GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 163

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 163

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Disp. V. A.N Christus qua

Mediatob

sit

adokandus?

131>

Objeclmn distinguunt in immedialwn [pag. in medialum «< movens. Explicationem quaere, ut supra. Applicationena Theologicam, in liac controversia sic primum & ultimatum objectum adoratiouis, eamque terminans est Deitas, habe seu Deus qua Deus objectum mediatum, & movens, est mediatio, ac mediator qua talis, item adsumptio liumanae uaturae, passiones in eadem, & omnia Christi mediatoris apotelesmata erga nos, immo omnes Christi homiuis qua talis hepyuau in sobrinus Jacobi, Hlius Davidis &c.

primum,

550

principale,

II.

uhimalum, terminans; &

|

:

;

producendis ejusmodi apotelesmatis. Hinc enim rationes moventes petipossunt, & singula constituunt aut objecta considerationis, aut motiva. Sic sunt & conditiones requisitae; sed nec motivae, nec conditiones, nec objecta considerata seu considerationis, ideo sunt objecta fortnalia, seu rationes formales. Usum & rectam applicationem hujus distinctionis, siquidem ex Philosophis quis discere nolit; discat ergo ex Theologis, in disputationibus de Objecto 8c analysi fidei, & de autoritate scripturae, de objeclo religionis. Ex pontificiis swat Scholasticiad 22. quaestion. 1. Cajetanus, Bannes, Vakntia, Malderus 8cc. & Becanus in Theolog.Scholast.tom.poster.lract. 1. cap. 1. Francisc. Albertinus in corollar. Theolog. qitae deducunturex principiis Philosophicis complexis lom. 1. in 4. Coroll. ex 4. principio quaest. 4. Ex nostris sunt Rivelus ad 1. praec, decalogi, & in Isagoge ad scripturam cap. :!. §. 15. &c. Imprimis Baronius Professor Theologus (cum viveret) Abredonensis in scotia, in tract. de objecto jklci contra Jesuitam Turnebullum. Confer & controversias de cultu sanctorum, imaginujn nec non deobjectopraedestinationis,justificationis.III. Terminus, missis aliis acceptionibus, hic sumitur pro termino subjecti occupantis, lioc est pro objecto seu re in quam fertur aliquid sic coloratum est erminus visns, quia potentia seu actus videndi fertur in coloratum. Distinguitur autem in terminum <l«<xl seu qui, seu totalem, & in terminum quo, seu formalem. Rursum est reciprocabilis seu convertibilis & non convertibilis. }\\as distinctiones sic applicamus. Terminus qnod, adorationis est mediator, seu persona mediatoris, terminus quo, seu formalis, est deitas mediatoris. Rursum, terminus cum adoratione non convertibilis est mediator, terminus cum eadem convertibilis est deitas, sed Deus in se qua Deus. IV. Ultimum seu ultimalum, dicitur, ultra quod nihil requiritur, aut quaeritur, & ultimate terminans dicitur quod per se & immediate terminat. Sicoccurrunt illae phrases apud Philosophos & Theologos ultimatus conceptus, ultimata resolutio discursus Theologici, quae fit in autoritatem verbi divini, seu in primam vcritatem revelantem. In hac nostra controversia, ad quaestionem: quare mediatoradoratur, non est ultima responsio, nec ultimns terminus, quia est mediator sed [pag. 551] quia est bfiooiartog cum patre Deus hoc enim ultimate terminat & adorationem nostram, & quaestionem de fundamento ac ratione adaequata adorationis. Vide dialriben nostram d<> adoratione Mediatoris thesi 7. Veritatem hanc si quis approbare nequit, nec tamen negare potest, non debet petitione principii & eT£po%riT/i<Tet »hoc enim quaestionem aliam formare, & ea ictum nostrae abjectionis declinare „non est directe & in terminis respondere adversario. Si roger, inquiunt, cur adorem „Jesum: respondebo, quia filius Dei aeternus cum patre Deus. Sed si roger, cur & colam ut mediatorem : respondebo, quia est ille unigenitus Dei n illum venerer „patris filius, qui patrem milii reconciliavit, qui me h peccato & morte redemit, cpii »me justitia & sanctitate donavit &c. Haec vera & unica est ad illam quaestionem „responsio ;

1

;

<

;

;

;

:

:

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 163

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's