GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 150

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 150

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Disp. V.

126

An Christus qua Mediator

sit

adorandus?

notandum, quocl eadem argumenta adferuntur ab eximio [pag. 533]Tlieologo Amesio Disp. de adoratione Christiqud medialoris ; quae nostris opposuerunt Echardus, & Osiander locis jam c. IX. Adjicimus duo argumenta ad hominem. Primum arg. opponimus Remonstrantibus. Illi enim dum Socinianorum causam agunt, ut elevent necessariam veritatem articuli de Trinitate contra

communem

Christianismi

causam; sic satis philosophice & scbolastice distinguunt in Resp. ad Excerpta DD. Professorum Leidensium p. 93. ad 5. specimen: Persona, qua talis, usum praebere non potest ad eullum, pietatem, nisi quatenus persona illa divina esl, divinitas enim est ralio colendi Deum, non personalilas. Et in Vedelio Rhapsodo p. 37. Paler qua paler abstracla raiione Deitatis non esl adorandus. Infero ego ergo nec mediator qua mediator abstracta ratione deitatis est adorandus. Cousequentia valet a pari immo a majori ratione nisi ipsi probaverint relationis rationis & externas denominationes Deo attributas, (qualis est mediatoris) magis esse rationis formales adorationis religionis, quam personalitates divinas, paternitatem scil. &c. Atque una quaero duo ista. Primo, Cur hic metaphysicis, Logicis, & scholasticis terminis tam libenter soleaut aY.ptf3oXoys.lv, cum luminibus Christianismi totius in gratiam Anti-trinitariorum obstruendum est; cum vero fides Christiani asserenda & haeretici in lucem protrahendi & confundendi, omnia distinctionum & terminorum logicorum ac scholasticorum auxilia facessere jubeant, immo & hostiliter incessant, & sic ad ignorantiae (ut quidem prae se ferunt) asylum illico profugi, vadimonium deserant Secundo, an :

:

cum

in Apologia sua loc. cit. dicunt, Christum esse religiose adorandum qua mediatorem, & quidem vero sed tamen distincto honore adorationis ab illo, quo colitur Deus, quem vocant ibidem absolule divinum. Secundum arg. ad hominem opponimus Cl. D. Amesio, ex ipsius Disputat. de Adoratione Christi thesi 4. Particula, inquit, quatenus, qua, iti

non

sibi

aut strenue contradicant aut hypocrisin saltem prodant,

quantum, secundum, quod nihil amplius in isla propositione potest notare, quam Christum mediatorem esse determinatum objeclum adorationis aul etiam aliquam justam rationem adoralione in ipsius mediatione C/iristi reperiri. Nos ulrumque sensum suscipimus defendendum. Atqui hoc est totam causam tradere (ut mihi quidem videtur) aut non obscure profiteri, languere hanc totam disceptationem circa meram Kouuoaxtivixv, kv.vpoXoyixv, XoyoyLv.yic*.v, non <ryuofu.ixjjLxv. Ipsam assertionem ejus concedimus & concedebat Cl. Theologus ille, cui has theses opponebat sed particulas illas male ab ipso explicationi jam positae applicari putamus. X. Subjicimus consensum eorum qui ex professo controversias & strophas Anti-trinitarias examinarunt quos paulo cautius hic locutos fuisse indubium est, Zanchius [pag. 534] part. 2. de tribus Elohim lib. 3. c. 3. Non est sufficiens causa ul adoretur Chrislus quia medialor est. Causa enim adorationis sola est deitas. Ideo enim Jehovajubel se solum adorari Sc coli, quia solus esl Deus, aulor omnium rerum. Quare si Christus non esl Deus, nullomodo est invocandus 8c adorandus. Et ibidem Objicitur, pater adoretur ut Jehova 8c aulor bonorum omnium, filius ut mediator 8C distributor bonorum, quae a patre accepil. Ubi in egregia responsione haec inter alia reponit p. 16. col. 9. Causa unica, cur curvanda sint alicui genua, nempe quia Jehova est: non igitur curvabunlur genua Christo quiajudex est, sed quia Jehova. Cartwrigtus histor. Euan:

:

:

1. p. 327. Hic vide si cum Cgrillo totus hic locus, quo divinitatem suam Christus asserit, de medialoris persona intelUgi debeat, an cum Augustino partim in

gelicae part.

aeternam

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 150

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's