GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 325

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 325

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

D bathum festa

i

s p.

XI.

D

e

Sabbatho

exserte a festis distinguitur, Lev. 23.

illa,

1.

e t

P

e s t

301

i s.

37. 38. IV. Strictissime

& proprie

qiuie hic definimus, sunt dies solennes stalo tempore recurrentes, cultui

divino ex instituto Dci consecrati,

ut

feriando seu quiete, gaudio, cullu proprio,

&

commemoratione peculiaris beneficii divini eos sanctificarent ad significationem &' praefiguralionem rerum spiritualium in Christo. Et talia festa proprie dicuntur chaggim, dies laetitiae, seu gaudia Domini, Nehem. 8. 10. 4. Ad explicationem definitionis liaec notanda. I. Festa dici dies solennes ut ab aliis comraunibus & profanis distinguamus. II. Dici dies, ut a Jubilaeo, & septimo anno Sabbathico distinguantur. III. Stato tempore recurrentes, ut extraordinarias & incidentes soleuuitates excludamus. IV. Dicimus dies sacros, seu Consecratos cultui

0"

;

divino, ut distinguantur a solennitatibuspoliticisseu civilibus. V. Addiraus, ex instituto divino, ut statas ac perpetuas solennitates a Deo primitus cum lege ceremo-

distinguamus a conceptivis (ut vocant) quae postea ab hominibus introductae sunt, quales dies Purim, & Encaeuia, de quibus infra. VI. Addimus sanctificationem seu observatiouem ejus diei constitisse feriis seu quiete, gaudio, commemoratione peculiaris beueficii a Deo accepti, & peculiari seu appropriato cultn. 1. Feriatio seu quies, excludit neomenias, quas Scriptura Coloss. 2. 16. cum Galal. 5. 4. 10. Ezra 3. 5. a diebus festis distinguit. 2. Gaudium externis etiam signis, gestibus, & actionibus exhibitum, excludit Diera expiationis (qui eratjejunii, luctus, & niali iustitutas

humiliationis, Levitic. 23. 37.) jam verb observationem ejusmodi solennitatis cura Feslo die esse c/.T-j/x7rxSr?„ nec debere aut in cognitione, aut in praxi confundi constat ex Nehem. 8 10. 12. cum Levit. 23. 40. Deut. 16. 11. 14. 3. Commmnoratiopeculiaris beneficii, peculiari ratione huic dici afflxa & vice versa, Lcvilic. 23. 43. Deuter. 16. 1 12. excludit Sabbatlmm hebdomadale, quo promiscue quaevis opera & benedivina erant celebranda, Psal. 92. 1. 2. 3. 4. & Deus quovis genere atque actu cultus sive humiliationis, sive eucharistias & exultationis colendus. VII. Denique finis ponitur, significatio praefiguratio rerum spiritualium [pag. 1231] in Chrislo, Coloss. 2. 17. Ita excludnntur omnia tempora Novi Testaraenti, quae nec signa 2.

3.

ficia

&

nec typi sunt a Deo ad aliquid significandum destinati. An etiam Sabbathum ante Mosen & post Mosen fuerit typicum, infra videbitur. 5. Convenientiam & discrepantiam inter festa stricte sic dicta ac a nobis definita, & inter alia tempora solennia sic breviter indicamus. I. Dies humiliationis & jejunii (qualis status in V. T.eratdies expiationis), in eo conveniebat. 1. Quod cultui divino peculiariter esset consecratus. 2. Quod ab omnibus operibus esset feriandum. Differebat, quod jejunio & humiliatione esset transigendus contra dies festi gaudio & exultatione etiam externa, cujus pars erant convivia & cibi lautiores. Deuler. 16. 11. Nehem. 8. 9. 10. II. Neomeniae conveniebant, 1. quodcultuidivinopeculiaritercon:

secratae. 2. Quod peculiari aliqua eucharistia & commemoratione beneficioruni Dei essent sanctificandae. Quodnam autem seu quaenam beneficia fuerint, non ita ex Scripturis definiri potest. Differebant vero, quod in festis injungeretur cessatio ab operibus & convocatio Ecclesiae, hic vero minime. Vide Numer. 10. 10. &28. 10. 11. 16. III Jubilaeus & Sabbathicus annus a festis differebant. 1. Quod 11011 sanctificareutur peculiari cultu. 2. Nec cessatio esset ab omni opere servili. IV. Sabbathuni hebdomadale a festo fuisse distinctum, constat 1. Ex apertis Scripturae testimoniis, Levitic. 23. 4. 37. 38. Numer. 28. 10. 11. 16. 2. Ex eo quod in lege morali Decalogi

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 325

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's