GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 28

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 28

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

Disp.

4

I.

DeRationeHumana

sed quia Deus in Scriptura ita loquitur, ideo de fide est, & hinc ego ita jndico, ac judicare & credere debeo. 2. Tim. 3. 14. 15. 16. 1. Thes. 2. 13. ita ut ratio infallibilitatis fidei, sit in & ex verbo Dei, non in aut ex ratione humana tanquam principio. VI. Ratio humana non est prior notior, certior fide ergo non est ejus principium. Majoris consequentia in confesso est, ex Philosophis ad c. I. 1. Posterior analytic. minor probatur quia omnis cognitio fidei, quam tenet ratio est ex verbo Dei Joh. 1. 18. Mat. 16. 17. ergo non est prior. Quia per fidem ratio illustratur, Eph, 1. 17. 18. Ergo non est notior. Quia fides est testimonium Dei, per supernaturalem scilicet revelationem, at ratio humana non est, ergo non est certior, 1 Joh. 5. 9. VII. Christus, Prophetae, Apostoli ad solum Dei verbum [pag. 5] remisernnt auditores, atque ex eo solo fidem explicarunt ac demonstrarunt. Jes. 1. 20. Luc. 24. 25. 27. Actor. 25. 22. 27. & 13. 27. & 17. 2. 11. 2. Tim. 3. 15. 16. VIII. Ex absurdis consequentibus. Primo tum sequeretur totam religionem esse naturalem, & naturali ratione, ac lumine demonstrabilem sed hoc absurdumest: est enim latissima distinctio inter gratiam &naturam, inter revelationem gratiae specialem seu lumen supernaturale, & revelationem Dei generalem seu lumen naturae, inter Philosophiam & Theologiam seu fidem, ex 1. Joh. 1. 9. Rom. 1. 19. & 2. 14. 15. cum Psal. 147. 20. Act. 14. 16. 17. Ephes. 2. 12. 13. Secundo sequeretur rationem nullibi esse captivandam, abnegandam, sistendam, atque adeo ad silentium & quietem doctae ignorantiae in altitudine veritatis occultae redigendam, nullaque adeo indigere regeneratione, renovatione & transformatione contra Rom. 11. v. 33. 34. 35. & 12. 2. Eph. 4. 23. l.Cor. I. 18. 19.20. & 2. Cor. 10. 4. 5. 21.22. 23. 24. 25. Mat. 16. 17. 24. Terttosequetur eosquibusratio perspicacior,&ingenium magis exactum acsubactum, possemelius percipere ac dijudicare mysteria fidei, contra universalem experientiam & 1. Corinlh. I. 19. 20. 21. 22,Mat. 11. 25. IX. Accedat argumentum adhominem. Socinuscum suis negat omnem Theologiam naturalem, seu cognitionem Dei tam insitam quam acquisitam, eamque totam si quae alicubi sit aut fuerit apud extraneos a scriptura ex probatione inartificiali atque adeo maxime fallibili mera scilicet traditione & testimonio hominum habitam fuisse contendit. Quomodo ergo ratio humana erit principium infallibile mysteriorum fidei ? atque hae rationes sufficiant. Merito ergo dicere possumus Socinianis, eorumque asseclis & lautoribus, quod Augnstinus Manichaeis lib. 17. contra Faustum, c. 3. Undique lergiversatio vestra confunditur. Aperte dicile vos non credere Euangelio : nam qui in Euangelio quod vullis ereditis; quod vultis non crcditis ; vobis potius quam Euangelio creditis. Postquam haec scripsi prodierunt anno 1611. Collegid Theologica Joh. Maccovii, ubi tom. 1. p. 544. quaestio haec contra Socinianos tractatur. Quae cum nostris conferri possunt. Rationis humanae subjective consideratae incertitudinem & insufficientiam in moralibus (nedum in mysteriis fidei) describit Scldcnus in erudito opere de jure Nalurali 8l Gentium &'c, edito anno 1640. lib. 1. cap. 7. Remonstrantibus in Vitidiciis seu Vedelio Rhapsodo nonnulla exciderunt, quae a Socinianis non ita abludere videntur quae detecta & excussa sunt a Nic. Vedelio in Arcanis Arminianismi part. 3. lib. 1. cap. 4. & part. ;

:

.

;

:

4. lib. 1. cap. 4.

Accedamus nunc ad novum sZpv}/u,x pontificiorum, qui contendunt a nostris Parefutari debere tantum ex expressis scripturae verbis, absque ulla ratiocinatione, discursu, consequentiarum nexu & probatione, [pag. 6.] atque adeo rejici4.

pismum

unt,

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 28

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's