GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

VU Magazine 1990 - pagina 401

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

VU Magazine 1990 - pagina 401

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Schoon loont

Foto Peter WoltersAVC/VU

Schoon ondernemen hoeft niet duur te zijn en biedt vele voordelen. Dat blijkt uit een onderzoek bij zeven bedrijven. 'Je kunt tegenwoordig toch niemand meer rotzooi verkopen?'

Alle beginnersboeken over marketing zijn toe aan een herdruk. Kent u ze, de eerste dorre theorieën? De serie P's die wordt opgedist om u de marketinginstrumenten te laten onthouden? Prijs is er één van. En natuurlijk promotie, plaats en nog een paar. Dat rijtje is nu niet compleet meer. Jammer van de alliteratie, maar er moet een M bij, de M van Milieuzorg. Denk alleen maar aan die kapper in Amsterdam, die zo vriendelijk adverteert met biologisch afbreekbare shampoo's. Of het groene blaadje van Albert Heijn. Het instrument milieuzorg kan de moderne ondernemer heel goed van pas komen.

dat al met waterafdunbare verf werkt. Waar afgeschuurde verflagen apart van het afval worden gehouden, waar een blikkenpers het volume van lege verfblikken verkleint en chemische afbijtmiddelen uit den boze zijn. Toch, als een werknemer van Rensink mijn huis schildert, staat hij niet met een apart stofzuigertje het schuursel op te vangen. "Neen, zover is het nog niet. Je moet eerst denken aan grote woningbouwprojecten. Daar passen ze dat wel toe", maant drs. Frans van der Woerd tot geduld. Hij is milieueconoom en wetenschappelijk medewerker van het Instituut voor Milieuvraagstukken (IVM) aan de Vrije Universiteit. In de recente aar, zou die brave kapper IVM-studie 'De manager en het miook cadmiumvrije krul- heu' komt het schildersbedrijf Renspelden gebruiken? En is sink aan de orde. Het onderzoek in de kozijnen van de nieuwste fiha- naar milieuzorg-in-de-praktijk was len van AH nog tropisch hardhout een opdracht van de Van de Bunt Fundatie, gelieerd aan een organisaverwerkt? De vijand is een veelkoptiebureau. Ook organisatiedeskundipig monster. Neem Rensink in Degen, die predikers van efficiency en venter, een modern schildersbedrijf

M

JANNEKEVONKEMAN VU-MAGAZINE—NOVEMBER 1990

3

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van maandag 1 januari 1990

VU-Magazine | 484 Pagina's

VU Magazine 1990 - pagina 401

Bekijk de hele uitgave van maandag 1 januari 1990

VU-Magazine | 484 Pagina's