GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 393

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 393

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

DlSP.

XII.

D

L E

F.

G

i;

KT E

D A \ Q E t

0.

1

369

novd, seu Euangelio? Resp. Falso praesupponi videtur Romano-Sociniana opinio, de duplici lege & sic Euangelium transformari in Legem, & foedus gratiae in foeilus operum. Dicimus & Legem & Euangelium in suo genere esse perfecta: nec comparationem de disparatorum aut heterogeneorum perfectione esse instituendam. Quasi quis sc-il. quaereret, Papinianus an Galenus fuerit eruditior. Posset forte pars :

affirmans excusari: [pag. 53] siquidem per legem veterem intelligeret dispensationem foederis gratiae & totius doctrinae salutaris sub V. T. & per Euangelium dispensationem ejusdem foederis & doctrinae salutaris N. T., atque ita Euangelium ad imitationem. Bom. X. v. 29. vocaret legem; & legem sub N. T. propositam diceret novam 1 Joh. 2. v. 8. Quomodo caute accipiendum & benigne exponendum illud in libro quaest. & respons. ad Orthodpxos (qui exstat sub nomine Justini Marli/ris),

Ko« '»; ,«^ ~ps* r)v ua.xrpcj, &c. Et quantum quidem ad disciplinam Euangelium niliil a lego differl: quanlum vero ad promissionem K' praestationem spectat, mullum hoc illi interest. Qaidenim estLex? Euanuelium prarnuncialum? Quid Euangelium? Lex complela. Sed praestat, imprimis post exortas & detectas tot haereses antiquas & recentes contra Euangelium, omnem ambiguitatem & ky.hpoXoyicnv iu hac materia studiose evitare. IV. Probl. An lex moralis, St obedientia Deo secundum illam tanquam direcloquaest.

1.01.

pertiriet,

liuui & normam praestanda sub N. T. sil mitior seu laxior, quam sub V. T. alque immunitas? Resp. JNeg. Neque enim sub V. T. magis adeo major nunc liberlas extensa fuit, quod ad aliqua praecepta ad quae sub N. T. nos non teneremur; necti etiam magis intense tunc observauda, quam nunc quasi scil. nos non teneremur nunc aeque ex toto corde, ex omnibus viribus Deum amare & cwpi^&g TreptTrctretv (Ephes. 5. v 15.) ac fideles sub V. T. Immo quasi vinculum per gratiam peculia-

&

:

:

nunc arctius non stringeret, & majora Deibenemajorem gratitudinem non exposcerent. Quanto autem majus sit beneficium

iviu dispensationis foederis gratiae. ficia

dispensatione novi foederis, post Christum exhibitum in carne nobis obtinex I/rbr. 2. v. 3. ubi lanta salus, & Malth. 3. v. 2. ubi regnum Coelorum dicitur; eique mdiorcs promissiones tribuuntur, Hebr. 7. v. 22. Et beati dicuntur oculi nostri qui vident, &c. quod inulii Prophetae 8c jusli desiderdrunt videre, &c. 8c non viderunt, Mallh. 13. v. 16. 17. Facessat ergo diluta illa & periculosa niuiis adversus virtutes lege morali praescriptas exceptio, de stricta obedientia fidelibus sub

quod

in

git, colliges

V. T. praestanda, & de libertate atque immunitate ab omni aKptfieiy. & praecisitate nobis sub N. T. concessa. Confer longe eruditiss. & intime practicam responsionem nostrae Catechesios ad qu. 115. V. Probl. An Decalogus legem moralem perfecte contineat ? fiesp. Aff. quod ad summam, seu quasi paratitla ejus sub quibus omnia alia tanquam specialia sub generalibus continentur, aut ex quibus per analogiam educuntur. Sunt ergo hic quarum una est Kemonstrantium, quicum Sovitandae duae opiniones extremae cinianis praecepta de abnegatione sui ipsius, de nondiligendo mundo, de precatione, ;

:

de gratiarum actione extra Decalogum [pag. 54] relegant, in Catechesi quacst. <> s & 71. In quo cum Photinianorum Catechesi Racoviensi proxime videntur convenire. Vide ibi. Altcra est, qua Legem moralem cum ceremouiali ac forensi Mosaica, pariter in Decalogo collocare videntur. Quae xouvoipuvix receptae apud omnes legis divisioui, iu moralem, ceremonialem, forensem, tanquam in species disparatas,

.

24

di-

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 393

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's