendum est primum. Resp. 1. Per meram petitionem principii praesupponi & indebite sumi, quod erat probandum, Christum scil. esse adorandnm qua mediatorem. L>nasi quis sic argumentetur Pater Maevii qua pater Maevii & sub illo forms*li qua pater Maevii habet cognitionem aut intellectualem, aut inferiorem seu mediam inter intellectualem & sensitivam, aut pure sensitivam, aut nullani. Sed nec lioc, nec istud, nec illud est dicendum Ergo primum. Similiter, Maevins filius Titii qua filius Titii, & sul) illo formali qua filius Titii, aut quaconsul, aut tribunus, aut sponsor, aut haeres aut proxeneta &c. sanari potest aut sanatus est aliqua sanatione, eaque aut per purgationem, aut per phlebotomiam, autper fomenta &c. Setl non secundum aut tertium: ergo primum. Rcsp. 2. falso etiam videri praesupponi aut indehite sumi, adorationis Christi, aliud objectum adaequatum esse, quam totam personam S-eavSyjwsroy & alia objecta formalia esse quam mediatorem secundum divinam & eundem secundiim luuuanam naturam: & consequenter aliumcultum rationalem esse praeter cultum primae & secundae tabulae aut saltem primae tahulae <

:

;

:

;

:

:

cultum qui est divinus seu religiosus, specifice & realiter in duos distingui, in communem Dei qua Dei, patris scil. filii & spiritus sancti & in proprium Dei filii non qua Dei, sed qua mediatoris. Sed dicent forte non distingui realiter cultum Christi [pag. 332] mediatoris qua mediatoris, a cultu ejusdem qua Dei. Quibus reponimus signum realis distinctionis vulgo statui, quod res possint separari. Jam vero non negabunt praetensam adorationem mediatoris qua mediatoris, actu separatam fuisse ab adoratione filii Dei qua Dei, ante lapsum & ante constitutum ac datum mediatorem. Resp. 3. Dicendum est distincte cum antagonistis heterodoxorum, Christus mediator adoratione odorandus est, divina qua Deus, creaturali seu humana, qua homo. Resp. 4. Haec hene evoluta & explicata dent, remotis & exclusis heterodoxorum conceptibus, & ex superahundanti adducto aliquo Orthodoxorum consensu, de triplici adoratione Christi, qua Dei, qua mediatoris, qua hominis: sic etiam ut ubique in excerptis autorum compareat aut y.xt-j. Xi^iy aut saltem mxto. ^ta.voia.v, tq qua reduplicative, & rb sub illo formali qua. Ita constabit esse dilutum hoc sophisma, quod idem eadem forma retorqueri possit in opponentem, cuin scil aliud aliquod membrum propositionis disjunctivae in minore assumitur E. gr. Sed primum, secundum, tertium non est: Ergo quartum. Socinianus diceret, Ergo secundum. Conclusio sequitur vi propositionis majoris, quae est opponentis. Nihil ergo restat pro vindicatione hujus objectionis, nisi ut correcta hac principii petitione, alii argumentis proheter prius, Christum suh illo formali qua mediator est, esse adorandum hoc enim nos negamus; non minus quam negamus Christum suh illo formaliqua mediator est esse omnipotentem, aeternum, infinitum, patri b/xooCo-iov, ab aeterno genitum a patre & cum partre spiratorem spiritus sancti. Similis sophismatis exempla, si quis proponat, illico ad oculum videhitur, quomodo illa solvenda sint. Opponat quis Socinianus, E. gr. Christus mediator, nobis credendus est, esse filius Dei & verus Deus, qua mediator sc. seu sub illo formali qua mediator; vel per filiationem & deitatem naturalem & aeteruam; vel temporalem & adventitiam vel nullam. Sed primum & tertium dici non possunt: Ergo secundum, Accedat & alterum, Christus mediator suh illo formaliqua mediator, est potens potentia tinita aut infinita, temporaria autaeterna; item, est gloriosus gloria inferiori, temporaria finita, adventi;

:

;

tia

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 263

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's