GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 264

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 264

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

Disp. VIII.

240

De Persona Christi Mepiatoris Pars

III.

suprema, aeterna, infinita, naturali seu essentiali. Sed non ergo posteriori. Vel sic, Christura Mediatorem sub illo forniali, qua Mediator est, credere debemus filium ex Deo genitum aut fide divina; aut fide religiosa aut fide nec divina nec religiosa, sed inferiori divinae tamen & supremae proxima mere humana aut fide nulla. Sed non fide inferiori, aut humana, aut nulla Ergo fide divina. Ad sophisma in terminis responderi velim, sic ut arma nostris non eripiantur contra Socinianos nec mediatio Christi, quae relatio est in tempore ipsa accedens, realis [pag. 333] quidem respectu humanae naturae, sed ralionis respectu divinae naturae, non tantum constituatur ratio movens seu motivum aut medium fidei de filiatione, sed etiam constituatur ipsum objectum proprium & formale, primum & ultimatum, fundamentum, ratio fundamentalis & terminativa, ratio formalis fidei sub qua reliose fides salutaris in objectum illud fertur & tendit: quomodo omnis physica cognitio tendit in corpus humanum naturale sub ratione formali mobilitatis, medica cognitio in idem corpus tendit sub ratione formali sanabilitatis. Possent eadem hac forma, quam plurima istius commatis sophismata necti, de Christo mediatore sub illo formali, qua mediator est, amando, amore aut divino & summo, aut inferiori sive religioso sive mere humano &c. Sedhaec plus quam suffecerint, in quibus tanquam in speculo satis videri possit, quaesitis illis argutiis r nihil aliud quamnovas & majorestenebrastheologicis controversiis (quarura necessitatem heterodoxi nobis faciunt) offundi de quarum plena, perspicua, ac compendiosa expeditione, & consequenter de quarum imminutione potius laborandum esset. Unam eandemque adorationem Christi contra similes Lutheranorum quaesitas argutias, ad

tia seu accidentali, aut

priori

;

:

;

;

:

;

;

modum apotelesmatum

theandricorum accipiendani

esse,

ut&virtutem mundandi

a peccatis & vivificandi potestatem remittendi peccata, exercendi judicium, regendi ecclesiam &c. ostendit Matth. Martinus contra Mentzerum. c. 3. ex quo p. 86. habe haec verba: Aduralionem igilur Christi intelligo in genere de honore seu reverentid, quac exhiberi debet Christo &c. ut cognosco Christum SrzcwSrpuTov 8ccredo in Christum secundum verbum Dei, sic ipsum adoro &c. Confer. kpag. 88. Sed ex recentissimis

audiamus Wendelinum lib 1. c. 16. Cultus, inquit, adorationis Christo sectmdum utramque naturam debentur. Ita tamen ut eadem ulrique naturae non tribuantur: Sed divina divinae, humana humanae Personae lamen simul omnia. Chrislum igitur cum invocamus, preces noslras ipsi eliam sccundum humanam naturam, notas esse confidimus, sed ex revelalione divinae naturae: exauditionem ab humana quoque :

natura nobis promillimus, respectu lytri pro nobis persoluti, 8c efftcacissimae pro nonon promlissimae in juvandis nobis voluntatis: reliqua divinae naturae deferimus. Inlerim ut objectum adoralionis, post incarnaiionem, non est natura una, vel altera seorsim considerata, sed persona, secundum utramque naturam: ila adoratio quoque ad personam; cum respeclu ad utramque naturam, directa non est nisiuna. Rivetus in animadv. ad Grotii notas ad Cassandri consultat. p. 92. concedit submissionem 8c propriam adorationem debcri Christi corpori, quod nunc nobis est vorfrou & sola mente percipiendum. Non est Ergo hic multiplex concipienda religiosa adoratio 1. Christi Dei. 2. Christi Dei qua Dei 3. Christi SrcxvB-ptoTrou & mediatoris. 4. Christi mediatoris, qua mediatoris. 5. Christi [pag. 334] hominis. 6. Christi hominis, qua hominis. Sed sufficit unam intelligere adorationem ad personam, cum duplici ac distincto respectu ad duas naturas earaque solius divinae nabis inlercessionis, nec

;

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 264

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's