GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 255

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 255

1 minuut leestijd Arcering uitzetten

Disr. VIII.

De Peksona

Ciiiusti Mediatoeis.

Pars

II.

231

bique to (jua reduplicativum intelligi volo, eo quod fundamentum adorationem fundans, & objectum primum ac priiuo terminativum adorationis hic quaeratur. Sic <Tgo quaestio reformetur. An Christus qua homo, hoc est sul> illo formali qua homo, sit adorandus. llic affirmetur aut negetur, aut distinguatur Ego Nego, siquidem tj qua reduplicative, & rl sub illo formali qua, proprie & ex usu scholarum & ex sensu ac scopo adversarioruiL (Pontific. & Lutheran.) accipiatur uti accipi debet. Si opponens niecuni & cuni omnibus orthodoxis neget, jani videt esse controversiam realem. Sincum Pontific. & Lutheranis affirmetjam erit controversia magis realis. Sed si distinguat, quamcumque distinctionem adferat, necessario aut dissertatio eiusnieam causamjuvabit, autin meramevadet kKopoXoyixv aut /.oyo/xxy^ixv aut vyj.ouxyixv. Restat nunc controversiae hujus niagis illustrandae ergo adproblemata nonnulla respondeamus. Probl. I. An Lutherauis concedi possit Christum qua hominem adorandum ut vvywxn:a.(Sk<TU illa odium Nestorianae divisionis naturarum in Chrio quo nos gravare solent, tanto melius declinare & ipsis de sincera orthodoxia hac in parte satisfacere possimus. Rcsp. I. Praesupponimus meram calunmiam esse, quidquid de negato cultu & adoratione Christi hominis, seu hominis Christi in concreto, nostris hic imponunt, apudJacobum Andreaedisp. dc coena, persona Christ. communicatione idiomatum, religiosa adoralione Christi qua homo, Tubingae 1582. Nunquam enim nostri in termiuis sic locuti sunt, nedum ut thesin talem ex professo alicubi defenderint. Nec etiam per ullam consequentiam ex negata adoratione Christi hominis qua hominis, tale quid educi & imponi potest; non magis quam ex negata nostris contra Socinianos & Remonstrantes, justificatione per fidem qua caritate instructam & efficacem, concludi possit, nos negare justificationem per fidem caritate instructam & efficacem atque adeo dividere ac divellere fidema caritate, & absolute statuere veram, vivam, ac salvificam esse fidem, quae sit sine operibus, contra Jacob. 2. Gal. 5. consequenter bona opera non esse veris fidelibus absolute aut ullo modo necessaria. Qua absurda & calumniosa consequentia Pontificii sententiam orthodoxam gravare solent. Non magis etiam, quam Sociniani nostris negantibus Christum qua resurgentem ex mortuis aut qua evectum ad dextram Dei, esse, dici, credi unigenitum Dei filium imponere possent, absolute negari ab ipsis, [pag. 322] Christum suscitatum ex mortuis & collocatum ad dextram Dei esse & credi unigenitum Dei filiuui: aut nostra hac assertione seu praedicatione de persona Christi divelli, & separari resurrectionem aut sessionem ad dextram a filio Dei & filiatione; quia scil. filium qua talem ejusque filiationem accurate distinguimus a resurrectione, aut sessione ad dextram, & proprium ac proximum fundamentum unius a proprio & proximo fundamento alterius. II. Dicimus vv-upoXoyicnv esse & merum terminorum abusum, atque adeo confusionem praedicationum de persona Christi (quas Scholastici & nostri in hac materia accurate distinguunt) cum pro eodem sumuntur Christus homo, & Christus qua homo. Recte & vere dicitur: Christus homo est aeternus, immutabilis, simplicissimus, incorporeus, infinitus, omnipotens &c. Item, creavit mundum, creavit homineni ad imaginem Dei, permisit lapsum &c. Sed admodum improprie & periculose (si non falso) diceretur, Ergo etiam Christus qua homo est aeternus, infinitus, incorporeus &c. aut, creavit mundum &c. Rursum recte & vere dicitur Christus Deus mortuus est, & sanguinem suum pro nobis fudit Actor. 20. v. 28. Sed admodum improprie &periculose (si non falso) :

:

;

;

dice-

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 255

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's