GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 340

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 340

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

D

310

I

S P.

XI.

D

E

S

A B B A T

E T

II

F

E S T

I

S.

qui de praxi pietatis & sabbathi unice solliciti sunt. & mutabilia aliqua fuerint in sabbatlio Judaeorum praeter cultum ceremonialem, adjunctum illius diei necessarinm. 6. A/f. & notantur vulgo 1. duo illo modo Prob 2. 8c 3. notata. 2. Rigida & specialis illa i[uies, ut ne quidem manna esset praeparandum, nec domo exeundum Exod. 16. 23 28 29. Quem rigorem nonnulli cum ipso Manna cessasse volunt. Alii sentiunt ex naturali & morali aequitate non fuisse licitam praeparationem mannae. quianiniiuni laboris & temporis requirebat. Sic Willetus; Junius, Piscator in Exod. 10. Praeceptum de non exeundo, puto restringendum ad collectionem mannae ex vers. 28. 29. nec profectiones necessariae magis probibentur, quam alia opera necessitatis. 3. Praeceptum de non accendo igni Exod. 35. 3. Beza in labulis triplicis legis Vatabius ad re.strinffit ad iffnem in fabricis ad fabricanda utensilia tabernaculi. ignem & operas inde dependentes, ex quibus lucrumsperari posset. Marbachius adignem accensum extra casum necessitatis ponit autem casus necessitatis coctionem cibi & calefactionem aegroti. Cajetan us & Willctus restringunt ad operosam coctionem & praeparationem mannae, atque aliorum ciborum Exod. 16. 23. ut distingueretur hac ratione sabbathum afestis quibus hoc licebat, immo proprie conveniebat. Nicol. Collado theologus Lausunnensis in opusculo tit. Jesus Nazaraeus anno 1577. edito pay. 67. Bezae sententiam amplectitur & censet specialiter respexisse Deumoperas fabiiles ad tabernaculi aediticationem requisitas, inquibustanquam exemtis a mandainearu

III.

puto satisfacturam

An

peristatica,

iis,

accidentalia, ambalatoria,

:

indulgebant aut indulsissent. Munsterus innotis\j>&g. 250] ad Exod. 35. limitate, hoc praeceptum sic exponit Judaei hoc praeceptumad literam „servandum putant: ideo conductitiis Christianis utuntursabbatho, qui illis .ignem foveant: non advertentes sacerdotibus licuisseignemstruereprojugi sacrifi„cio, die sabbathi. Sensus igitur est, sabbatho nullum accendendum ignem, unde lu-

ta quiete sabbathi, sibi facile 1

:

crum aliquod

sperari posset; ut ex fornace, in qualateres vel ollae aut calx decoquuntur; aut etiam si succendatur fornax ad coquenrlos panes. Rivctus in comment. ad „Exod. 35. restringit ad ignem qui succenderetur ad parandos cibos, aut ad servilia „munera nou autem cum accenderetnr ad calefaciendum se vigente bruma, vel ad „praebendum lumen. Sic etiam omnia alia quae ad quaerendum parandumque vi„ctum pertinebant, prohibebantur &c. Similem restrictionem habent notae marcfinales Belgicae. Recte Willetus cum Marbachio non tantum de igni ad panem ex manna parandum prohibitionera hanc exponunt, sed de quocunque accenso ad usus & opera extra casum necessitatis. (Jonsectar. Hinc sequitur male hanc legem a Judaeis, (cum quibus faciunt nonnulli Chistiani) exponi; cum illud quod dictum est secundum quid. accipiunt simpliciter, cpiasi nulla ratione ignis, nequidem ad cibum ullum necessario, aut etiam corpus proprium calefaciendum fuisset accendendus. Certe sabbathum Judaicum erat propter hominem & vult Deus misericordiam, non sacrificium uti hoc determinat servator Matth. 12 8c Lucae 13. Itaque non mimis Judaeis licitum fuit accendere ignem, quam nobis quomodo jumenta potum deducere, spicas vellere & conterere, cibum sumere, hominem sanare, ovem ex fovea extrahere. Est autem ejusdem ordinis & rationis accensio ignis. Hinc perperam hodierni Judaei ab hoc opere in specie abstinent, & alicubi Christianos ad illud conducunt, aut tubis seu fistulis (non follibus) ignem sufflant, aut pulvere nitrato accendunt quod factum ante annos aliquot in civitate quadam Italiae, cum Episcopus B n

;

;

:

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 340

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's