GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 108

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 108

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

Disp. IV.

84

DeNecessitateetUtilitate

facturos arbitror. Unde & lioc seqneretur, non esse admodum laborandum, ut Muhamedistae & Sociniani saltem (qui Deum & Christum non negant) convertantur siquidem enim pro modulo cognitionis suae praxim pietatis exerceant, quid tanto;

pere indigent tam laboriosa & periculosa saepe religionis suae mutatione. VII. Argum. Pertinet ad praxin religionis, immo in eo est omnis praxeos fundamentum & quintessentia, ut is & talis Deus debita cognitione, fide, confessione, amore, timore, obedientia &c. colatur, qui & qualis coli debet, seu quem & qualem ipse se coli vult Est enim haec genuina praxis ut honor, amor, fides divina soli vero Deo tribuatur, & non alteri. Vult itaque Deus se coli non unum tantum, sed & trinum, non tantum patrem, sed & filium ciun spiritu s.; Atqui talis praxis nulla erit, ubi non praesupponitur cognitio dogmatis de Trinitate. Quidquid enim ex fide non est peccatnm est Rom. 14. Et nihil volitum, nisi cognitnm; & tantum diligimus quantum cognoscimus. VIII. Argum. Quod tanquam exemplum & norma intuendum nobis proponitur, tum ad consolationem tum ad imitationem, illud movet ac promovet in nobis praxin. Sed trium admirabilis unitas inter se respectu ejusdem diviua essentiae tanquam perfectissimae conjunctionis exemplar proponitur Johann. 17. 10. 11.21.22.23. coll. cum Johann. 10. 38. & 19. 11. Tenet autem Christianismus contra glossas Anti-Trinitatis, hic non intelligi conjunctionem solummodo voluutatis & consensus, sed ineffabilem illam in unitate ejus essentiae individuae, quae fundamentum est (ita loqui liceat) unitatis in volitione & consensu. Vide Augustin. & Cyrillum 'Alexandr. ad locum. cit. & /lilarium libr.S.de Trinit. Ambros. lib. d.defidec.2. Athanas. serm. 4. conlra Arrianis.) Nam personae divinae inconfuse uniunlur, 8c divise discernuntur, ut loquitur [pag. 480] Athanas. in Matth. 2. Omnia mihi trad. & Nazianzen. orat. 3. de pace. Damascenus Orth. fidei lib. 3. c. 5. immo est earum •v y.?JvYjkoiq uoy/jy.xl'^p jTcc, mulua immanenlia 11' slabilitas. Damascen. Orth. fid. 1. s. c. 10. & ka-isyyyroq h aAA^Aa^ 7T£pc/6ipY]arig inconfusa. mutua comprehcnsio ; quam alii circuilionem, & circuminsessionem transferunt. (fdem lib. 1. c. 11. & 3. c. 5. Cijrillus de Trinit. 8c persond Christi.) An non mediatio mysterii istius secundum scripturas cit. suavissima consolatione corda fidelium perfundet dum discnrrunt ab unione patris & filii, ad communionem, mausionem, inhabitationem, arctissimam praesentiam patris per filium in nobis (Joh. 14. 23. coll. cum Joh. 20. 31. & 17. 10. & rursum ascendunt ab inhabitatione, & amplexu divino quam in se sen22.) tiunt Roman. 5. 5., ad unionem patris cum filio non y-xt oix,ouopdxu tantum, sed & v-ara S-eoKoyixv considerato: in quam contemplationem ultima fidei & fiduciae salutaris :

,

l

:

analysis: hicenim summns totius religionis apex,hoc jr^wrojr/jurov fundamentum: Deus unus & trinus. An non mutua haec possessio, irzpiyiupwiS & inhabitatio Dei in nobis & nostri in Deo, vere tabernaculum wqvr\ Dei cum hominibus, melius concipi, firmius apprehendi, suavius sentiri posset, si tanquam exemplum, motiva, tniipiyfMx, eSpxibt/Lctx infirmis & fluctuautibus cohscientiis nostris admoveatur. Unio personarum deitatis, amor patris erga filium? Quidni liceat exclamare praeeunte loc. cit. servatore Ego domine Iesu, patris tni sum quia tuus sum, & tu es patris Pater me diligit, quia tu me diligis, & pater diligit filium. Pater in nie manet, & quis me separabit ab ejns dilectione in Christo Rom. 8. ? Quia filius in me manet, & pater manet in filio. Haec quidem praxis consolationis. Nec minor hinc praxis excitationis ad imitandam hanc unionem, ut arctissime & a-^apia-rwg Deo nos ipsos uniamus per fidem, & cari-

fit

:

;

;

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 108

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's