GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 62

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 62

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

:

38

D

cuiii distinctione

:

1

S P.

I I I.

Absque

D

E

JUK

E E T

J U

S

T

I

T

I

A

D

E

I.

intuitu peccatitanquamcausaemeritoriae&antecedentisil-

cur hic minus eligeretur & magis reprobaretur quamille; Cumintuitu peccati tanquam causae meritoriae & antecedentis ipsius damnationis, & tanquam termini seu objecti (pro parte sua) decreti divini, quo seu secundum quod permittit peccatum & destinat ad justam damnationem propter peccatum. Est ergo peccatum causa rei volitae, h. e. damnationis, sednonestcausa volitionisdivinae,seuDeivolentis; non magis quamfides quae estcausa instrumentalis justificationis nostrae& salutis,ideo causa est electionis ad salutem. Diligenter liic notandum axioma scliolasticorum: Deus vull hoc propter hoc, Sed non propter hoc vult hoc. SicDeusvult& decernit N. damnare propter peccatum. Quod si rb propter peccatum jungatur cum rcji vclle; seu ponatur super rb velle aut decernere Dei, dicimus esse falsum quia decretum seu voluntas Dei in se spectata nullam liabet causam, nullum antecedens, niliil se prius nihil a quo pendeat, determinetur, limitetur, conditionetur quamvis res volita seu decreta una dependeat ab alia tanquam causa aut conditione antecedente. Sed si rb propter peccatum jungatur cum r<\> damnarc, dicimus esse verissima. Sicuti Deus decrevit per fidem salvare Petrum aut Paulum ut per fidem jungatur cum salvare, tanquam causa & conditio antecedens salutis; non vero cuni decernere. In lioc ergo objecto reprobationis locuin finis obtinet illustratio gloriae justitiae locum mediorum 1. justa damnatio propter peccatmn, 2. eique proxime subordinata (ut plerique statuunt) aut coordinata, ut statuit Twissus, permissio peccati. 3. quam praecedit, & cui in ordine decreti subordinatur creatio liominis. Hanc enim ex serie praedestinationis excludere non possunt, qui illa axiomata nobiscum retinent: Deum nihil velle, nihilque agere frustra sed certo fine Deum sua intentione non excidere Finem esse lius decreti divini,

:

;

:

:

;

:

primum

intentione,

:

& ultimum executione. Quodsi oninem veritatem non ponunt &

exhauriunt, aut jjropter adversarios abstineremalunt, omittendo partes autmomenta quaedam in objecto praedestinationis facile ferimus eos suo frui judicio, & hic ;

modo [pag.357] temere non condemnetur sententia tot ac tantorum theologorum, qui supra lapsum ascendunt praesertim cum superiorem illum ascensum praescindere, nedum juxta cum aliis heterodoxiis & periculosis acurologiis rejicere subsistere:

;

& condemnare nolueris celebris synodus Nationalis Dordracena an. 1618. 1619.; quamvis communem sententiam de electione ex lapso genere hurnano, proposuerit ad vindicias communis (etiam laicorum) fidei de solida Dei gratia & absoluta ejus voluntate contra Hypotheticos & liberi arbitrii patronos. Neo-pelagiani ut orthodoxae sententiae odium concitent, subinde voci reprobalionis substituunt vocem damnationis : quin immo contendunt perinde esse sive quid dicas de reprobatione sive de damatione. Sed illis reponimus, pari ratione dicendumesse, nondistingui decretaDei ab executione & perinde esse sive quid dicas de decreto sive de executione e. g. decretum creandi mundum est ab aeterno, ergo & creatio mundi & viceversa creatio facta est in tempore, ergo & decretum creationis. Nullum adhuc est judicium extremum, actualiter sc. existens: ergonullum est judicii extremi decretum divinum. Quae omnia sunt absurdissima. Sed sententiae hujus superlapsariae (ut loquuntur Remonstr.) innoxiam & sanctani veritatem nullo scripturae dicto, nullo sanioris philosophiae axiomate aut ratione hactenus expugnatam aut expugnabilem facile videbunt juniores, si modo ab exclamationibus & Try.B-ea-t rhetoricis ad "kbyouq & praecisa argumentationumpuncta adversarios suos revocent. Rever. & doct. editores operum summi :

:

Theo-

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 62

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's