GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 232

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 232

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

s

208

D

i

: ;

p.

tem merendi

VII.

Problematum

de

Merito Christi Pars

accipiant ex meritis Christi. Vide

eundem

ibid. quaest. 13.

IV.

ubi statuit

non esse talem, quae per se formaliter exstinguat debitum, sed talem quae mereatur & impetret aliquid, per quod debitum exstinguatur nam Christi satisfactionem

:

snam

salisfactionem meruit nobis gratiam juslificanlem per quam formaliter exstinguitur peccalum. Sed non entium (humani scil. meriti, & satisfactionis) nullae sunt affectiones, nulla attributa. Frustra itaque quaeritur, an & Christus,

inquit, per

quomodo dependeant

a merito Christi. Videantur antagonistae Bellarmini, Pareus, Chamicrus, Amesius; ad haec & Mortonus, Davenantius, Chemnilius, aliique de merito,justificalione, salisfaclionibus disputantes. XVII. Probl. An meritus sit omnibus electis partes & gradus glorificationis post hanc vitam, primo in anima separata, deinde in resurrectione corporis, tum in toto composito. Resp. De eo dubitandum non est. Vide Rom. 8. 23. 32. 1. Corinth. 15. 1. Thess. 4. 8c supra Probl. 6. 8c 7. XVIII. Probl. An gradus beatitudinis & gloriae sive in anima separata, sive in toto composito ? Resp. Praesupponimus dari gradus quamvis quidam Orthodoxi dissentiant, veriti, ne quid concederetur Pontificiis pro merito humano contendentibus. Sed de causis quaeritur: quas ita delineamus. Principalis est Deus, qui est omne bonum nostrum, aut a quo est omne bonum nostrum. [pag. 274] Proegumena est libera ipsius gratia. Procatarctica seu meritoria est meritum Christi. Donaliva seu subordinata Christus Mediator, qua talis. Apcollativa, prima & summa est Deus plicativa est, 1. Divinae gratiae excitantis & corroborantis mensura peculiaris. 2. Inde promanantes fortiores & frequentiores actus. 3. Hinc resultantes fortiores & frequentiores actus spei, patientiae, caritatis qui vulgo cum termino diminuente, causae dicuntur, scil. sine quibus non, aut conditiones, aut media, aut via; ita ut omnis Ǥea, dignitas, meritum absit cum non sua dignitate, sed Dei dignatione & gratia propter unius Christi meritum (1. Corinth. 15. vers. 10.) gradus illos operentur. 4. Denique judicium Dei in morte, & in judicio extremo, secundum gratiae suae mensuram & opera nostra per ejus gratiam praestita, gradus illos nobis adjudicantis, & majora dona suamajoribus praemiis in electis suis coronantis. Considera textum Matt. 19. vers. 28. de duodecim thronis Apostolorum. XIX. Probl. Quid statuendum de viventibus novissimo die (1. Corinth. 15. vers. 51.) adhaecdeEnocho (Hebr. 11. 5.) a morte corporali, quae per peccatum ingressae Rom. 5. vers. 12. praeservatis aut praeservandis ? Resp. Quandoquidem peculiaris hic modus & gradus est divinae gratiae, non video cur merito Christi tribuendus non sit, ex Rom. 8. Coloss. 3. aliisque textibus supra cit. XX. Probl. Quid infantibus in infantia morientibus meritus sit. Resp. Pontificii distinguunt inter baptizatos & non-baptizatos. Istis negant quid meritum esse, quippe qui reprobentur justo Dei judicio propter peccatum originale. Illis ajunt meritum esse baptismi susceptionem, & per eum liberationem a poena tum damni tum sensus aut ut alii, a poena, damni tantum atque insuper vitam aeternam. Vide Vasquez ad 3. disp. 77. cap. 5. & Becanum part. 3. tract. 2. cap. 11. & Bellarminum, de sacramenlo Baptismi, cum Antagonistis. Nos rejectis ipsorum disputationibus, dicimus Christum infantibus salvandis seu electis meritum esse remissionem peccati originalis & imputati & inhaerentis, & consequenter liberationem a poenadamni ac sensus, atque insuper jus vitae aeternae breviter gratiam tum justificantem, tum regenerantem. XXI. Probl. An omnibus infantibus salvandis ante usum rationis morientibus, meritus sit aequalem gratiam ;

:

:

:

;

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 232

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's