GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 53

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 53

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

D

i

s r.

III.

D

e

Jube

E t

Justitia D

E

29

I.

Distinctionibus his praemissis, attributa juris divini scitu imprimis necessaria problematis sequentibus explicamus. Sit ergo Probl. I. An jus etiain locum habeat in bestiis. Resp. Neg. cum Scholasticis supra cil. Admodum autem SatvpoAoyfatg aut homonymiis ludunt illi, autportentanovarum opinionum procudunt, qui serio defendunt, aliquam naturae legem bestiis a Deo inditam, ita ut generalem quorundam innocentiam singulorum generum naturae convenientem tum inter sese tum maxime erga homines servandam Deus ipsis praescripsisse videatur: atque adeo eas agnoscere Deum Job. 12. u. 7. 8. 9. 10. peccare Genes. 6. 11. poenam promereri Exod. 21. Gen. 9. 5. Levit. 20. 15. imaginem ac vestigium tum rationis tum voluntatis habere, sicuti scriptura passim judicat Jesa. 1. Jerem. 8. Job. 39. (t seqq. Pro* verb. 6. &c. & Philosophi quidam ut Plutarchus, aliique jam pridem ostenderunt. Sic Vorstius iibr. de Dco p. 7. & in Parasceue Responsionis ad Piscatorem p. 71. Sc in Amica collal. cwmPiscatore sect. \.8c 94. quae tamen primum per aliquatenus post per iinpropric & tropice more suo excusare conatur. Nuperrime tenebrio qnidam Remonstranticus in libro cui tit. fecit Gymnas. Ultrajectin. opinionem Valesii de [pag. 345] Sacra philosophid c. 44. 8c 55. qua statuit Brutis inesse rationem serio defendendam suscepit: cui necessariae veritati secundum pietatem, aut cui bonaerei liaec moveat, nondum capio. Invenio hanc opinionem placuisse etiam Manichaeis, teste Augustin. de Haeresib. & non male convenire hanc hypothesin thesibus Mahumetis de bestia Alborach, & vervecibus, quos mactant in Paschate, paradisum ingredientibus, ut habet liber dictus zuna; ut & deliriis Prancisci Assissii & similium (Uc/Uy/oAsirwj/, qui euangelium praedicabant avibus, piscibus, asino, lupo, quem postremum praedonem etiam a peccato suo convertisse dicitur idem Franciscus. Sed paradoxum hoc de brutorum ratione ex professo refutanthodierniomnesphilosophi, & Theologi, qui videndi ; &nos verbo perstringimus Disput. de Creatione. Accedat

consensus veterum Basil. orat. 3. in AJdam. Augustin. de quantitate animae cap. 27. 28. Autor dc Spir. 8c animdcap. 48. Autor de Fidead Petrumcap. 24. Genuadius Massil. de Eccles. dogut. c. 17. Damascen. de duabus Christi volunlatibus. Porro jus divinum quomodo locum habeat in creaturis irrationalibus docent Scholastici ad 1. 2. qu. 93. arl. 4. dicentes legi aeternae eas esse subjectas non per cognitionem & judicium, sed per naturalem tantum inclinationem; non libere sed necessario ; hinc est quod improprie dicantur obligari, non proprie, (nam ubi non est libertas, ibi non est obligatio sub peecato) atque adeo lex aeterna earum respectu proprie non ;

habeat ratiouem legis. Applicari huc potest distinctio philosophica, qua irrationalio dicuntur moveri a fhie sibi convenienti, & in eum per destinata media tendere aut dirigi malerialiler, non formaliter sub ratione scil. finis, & mediorum. Jurisconsultorum detinitio juris naturalis, quod natura omnia animantia doeuit ab ipsis, ut & Scholasticis ac Casuistis, & ex illis ab Amesio lib. 5.c. 1. qu. 3. satis congrue explicatur. Cum quibus conferri potest Bachovius in connncntur. ud fnstituta. Probl. II. An jus naturale divinum a nobis propositum, idem sit cum jure naturali Jurisconsultorum. Resp. Minime. Est enim hocjus subjecto & objecto mere humanam (quamvis ortu divinum), & symbioticum, pertinens ad societatem humanam quatenus illa respicit vitam naturalem & animalem; atque adeo est jus hominis in hominem, aut hominis in rem quamcunque, sed non nisi in ordine ad alium hominem. Illud vero ;

est

primo jus divinum

reflectens in

Deum. Deinde

jus inter

Deum &

creaturas, Tertio

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 53

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's