GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 147

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 147

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

:

Disp. V. An Christus qua

Mediator

s

it

adobandhs?

123

adaequata est hoc est, illi soli, orani, & semper competit. 5. Ratio formalis prior est in stanti naturae, etiam signo rationis re illa ad quam refertur; quia scil. & quatenus res illa a ratione formali dependet,inque ea fundatur. [pag. 529 His positis statuimus hancthesim: Christum quamcdialoron ,seusnb hoc formalc qua mediatorest,non esscadorabilcm auta.dorandum.Qnam probabi mus, 1 argnmentis directis. 2. ab absurdo consequenti. 3. Denique subjiciemus testiinonia aliorum, ad ostendendum consensum.Argumenta directa snnt primq ex natura subjecti.l.Christus adoratur una eademque adoratione cum patre & Spir. S. quii b/uooCa-to^ Deus: Ergo non adoratnr aliter vel sub alio formali suo quamediator. II. Quia seorsim, quamediator seu sccundum o'*ovo(uxv^ non est absolute summus & primus sed Deo subordinatus, ab eo dependens, eo minor & infeuor, ei inaequalis, ejus servus &c. 1. Cor. 11. 3. Jes. 42. 1. Chamier. Panstraliac lom. 2. lib. 1. c. 4. & passim Antagonistae Socianorum. Ergo ut sic non adoratur. Consequentia majoris patet: quia minus Deo, inaequale non adoratur religiose qua seu in quantum minus Deo & ei inaequale Atqui mediare, mediatio, mediator, de ratione sua formali includit, subjectum esse, minus esse, inaequale esse; servire &c. Sed argumenti hujus evidentia magis patescet ex sequentibus. III. In quo non est fundamentum adorationis, aestimatio scilicet debita excellentiae, majestatis & gloriae supremae atque infinitae, illud non est adorandum Sed in Christo qua mediatore non est tale fundamentum &c. Ergo. Probatur minor. Non enim credimus Christi peculiarem mediatoriam gloriam, esse gloriam illam ratio, eique

|

.

;

:

supremam & pure divinam,

sed ab ea distinctam, ut optime contra quoruntransfusionem proprietatum divinarum (communicationera vocant ipsi) haec a nostris distinguuntur, inter alios a Polano Syntag. lib. 2. cap. 31. & Polyandro in primd concerl. cap. 21. Si enim supremam & divinam gloriam haberet qua mediator, illud haberet vel naturam vel per gratiam unionis. Sed per neutrum. Ergo non judicamus Christum qua talem esse adorabilem adoratione divina. Debet enim esse & semper servari proportio inter honorem & honorabilitatem, inter aestiraationem & inter excellentiam seu virtutem quae aestimatur, ut recte observatura a Scholasticis ad 2. qu. 25. art. 1. & Smiglecio in novis monstris novor. Arrianor. IV. Quia non est objectum formale fidei qua mediator, ergo qua talis non est objectum formale adorationis. Consequentia majoris patet ex Roman. 10. i>. 14. Minor probatur, quia qua mediator non est priinum efficiens & ultimus finis, primum & summum verum ac bonum infinitum, aeternum, &c. nec primus & supremus autor seu causa efficiens omnis boni &salutis: sed est causa inferior tum procatarctica seu meritoria; tum instruraentalis, & hac ratione collator bonorum in cujus nomine, per quera & propter quem tendimus in summum bonum, Deum scil. inque eum credimus, in eo speramus, eum colimus [pag. 530] & adoramus Johann. 14. 6. Porro quae de unico formali & ultimato objecto fidei ac fiduciae hic innuimus, passim a nostris ita explicata invenies in Disputationibus de Religione, deprecatione, de invocatione creaturariim, de fide, & de analysi fidei, de spe 8cc. V. Quia unica tantum est ratio formalis cujusque rei; ergo & adorabilitas Christi, deitas scilicet, necquidquam praeter ipsam. Nam unica illa ratio formalis, aut est natura divina, aut natura humana, aut utraque aut adjunctum aliquod seu relatio ex operibus & officiis utriusque naturae resultans. Non natura humana, hoc enim nolunt ol e§ ivotjrixq nec utraque, nam tum etiam humana esset ratio formalis nec adjunctum seu relatio media-

absolute

dam confusionem &

:

toris,

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 147

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's