GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 225

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 225

1 minuut leestijd Arcering uitzetten

Disp. VII.

Problematum

de

Merito Christi Pars

III.

201

memoriae, aut ir<*.popkfA<x.Ti scriptionis factum arbitror nam in loco Augustini ne ypt quidem comparet; nec ipse Daneus in commentariis suis ibid. lianc opinionem asserit. 4. Concl. Christus non meruit gratiam illam reconciliationis, per quam aliquomodo Angeli dicantur Deo reconciliati esse, non in se, sed in toto corpore quod antea in toto corpore Ecclesiae una cumhominibus ante Christi reconciliationemDeo capiti non ita arcte & firmiter adhaeserint, nec cum eo conjuncti fuerint nullum enim tale meritum, nulla talis gratia per Mediatorem collata, nulla arctior & firmior adhaesio postreconciliationemChristipraestitaminScriptura comparet. Explicatur illa quidem perspicue a Rolloco in Coloss. 1 sed ex Scriptura non probatur. 5. Concl. Christus Mediator non meritus est Angelis aliquarum rerum seu mysteriorum revelationem ut vult Becanus part. 1. Theol. Scholast. tracl. 1. cap. 14. quaest. 9. Nusquam tale quid in Scriptura comparet. Quod a Becano ex Jesa. 63. v. 1. argumentum adducitur, inter ridicula nugamenta, non inter argumenta numerandum est: non enim ibi agitur de Angelis; quamvis hoc putet Thomas in 1. quaest. 57. artic. 4. Alterum quod ab eodem adfertur ex Ephes. 3. 8. Nihil aliud infert (vel ipso ibidem judice) quam augmentum scientiae Angelorum per praedicationem Apostolicam. Atqui hic quaestio est, an aliquid scientiae accepenon vero, per quid acceperint, an per praedirint per & propter meritum Christi cationem Apostolorum necne. VI. Probl. A.n Christus meritus sit creaturis irrationalibus. Resp. Videtur ex antiquis Iheodoretus meritum & reconciliationem Christi huc usque extendere in commentar. ad Ephes. 1. 10. Hebr. 2. 9. Sed distinguenda est cum Gomaro ad Coloss. 1. 20. pag. 223. pacificatio & reconciliatio cum Deo, & meritum Christi hoc directe efficiens, ab effectis [pag. 265] seu consequentibus quibusdam, qualis ex. gr. liberatio creaturarum a vanitate & servitute corrupallegat, id lapsu

:

cital.

;

:

.

;

;

tionis:

quod ad nos

scil.,

& quatenus usibus

nostris inserviimt.

Quo

refer

Rom.

8.

Sed inde non potest inferri Christum mortuum fuisse & legem implevisse pro omnibus creaturis vanitati subjectis, aut illis liberationem meritum esse, sed potius electis suis, quorum sunt omnia in Christo & per Christum 1. Corinlh. 3. 20. 11. Tim. 4. vers. 4. 5. Tit. 1. 15. Davenantius in commentar. ad Coloss. 1. vers. 20. dicit to omnia reconciliata per sanguinem Christi accipi posse de hominibus proprie, tollendo ipsorum peccata & iram Dei de Angelis analogice, tollendo possibilitatem labendi & incurrendi iram divinam de universi hac fabrica methaphorice, liberando a servitute corruptionis, & restituendo nativae suae integritati & pulchritudini. Sed ob locum Coloss. 1. 20. non est quod distinctiones tales advocemus: simplex enim & plana ejus interpretatio quam habent Piscator, Gomarus 8cc. de electis Ecclesiae triumphantis & militantis membris, analogiae contextus & totius Scripturae optime convenit. Adhaec meriti pro nobis (id est loco nostro, a Sponsore ac Mediatore praestiti,) v.

19. 22. Hoseae. 2. v. 18. 20. 21. 22. 1. Corinth. 3. 21. 22. 23.

;

;

consequens usus & effectus ad aliascreaturas extendi potest, per reflexionem quandam sed tantum in ordine ad electos redemtos : ita ut Christus pro aliis creaturis mortuus, aut iis quid meritus dici non possit, quia earum Sponsor, Mediator, Redemtor non est, nec iis a Deo datus est, nec vicissim illae ipsi a Deo datae sint, pro quibus se sanctificaret. Ut verbo absolvam, sunt creaturaeillaeoccasio& materia in quibus & in quarum usu exserit se temporalis favor Dei erga fideles, tanquam consequens & effectum secundarium meriti Christi: sed minime sunt objectum cui: de quo hic quaeritur. 3.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 225

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's