GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 240

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 240

1 minuut leestijd Arcering uitzetten

21

<)

D

I

S

1'.

VII. P

R

B L E M A T

UM

1>

E

MEB

I

T

C

II

K

I

S

T

I

PA

1J

S

V.

Qualem fidem habuerit Christus &c. XIV. Probl. An in Christo fuerit habitualis tanquam principium meriti ? Resp. Aff. Vicle hoc probatum a Scholasticis ad 3. qu. 7. arl. 1. XV. Probl. An plenitudo gratiae, & quidem in illo solo. Resp. 1. Aff. pr. cum Schol. qu. cil. art. 9. intensive scil., & in summo gradu, ut haberi potest, seu pro capacitate creaturae in via, & extensive quantum ad efficaciam, id est, secundum omnes effectus, ut universali principio merendi pro onmibns gratiam salutarem. 2. Distinguitur posterius ibidem artic. 10. & ex parte gratiae intensive & extensive. Aff. sed ex parte subjecti, quod impletur pro sua capacitate, Negatur esse propria Christi, quippe quae communicetur B. virgini & aliis sanctis per Christum. Verum hic iis non assentimur. Nulli enim viatores plenitudinem habent, qualem illi B. Mariae, Francisco aliisque tribuunt, sed tantum primitias spiritus Rom. 8. & t; ln /xipcjg: plenitudo demum obtingit in patria 1. Cor. 13. De Francisci gratia & sauctitate quid sentiendum sit, alibi declaramus. XVI. Probl- An gratia Christi gratia,

habituali Aff. de gratia unionis respectu personae suo modo per dici potest, quod sit infinita. XVII. Probl. An eadem gratia sit Christi, considerati ut hominis istius singularis, & ut mediatoris ac capitis ecclesiae ? Resp. Re eadem est, sed ratione differt quomodo actiones Christi secun-

sit finita ?

Resp.

De

denomiuationem quandam

:

legem, ad merendum & pro se & pro nobis praestitae, materialiter & re eadem sunt, sed formaliter differunt. Confer Thomam cum suisp. 3. qu 8. art. 5. XVIII. Probl. An gratia Christi potuerit augeri ? Resp. Neg. communiter Scholastici ad qu. cit. artic. 12. Sed male & contra Luc. 2. v. 40. & 52. Marc. 11. v. 12. 13. 8c 13. 31. Rationes praecipua eorurn sunt 1 Quia ratione formae non potuit augeri: attigerat enim ultimam perfectionem, quam in sua natura habere potest. 2. Quia ratione subjecti non potuit augeri, omnia enim ab instanti conceptionis habuit. Sed utraque ratio petit principium. Problema hoc fere coincidit cum aliis supra propositis, & cum controversia de scientia animae Christi quani eruditissime excussam vide a Gomaro ad Luc. 2. 5. ubi specialiter Bellarmini lib. 4. de Christo cap. 6. disputationem de scientia Christi infusa seu revelata, seu habitualinon aucta, accurate & plene examinat. XIX. Probl. An Christus secundum humanam naturam vere & proprie fuerit capax praecepti seu legis quoad vim directivam ejus, & obligationem faciendi

dum

,

;

praecipit, & vitandi quod prohibet. Resp. Aff. Ex Psal. 40. v. 8. 9. coll. Hebr. 10. Confer Scholast. ad. 1. 2.qu.9.art.4. &ad3.qu.20.art.2. Ubi inter alios Zwarez disp. 43. secl. 1. tres rationes adfert. XX. Probl. An secundum specialem quani legem [pag. 285] actiones meritorias ediderit? Resp. Specialis lex fuit de anima ponenda in sacrificium pro peccato illius itaque impletione & sibi & nobis meritus est. Jesa. 53. 10. Inter Scholasticos Neg. Paludanus, Dionys. Cistcrciensis. Contra tamen cum Thoma in 1. qu. 41. art. 6. 8c 3. qu. 47. artic. 2. Aff. reliqui. Vide inter alios Zwarez. ad 3. qu. 20. arl. 2. disp. 43. sect. 3. XXI. Probl. An praeceptum hoc speciale fuerit mere positivum, an omnino naturale? Resp.

quod lex

cum

:

Dubium

movetur a Zwarezio. Ubi dicit valde probabile sibi videri, non potuerint nisi hoc medio, amorem Dei&hominum naturaliter obligasse Christum ad omnia illa mala subeunda. Addit tamen in re non esse magnam diversitatem. Nos, si quid dicendum sit, distinctione adhibita inter praeceptum generale & speciale, absolutum & hypotheticum, quorum hoc ex illo

posito

hoc, loco

cil.

quod homines

educatur aut sub

liberari

illo (positis

ponendis) subsumatur, aut ad illud reducatur existima:

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 240

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's