GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 384

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 384

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

;; :

D

360

s p.

i

XII.

De Lege

et

Euangelio.

Objiciat quis 1. Object. Atqui non licebat tunc in usura parilem convertere Deo consecrata in Nov. Test. licet. Resp. Neg. antecedens. In casu necessitatis licebat aeque ac nunc immo & in usum plane alienum David panes propositionis comedit quod Christus defendit Mallh. 12. Judaei thesauros templi pro salute Reipubl expenderunt 1 Reg. 14. 2 Paral. 12. Vide iLi comment. Martyris 8c Lavateri. Haec h 7rxpc$'x>. Alibi de usu redituum ecclesiae ex professo egimus, part. 1. polit. eccles. ;

;

;

lib. 4. tract. 2.

2. Object. Sub N. T. tam ignem accedere quod Exod.

rigide sabbathum,

observandum non

est, ut

non

liceret

nec morte nunc puniendi, qui in sabbatho ligna colligunt ? Resp. Quod ad prius, Neg. absolute cujusvis ignis accensionem fuisse prohibitam. Vide Bezam in legis Iriplicis explicatione. Quod ad posterius erat illa sanctio poenae peculiaris, & forensis Mosaica: nos autem hic agimus de ipsis praeceptis legis moralis. Vide de observatione sabbathi in 3. part. select. dispp. tit. de sabbalho. XXVI. Quaest. An lex ceremonialis, 8c moralis naturd notae sint, an tantum ex supernaturali Dei revelalione? Resp. 1. Neg. pr. 8c aff. poster. de lege ceremoniali. Quia est cultus post lapsum denuo institutus atqui cognitio talis cultus cum creatione imaginis Dei non fuit impressa aut revelata consequenter scintillae ad ta^em cultum cognoscendi nullae post lapsum relictae sunt. Adde, quod ceremoniae sint Euangelium typicum & adumbratum. Atqui Euangelium non est natura notum. Ergo. 2. Aff. pr. cum dist. de lege morali; quae cura creatione imaginis divinae f uit indita, & cujus rudera, vestigia, principia post lapsum in homine remansere quae propterea lex naturae, communes notiones, & synteresis dicitur. Vide comment. ad Rom. 2. v. 14. 15. Sed haec notitia naturalis est imperfecta, quod hominis corrupta ratio ex primis principiis & axiomati? conclusiones recte non deducat & consequenter in superficiali, generali, mutila, carnali spiritualis legis cognitione haereat, nec ad fundum ejus penetret uti imprimis elucet ex decimo praecepto cujus contentum nulli Gentiles, nulli Pharisaice Judaizantes, nulli extranei a fide unquam assecuti sunt ne quidem Christiano nomine gaudentes, & Scripturae revelationem admittentes, [pag. 42] assequuntur si majorem eorum partem consideres. Vide Commentatores nostros ad Rom. 7. v. 7. & ad 10. Decalogi praecept. Consect. 1. Hinc constat discrimen adaequatura, aut etiam principale Legis & Euangelii non esse, quod ex natura nota sit, Euangelium non sit. Consectar. 2 Minus recte, accurate, caute, in hoc statuitur discrimen Legis & Euangelii, quod illius cognitio & praedicatio, immo & applicatio ad conscientiam propriam aut alienam in detectione, convictione, & sensu peccatorum perquam facilis & cuivis obvia sit hujus contra difficilis. Sed de hoc sequenti quaestione. XXVII. Quaesl. An facilis sit cognitio 8c praedicatio legis ; consequenler vulgares ;

1G. prohibitum

;

:

;

;

;

;

;

non

momenti sinl conciones, lectiones, dissertaliones, ad divisionem animae 8c spiritus, &c. (Hebr. 4. v. 12. 12.) R< sp. Facile dicitur, quod sit minori cum resistentia, & consequenter minori.cum labore Hinc synonymum rov facilis apud latinos est nullo negolio. Ego variis rationibus & experientia jam inde ab initio ministerii edoctus, statuo esse adraodum difficile legem funditus intelligere, & aliis praedicare. I. Quia, tota doctrina salutaris praedicatu difficilis est: ergo & singulae ejus

sint 8c nullius,

quamvis

saltem

tanli

elaboratac, 8c penetrantes usque

partes

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 384

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's