GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

De beteekenis van het leerstuk der oorspronkelijke gerechtigheid voor de godgeleerde zedekunde - pagina 36

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

De beteekenis van het leerstuk der oorspronkelijke gerechtigheid voor de godgeleerde zedekunde - pagina 36

Rede bij de aanvaarding van het ambt van buitengewoon hoogleeraar aan de Vrije Universiteit te Amsterdam

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

3» 32)

Disputationum

versus

Roberti

Bellarmini

Politiani,

S. R.

christianae Jidei, adversus litiius tcmforis Haeretkos;

E.

Cardinalis,

de contra-

Lutetiae Parisiorum, Sump-

tibus Petri Billable M D C X X . Tomus Quartus. donum fuisse

De

Gratia

recliludinem,

J>rimi hominis,

quam primus

Liber unus. Caput V .

homo in crealione accej>it. —

Supernaturale p.

15.

Scien-

dum est igitur P r i m o, hominem naturaliler constare ex came et spiritu, et ideo partim cum bestiis.

partim cum Angelis communicare naturam et quidem ratione carnis et

communionis cum bestiis, habere propensionem quandam ad bonum corporale, et sensibile, in quod fertur per sensum, et appetitum; ratione Spiritus et communionis cum Angelis habere

propensionem ad bonum spirituale, et intelligibile, in quod fertur per

intelligentiam et voluntatem. E x his autem diversis, vel contrariis propensionibus existere in uno eodemque

homine pugnam

quandam, et ex ea pugna ingentem bene agendi

difficultatem, dum una propensio alteram impedit. Sciendum s e c u n d o, divinam providentiam initio creationis ut remedium a Ihiberet httic morbo, seu langori naturae humanae, qui ex conditione materiae oriebatur, addidisse homini donum quoddum insigne, iustitiam videlicet originalem, qua veluti a u r e o quodam f r a e n o

pars

inferior parti superiori, et pars superior Deo facile subjecta

contineretur. Sic autem subjectam

fuisse

carnem spiriiui, ut non posset ipso invito

moveri, neque ei rebellis fieri, nisi ipse fieret rebellis D e o ; in potestate tamen spiritus fuisse, rebellem Deo fieri et non fieri. p. 17. — Quare non magis differt status hominis post lapsum Adae a statu eiusdem in puris naturalibus, quam differat spoliatus a nudo; neque deterior est humana natura, si culpam originalem detrahas; neque magis ignorantia et infirmitate laborat, quam esset et laboraret

in puris naturalibus condita.

doni naturalis carentia,

Proinde corruptio naturae, non ex alicuius

neque ex alicuius malae qualitatis accessu, sed ex sola doni

supernaturalis ob Adae peccatum amissione profluxit. 33)

Apol. C. A . p. 53 sq. Justifia originatis habitura erat non solum aequale tempe-

ramentum qualitatum corporis, sed etiam haec dona, notitiam dei certiorem, timorem dei, fiduciam dei, aut certe rectitudinem et vim ista efficiendi. Idque testatur scriptum, cum inquit, hominem ad imaginem et similitudinem dei conditum esse (Gen. 1, Quod

27.)

quid est aliud, nisi i n homine hanc sapientiam, et iustitiam effigiatam esse,

quae deum apprehenderet

et in qua reluceret deus, hoc est, homini dona esse data

notitiam dei, timorem dei, fiduciam erga deum et similia? (vgl. p. 52: Propras viribus posse diligere deum super

omnia, facere praccepta dei, quid aliud est quam habere

iustitiam originis?) 34)

Formula Concordiae p. 640.

(Peccatum orig.) est privatio concreatae in paradiso iusiitiae originalis sive imaginis dei, ad quam homo initio in veritate, sanctitate atque iustitia creatus fuerat. 35)

Confessio. Saxonia. 2. p. 53 sq.

iustitia originalis non tantum fuit acceptatio generis humani coram deo, sed etiam in ipsa natura hominum lux

in mente, quia firmiter assentiri verbo dei poterat, et

conversio voluntatis ad deum et obedientia cordis congruens cum indicio legis dei, quae menti insita erat. Winer, a. w p. 50. 36)

p. 198.

Hase. Hutterus

Redivivus

oder Dogmatik der Evangelisch-Lutherischen

Kirche,

Nur dieses ist bedenklich an der K . L . , dass, wenn zum Ebenb. alle rel.

Anlage gerechnet

wird, durch ihren Verlust das W e z e n des Menschen verletzt, u

die E r l ö s u n g s f ä h i g h

zerstört erscheint.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 19 september 1890

Inaugurele redes | 38 Pagina's

De beteekenis van het leerstuk der oorspronkelijke gerechtigheid voor de godgeleerde zedekunde - pagina 36

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 19 september 1890

Inaugurele redes | 38 Pagina's