GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 301

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 301

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

;

Disp. X.

De Regeneratione.

277

1. 30. Ut autem omuia de Christo una quasi tabella [pag. 440] exhibeamus 1. Est causa directe & physice efficiens regenerationem, tanquam Deus sanctificator, & spiritus sanctirieationis (Roman. cap. 1. vers. 4.) una cum patre & spiritu sancto idque ex jure summo & potestate prima, quae illi communis est cum patre & Spiritu Sancto. Et hic "kbyoq jgsctoc SreoXoyicu/. 2. Est causa efficiens eandem, directe & physice secundum & per spiritum sanctificationis (hoc est aeternam deitatem) gratia scil. efficaci seu onmipoteuti facilitate & facili omnipotentia; sedexjureseu potestate inferiori dependente, subordinata, in tempore orta seii producta, illique concessa, quatenus est filius liominis & mediator. Et hic Xoyoq kxt cty.ovopiitxv. 3. Est causa subordinata meritoria quae non directe & physice, sed moraliter per modum impetrationis & meriti quatenus mediator causat regenerationem; & haec itidem Oeconomia. 4. Est causa exemplaris tum suprema, una cum patre & Spir. S. (secundum Theologiam lum inferior & subordinata, qua mediator, idque in vitii & in morte sua secundum Oeconomiam). Quomodo autem notio causae exemplaris, (si rem in rigore consideremus) possit leduci partim ad instrumentalem, partim ad procatarcticam, nolumus hic Xixv ay.pipc^v praesertim cum divinis his mysteriis notiones & formalitates philosophicae applicari semper aeque commodo & xzotpt%&q ;

:

;

:

nec debeant nec possint. Suffecerit melioris doctrinae causa, hanc lucem inaccessam quo potest modo depingi. Sed de exemplari mox dicendum. Quod ad procatarcticam, propinqua per modum meriti & impetrationis in ordine ad Deum est obedientia Christi mediatoris Johan. 17. 19. Til. 2. 14. Eph. 5. 25. 26. Quae consideranda vel

universaliter in toto vitae curriculo

;

vel particulariter in

morte & perpessioni-

Deum ejusque justitiam dicitur satisfactio in ordine ad nos dicitur meritum, pro commissa culpa. Illa vero rationem habet meriti, etiam satisfactorii respectu debiti universalis & perfectae obedientiae quod lex ad vitam exigit Galal. 3. Idque ordinem habet ad Deum & ad nos. Respectu Dei dicitur salisfactio ; quia ejus juri satisfit respectu bus.

Haec habet rationem

meriti satisfactorii

:

nam

in ordine ad

;

:

nostri dicitur meritum, quia jus

:

& praemium

vitae aeternae nobis impetrat ac

me-

quam

particularem & hypotheticam (ex hypothesi lapsus & peccati nostri) appellare possumus, est causa procatarctica & meritoria regenerationis, conversionis, sanctificationis, & sanctitatis nostrae iufusae atque inhaerentis, propinque, dispositive, consequenter, per modum scil. necessarii antecedentis & praeparatorii, seu removentis impedimentum, peccatum scil., iram Dei, & maledictionem, & sicintelligendumputamuslocumZ?e6r. 9. 14. Obedientia vero seu justitia universalis, quae vitae & acliva dici solet (quamvis ad hanc in tota [pag. 441] latitudine sua acceptam etiam passiva reduci possit ac debeat, tanquam singularis & hypothetica quaedam extensio, ad talia subeunda, seu in tali aut tali materia, objecto, occasione, obedientiam suam ostendendam Phit. 2.) est causa procatarctica & meritoria nostrae regenerationis, & collatae sanctitatis inhaerentis, proxime immediate, & formaliter. Porro in hac obedientia passiva (quam ita vocamus) distincte consideramus rb materiale, mortem scil, & passiones; & rl formale, obedientiam scil. innocentis sponsoris Deo vice nostri praeretur. Obedientia

stitam.

&

Cum autem

justitia mortis seu perpessionis,

forma det esse rei, & operationes, earumque vis, efficacia, & videmus quomodo accipienda sint dicta illa scripturae, quae

dignitas sit a forma:

metonymice & synecdochice sanguini aut morti Christi virtutem

sanctificationis

nostrae

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 301

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's