GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Revue 1999 - pagina 43

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Revue 1999 - pagina 43

4 minuten leestijd Arcering uitzetten

proefschrift 'Selecting students for

we een longitudinale studie op.

tematiek in aan te brengen. Naast

Zo'n 1 50 kinderen werden vanaf

de vraag waartoe men wilde

mathematics and science. The

groep 1/2 elk h a l f j a a r aan de

o p v o e d e n , werd in de loop der

challenge facing higher education

tand gevoeld. Intussen w e r k t e n

jaren even belangrijk de vraag

in South Africa'. Promotor was

we aan de constructie van vragen-

naar de inzet van (systematische)

prof.dr. H. van der Flier.

lijsten om leerkrachten in staat te

middelen om doelen te bereiken.

stellen systematisch sociale angst

De c o m b i n a t i e van een empirische

op j o n g e leeftijd te herkennen en

wetenschap én een n o r m a t i e f filo-

19 november 1998 het proef-

onderzochten we de stabiliteit van

sofische maakt de pedagogiek bij

schrift 'Words speak louder than

sociale angst. Die stabiliteit bleek

uitstek geschikt om methoden van

actions. Children's acquisition of

Mevr. W.M. Werkman verdedigde

redelijk hoog, reden te meer om te

o p v o e d i n g en instructie te wegen

the inferential properties of inter-

zoeken naar een goede interven-

en te evalueren. Zo o n t w i k k e l d e

personal verbs'. Promotor was

tie. We bestookten de proefperso-

de pedagogiek raakvlakken met

prof.dr. G.R. Semin.

nen met batterijen vragen over

andere sociaal-weten schappelijke

sociale dilemma's en o n t d e k t e n

disciplines, maar voor het inzetten

Op 24 november 1998 verdedigde

dat zij minder kundig waren in het

van eventuele bruikbare methoden

de heer L.T. ten Brink zijn proef-

sociale verkeer.

blijft zij vooral ook kijken naar de

schrift getiteld 'De o n t w i k k e l i n g

Is men nu sociaal angstig omdat

inventiviteit van de mensen uit de

van kinderen tijdens een periode

men over minder sociale vaardig-

praktijk, naar de Laboranten,

van klinische j e u g d z o r g . Status,

heden beschikt of was men al

z o g e z e g d . Eén van die laboranten,

beloop en prognose'. Promotoren

sociaal angstig waardoor de func-

de Vierde Man, is inmiddels d r u k

waren prof.dr. J. de Wit, prof.dr.

tionele oefening van sociale vaar-

bezig de laatste hand te leggen

C.J. Mellenbergh en prof.dr. J.W.

digheden in het gedrang kwam?

aan zijn proefschrift dat hij begin

Veerman.

Die vraag is niet zonder meer op

1 999 h o o p t te verdedigen.

te lossen, maar heeft ook niet

(RA. Coossens).

onze prioriteit. Wij zouden graag

Op 22 december 1998 promoveerde mevr. C.J. Rieffe op de dis-

een nieuw p r o g r a m m a maken om

Informatie over de verkorte en

sertatie 'The child's t h e o r y of

die sociale angst te v e r m i n d e r e n .

d e e l t i j d o p l e i d i n g e n Pedagogiek:

m i n d : understanding desires,

Daartoe zetten we v o o r l o p i g onze

Adriana van O o s t e n b r u g g e ,

beliefs ans emotions'. Promotor

longitudinale studie v o o r t zonder

tel. (020) 444 8 8 9 8 .

was prof.dr. W. Koops.

in te g r i j p e n . Promoties aan de faculteit

Op 23 december 1998 ten slotte

Hulp van buiten

Op 10 september 1998 promo-

promoveerde R.M. Verburg op het

Traditioneel hebben sommige

veerde mevr. J.W. van Saane op het

proefschrift 'Human resource

mensen uit de p r a k t i j k iets

proefschrift 'De rol van gevoelens

management. Optimale p r a k t i j k e n

beproefd met het doel degenen

en emoties in de religieuze erva-

en configuraties'. Promotoren

die aan hun zorg zijn toever-

ring. Een theoretische psychologi-

waren prof.dr. RL. Koopman en

t r o u w d anders en beter te laten

sche benadering'. Promotor was

prof.dr. P.J.D. Drenth.

f u n c t i o n e r e n . Pas toen pedagogiek

prof.dr. E.H. van Olst.

een universitaire studie w e r d , werden pogingen in het werk gesteld

Op 3 november 1 998 promo-

om kennis te bundelen en er sys-

veerde mevr. H. Zaaiman op het

i/rye Universiteit

amsterdam

De faculteiten

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 1 januari 1999

Revue | 108 Pagina's

Revue 1999 - pagina 43

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 1 januari 1999

Revue | 108 Pagina's