GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 64

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 64

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

40

I)

I

I I I.

S P.

DE

J UR

E

E T

J

U S T

I

T

I

A

DE

I.

etiam recte dicitur: Deus hoii vult aut agit aliquid, quia justum est: sed quia vult aut agit hoc, ideo justum est. Effecta ejus extra Deum suut, lum lex poenalis, & inde resultans jus seu SiKxiw/xx, cum poena. Jus seu diY.ylw/xtx, quod hic spectatur, distinguendum est a jure, quodin Deo spectatur, & quasi norma justitiae illius. Hoc enim est realiter a Deo non distinctum: illud vero est emanans quid, & tanquam effectum extra Deum realiter ab illo tanquam concomitans aut adjunctum, aut relatio ex ea resultans. Hoc quatenus naturale [pag. 559] est praecedit omnem voluntatem Dei, in signo sc. rationis seu in instanti naturae illud vero totum quantum est, eam sequitur, quippe una cum lege atque imperio ex libero ejus decreto promanans. Porro liaec lex poenalis seu hoc ^/.aitojua punitivum, quamvis essentialiter unum idemque sit, tamen propter additionemseuaccessum legis fidei, seu foederis novi,aliudestante lapsum, aliud post lapsum. lllud tantum versaturcirca legis moralis immutabilis, ut& symbolicae de arbore vitae; & scientiaebonimalitransgressionem Gen. 2. 17. Hoc vero circa transgressionem non tantum legis moralis sed & additamenti novi de fide & gratia Christi, quod vocamus evangelium. Hinc resultat debitum majus & extensive & intensive. Habet enim evangelium novas gratiae promissiones in Christo mediatore: quae faciunt novum objectum credibile, seu novampartemobjecti credibilis.Hinc tenetur homo virtute fidei etiam in hoc objectum tendere; seu fidem suamad illud extenquia Deus veritatem illam ipsi revelat & levelando fidem ejus mandat atque dere hominem ad hoc fidei officium obstringit. Estque posterius hoc 3ixxiw/u<x rursum vel veteris testamensti tempore kirayyzXia.q, cujus formula Deut. 27. v. ult. Exod. 20.5. 7. Vel Novi Testamenti, cujus formula Joh. 3. 19. 36. coll. cum Hebr. 3. 2. 3. Joh. 15. 21. 23. 24. & 26. v. 8. 9. 10. Observandum autem non extendere se hoc iSiKamftx amplicatum (ita loqui liceat) ac occasione supervenientis novi foederis, ad illos quibus non est revelatum; uti analogice colligimus ex Rom. 2.12. Alterum & ultimum effectum justitiae punitivae est poena, quae etiam per metonymiam metaphoricam ira dicitur. De qua peculiari loco communi ex professo agitur. Hic tantum h 7nxpb^M distingue subjectum poena propriesic dictae & consequenter objectum justitiae vindicativae aliud esse vas dilectionis, Christum scil. rbv r,yx7rr]pievov alia vasa odii, & irae reprobos scil. & danmandos, aut damnatos tum homines tum angelos. Finis justitiae vindicativae, respectu hominum, ut absterreantur & moneantur Jes. 26. 9. respectu Dei ut in vindiciis gloriae suae acquiescat. Vide Jes. 1. 24. Ezech. 5. 13. Ezech. 18. 21. & 32. 11. Prov. 1. 26. Problema: Utrum ut textus 2. Pet. 3. 9. ita singulis etiam nunquam de peccatoribus convertendis tantum, an vero de omnibus convertendis inlelligendus sit. Comparatum, & proxime, affine justitiae divinae est

immanens quid,

:

;

:

;

& &

justitiae Christi mediatores

qua

talis

:

quam tamen

a justitia essentiali Dei quae est (quem vide kCalvinom Inslit.

ipse Deus, accurate distingue, ne in errorem Ossiandri

Conr. Schlusselburgio in

catal. haerelicor.

Meisnero in Anthropologia, refutatum) in-

Vocatur quidem justitia Dei, quia scil. ex Deo est Phil. 3. 9. Rom. 10. 3. qui novum foedus sancivit, sponsorem dedit, ejus vadimonium & debiti exolutionem pro nobis acceptavit, acnobis [pag. 360] imputavit per fidem. Habet illa justitia spectata ex parte Dei judicis ad Christum rationem poenae, ex parte Christi ad Deum quidern satisfactionis, ad nos vero meriti ex parte nostri, seu ut in nobis terminatur, nosque ejus participes sumus, rationem gratiae, seu doni gratuiti. Opposilum justitiae judiciariae Dei, est ^r/jjo-wA^fa quam ideo ab ea longe removet scriptura Rom. 2. v. 11. cidas.

;

.

:

2.

De

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 64

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's