GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 254

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 254

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

230

Disp. VIII.

motam

a Socinianis,

De Pbksona Christi Mediatoris. Pars & Remonstrantibus, & ab iisdem

in

partem

Aff'.

II.

ut& ab Amesio,

a Walaeo in locis comm. contra Maccovium, a me vero, & Maccovio aliisque theologis alibi nominatis in partem. Neg. determinata. Siquidem meam sententiam exaniinare qnis velit, & Amesii sententiam, quam Thesibus meis tum op-

& post illnm

pngnabam (aliorum enim meditationes super hac quaestione nullas videram aut noveram) tueri, & adversariis heterodoxis directe [pag. 320] contradicere, necesse est maneat in terminis propositis, & alia problemata si quae huc adducantur (uti ab opponente) huic problemati nostro nec praemittat, nec substituat, nec cum eo confundat sed problema nostrum categorice affirmando contra nos prius determinet, & absolvat. Quod si distinguere velit, videat analterumdistinctionisniembrum, sub quo affirmat, nostrae thesi neganti directe opponantur. Si in terminis & directe opponitur, jam sit disputatio, & argumenta breviter aut syllogistice aut saltem methodo scholasticorum proponantur. Sin minus, cesset logomachia, cesset efformatio aut fictio novae disquisitionis, & controversiae saltem Thesibus meis non opponatur, quia ne verbulo quidem ejus occasionem dedi, sed contra exserte eam removi. Hypolhesis seu postulalum 4. Quidquid per consequentiam infertur de ratione formali sub qua adorationis humanae naturae Christi, est de non ente &c. debebat enim rh sub qua explicari per suum synonymum qua parte &c. Atqui hocnon potest hic locum habere: quia humana natura nullo modo est adorabilis, sed tantum divina &c. Ref. 1. Multae quaestiones & determinationes de non ente fiunt ab heterodoxis, in quibus orthodoxi reales controversias inveniunt, ita ut quaestiones ipsae & controversiae mininie nufit

;

:

sint inter non entia: e. gr. de missa, purgatorio, meritis, Monarchia Papali, Ubiquitate corporis Christi, Christi manducatione corporali, libero arbitrio, de quo titulus libri Gerinanici Lutheri Quod liberum arbitrium nihil sit. Sic non

merandae

:

humanitas qua talis adoranda, 8c Christus secundum humanam naturam adorandus, propter unionem hypostaticam & Chrisius natura ^iXcq auB-pw7rog adorandus qua exaltatus 8c factus in Deum 8c Christum-. & sunt quaestiones an sit, quae de illis hunt, revera & sensu nostro de non ente. Quaestiones tamen ipsae & controversiae de illis non entibus inter nos & inter Pontificios, aut Lutheranos, aut Socinianos sunt reales, non umbratiles, ideoque inter non entia minime numerandae. 2. Quaestio il],a, An Christi humana natura seu an humanitas a Aoyw assumta sit adoranda, & quidem qua humanitas a Aoyw adsumta realem controversiam facit, inter nos & inter Pontificios cum Lutheranis. Est ergo ens, quamvis de non ente. 3. Est nova disputandi methodus, mihi saltem hactenus ignota, quod quis adversariis controversiam moventibus, dum ad argumenta opposita respondent praeseribit quomodo problema & thesim suam formare, ac terminos ejus explicare debeant. 4. Ego in meo argumento (ad quod opponens respondere intendit) non dixe ram, Si Christus qua mediator adorandus, ergo etiam Christi humana naluraadoranda : sed, dixeram ergo etiam Christus qua homo adorandus seu, ergo sub illo formali [pag. 321] qua homo adorandus; seu, ergo sub illo formali quahomo, adorandus. 5. Quod particulam qua in nostro problemate controverso & in proposito meo argumento diversimode explicandam sibi sumit opponens, & per rationcm formalem sub qua explicatam applicat rh qua mediator, & per quaparte,neii qua ex parte explicatam t>]> qua homo applicat id quidem minime illiconcedo. Sed utroens

est, Chrisii

:

;

;

;

bique

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 254

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's