GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 196

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 196

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

172

Disp. VI.

De Pkopagatione Peccati Originalis.

de ratione sua formali nullam moralem impuritatem, turpitudinem, infectionem, depravationem aut pravitatem dicere potest. Et certe non video, quomodo hunc fomitem suum, explicare & tueri possint esse moralem corruptionem, pravitatem, & malam dispositionem (quae tamen formaliter non sit peccatum, nec poenam mereri possit), tanquam tertium quoddam a peccato & opposita virtute distinctum, & tamen solide refutare Pontificiorum, Socinianorum, Remonstrantium) apolog. p. 84. 8c 86. (fomitem cui formalem rationem peccati & reatus tribui nolunt. Quinto, quod ad temperamentum, a quo tanquam principio directo, & per se seu causa proprie dicta & per se suspendunt infectionem & inexistentiam peccati originalis per prius in corpore jam informato, & deinde in anima, atque adeo toto composito, & in quo totum fere hujusmodi traducendi peccati praesidium ponunt dico illud in se & per se esse morale adiaphorum & neutrum, non malum aut vitiosum, non magis quam humores, omnesque partes, omnia memhra corporis. Quia, qualecunque illud sit in quovis homine, est directe & per se a Deo productum, tanquam a causa prima [pag. 1118] & est Dei creatura. Et quia, est subjectum substratum, seu bonum illud, in quo est pravitas moralis: ergo non est ipsa pravitas aut dispositio peccaminosa. Quia etiam est occasio, & fomes (si ita loqui liceat ) oppositi boni seu virtutis sed per accidens. Per accidens enim & per interventum spiritus regenerantis temperamenta, ex. gr. melancolica, cholerica, sanguinea fiunt instrumenta, quibus ut & membris corporis, uti potest & utitur, aut ad profundam humiliationem super peccatis & gravitatem ac constantiam in viis domini, aut ad zelum servprem, & animogratia Dei &c. sitatem in opere domini, aut ad laetitiam spiritualem & xWtkpxetxu Sicut eadem temperamenta sunt occasiones & (per accidens sc. animae corruptae seu non sanctificatae) instrumenta fiunt haeresion, rixarum, xLrocpuvixc &c. Sunt enim apta nata fieri instrumenta justitiae & injustitiae quamvis ex statu lapsus ad justitiam non habeant potentiam receptivam seu passivam, nisi remotam & obedientialem; quia spiritum mundus non potest recipere Johann-. 14. Praeterea quia concupiscentia naturalis & tota sensualitas nec materia nec forma est ullius peccati, nec aliquid in se vitiosum habet (nt recte Polanus lib. syntagm. 6. cap. 3.) ; ergo pariter nec temperamentum corporis immo multo minus. Denique quia cum isti philosophemati de temperamento tantum hic tribuunt, videndum ipsis ne quid concedatur docilitati Remonstranticae seu bonae indoliin primo conversionis momento, quam in temperamentum & educationem referunt, Apol. c. 10. fol. 118. 119. &c. Confer supra app. 2. ad. disp. de Creatione p. 849. ;

;

m

;

--^-^-^^jfe^^aws^e^ai^?

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 196

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's