GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 347

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 347

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

D divisioue.

Sed aliud

i

s p.

XI.

De Sabbatho

et Festis.

est creatio, aliud teuipus creationis.

323

Creatio generaliter facit

rationem obedientiae omnibus Dei praeceptis debitae, tempus creationis est specialiter exemplum Sabbathi hebdomadalis. XVIII. An quaelibet profanatio Sabbathi capitali supplicio punienda, juxta Exod. 31. 15. & 35. vers. 2. Numer. 15. 32. 33. 34. Resp. Neg. Quia Lex Forensis Mosaica qua talis, seu in specie & in forrna non obligat Respublicas Christianas, non magis quam Jus Romanum Anglos aut leges Auglicanae Imperium Germanicum. In genere & secundum analogiam saltem inde docentur Magistratus, debitis poenis ut quaevis delicta, sic & profanationem Sabbathi serio & prudenter coercere. Hinc hodie poena est arbitraria Menoch. lib. 1. arb. quaest. 30. juxta L. ult. C.deFeriis. Atque haec moderatio & £7rce'y,eix, docetur Nehem. 13. vers. 15. 21. Et ex hac determinatione de poena profanati Sabbathi, aliisque suppliciis in forma & specie Lege Forensi Mosis, aut speciali oraculo Dei sancitis, puto patere quid statuendum sit de opinione Piscaloris in Praefat. ad Commentar. in Lcviticum, Maccovii [pag. 1259] in Collegio dispp. qua statuitur Magistratui Christiano servandas esse sanctiones Mosaicas in suppliciis

XIX. Quae ratio solida adferri possit, cur exemplum Apostolorum in observatione primae diei hebdomadis Christianas omnes Ecclesias obliget, ut & in electione Ministrorum,in ordine Seniorum, Diaconorum, Doctorum, &c. &eorundem exemplum in Agapis, Osculo sancto, Diaconissis, immersione in Baptismo, modo Prophetandi, 1. Corinth. 14. non obliget ? Resp. Nos putamus hanc esse differentiam, quod haec non quibusvis Ecclesiis, sed his aut illis sub Cruce, illo tempore, tali in Grente, & loco tali numero Auditorum conveniant illa vero omnibus convenire possint. Confer Polilic. Ecclesiaslic. litt. de Canonibus & de Ritibus. 2. Sequuntur Problemata magis moralia, & casus conscientiae. Nolumus hic. repetere quae a Perkinso in explicatione Decalogi, & in Casibus conscientiae, Balduino lib. 2. cap. 13. & ab Amesio Casuum conscientiae lib. 4. cap. 33. & Wilhelmo Teellingio Necessar. demonstrat. in Prolegom. 8c lib. 4. cap. 4. & lib. 5. cap. 12. ad quarlum Decalogi Praeceptum, & tract. peculiari de sanctificatione Sabbathi, dicta sunt. Tantum spicilegium hoc ad uberiorem declarationem subjicimus. Quaeritur ergo. I. An homines literati ordina riis studiis circa prophanos Authores aut scientias, & pragmatici Forenses suis negotiis curandis magis profanent Sabbathum, quam Agricolae, Mechanici, &c. Resp. Aff. Quia ipsorum operae mentem hominis a rerum divinarum meditatione longius abducunt cura contra Mechanicae aliquid lectionis, saltem meditationis, auditionis, collationis, tacitae & solitariae precationis, sociae aut solitariae psalmodiae permittant. Rejicimus ergo laxam Theologiam Toleli lib. 4. cap. 24. Navarri Manual. cap. 13. n. 12. Cajetani ad 22. qu. 122. art. 4. quae statuit Advocato licitum esse studere super lites, 8c quae studet scribere, informare judices scripto. Praeterea licitum esse studere ; legere publice, disputare, 8c quidem propter pecuniam. Rationem hanc addit: quia ista sunt animi opera. Paulo post sibi contradicens pag. 636. peccati & quidem gravis arguit Notarios qui scribunt, aut transcribunt, aut implent chartas, quas reliquis diebus in brevi notaruht. Confer quae supra ex Rebuffo de privilegiisStudiosorum enotavimus. II. An magis profanetur Sabbathum exercitiis & recreationibus, sive animi, sive corporis, imprimis saltationibus, lusibus aleae, aut aliis ludis quibuscunque sortis abusum implicantibus (de quibus alibi disquiritur, an sint licita), an vero ordinariis opericapitalibus.

:

:

&

bus

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 347

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's