GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

De beteekenis van het leerstuk der oorspronkelijke gerechtigheid voor de godgeleerde zedekunde - pagina 34

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

De beteekenis van het leerstuk der oorspronkelijke gerechtigheid voor de godgeleerde zedekunde - pagina 34

Rede bij de aanvaarding van het ambt van buitengewoon hoogleeraar aan de Vrije Universiteit te Amsterdam

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

36 eadem modo, uti fit ab Auetore nostro, recenseri videas a Zach. Ursino et Gttil. Bucano, in Gerhardi Locis Comm. T o m I I . loc. de Imagine Dei § 28 p. 96. Constituit vero

hanc imaginem, ñeque ut pars praeeipua,

nedum ut quod unice

imaginis divinae ideam in homine absolvit; sed ut pars imaginis quoque constitutiva, juxta aliam potiorem, quae nomen imaginis saepe sibi vindicat quamque omnino antecedit: Natura

an'wiae spiritualis

Princeps J>orro imaginis

19) Non

et immortalis

cum facultalibus

suis intelligendi

huius pars est hominis bonitas seu

et volendi.

rec/itudo.

Petrus van Mastricht: Theoretico—Practica Theologia. L i b III. Cap. I X . $ 29. est igitur Dei imago in nomine, nisi conformitas hominis, qua suo modo refert

summam Dei perfectionem. Est conformitas, in quo cum vestigio congruit, et per quam omnis similitudo Dei in homine, ad imaginem coneurrit: qua suo modo, homo Deum refert,

h. e.

communia. in

talia ostentat, quae aliquatenus Idque

tandem

et

per analogiam, sibi cum Deo sunt

in nobilissima quadam perfectioue, quae conspicitur, tum

ipsa hominis e s s e n t i a ,

tum in f a c u l t a t i b u s

animae

primis, tandem in

v i i t u t i b u s harum facultatum. 20) Handelingen X V I I : 28. 29. 21) O p Genesis I X : 6 teekent Calvijn aan: Siquis objiciat imaginem illam deletam esse:

solutio facilis est, monere adhuc aliquid residuum, ut praestet non parvo digni-

tate homo. Op

Jac.

I I I : 9.

Si quis objiciat, deletum Adae peccato fuisse Dei imaginem in

humana natura: fatendum

quidem est fuisse misere deformatam, sed ita ut lineamenta

adhuc quaedam appareant. Justitia et rectitudo, bonique appetendi libertas sublata est: sed manent praeclarae multae dotes, quibus bestias praecellimus. 22)

In

Meyers Kritisch

exegetischer Kommentar

über das N.

T. zegt Schmidt in

zijn verklaring op den brief aan Ephese naar aanleiding van 4 : 24 „ D i e adjectivische Auflössung: w a h r e , nicht blos scheinbare Gerechtigkeit und Heiligkeit (Chrys, Luther, Castal, Beza, Calvin, Grot, u. d- Meisten) ist willkürlich und matt. De

Moor zegt echter

locum

Eph. IV

oper. torn 5 p. álij&eiaq

in zijn Commentarius Cap. X I V § 6 p. 31.

194. § 146, Observat. Auctor: Quod expositio ilia, qua ó<nóct¡,

de Sancto studio veritatis accipitur, adeo ut genitivus 1 ;ijq d

dicat, circa quod versatur ófíióitjq, si gevitivus

Porro, quod ad

: 24. at!inet, contra Coccejum in Comment in Epistol. ad Ephesios

rr/c; áí.tj&fLnq

r? ,•

ly&eiaoobjectum

nulla magnopere subtiütate se commendet.

Contra,

juxta communem interpretationen accipitur a t t r i b u t i v e ,

ad qualitatem justitiae et sanctitatis magis determinandum, adeo ut iustitia et sanctitas veritatis tantundem sit ac justitia et sanctitas vera; 1. sequimur familiärem

Hebraeis

loquendi modum, quibus saepissime substantivum, quod ab alio regitur, est loco adjectivi;

id quod scriptores N . T . imitantur. 2. Sensum hoc fundit commodissimum; dum

nihil

simplicius est, quam justitiam et sanctitatum v e r a m

rrjv xu&riQÓrtjcu

hie notaii opposite ad

rijq otiQxóq Ilebr. I X : 13. sive sanctitatem ceremonialem, et maxime

opposite ad vxoxytotv sive pietatis speciem exteriorem. Simili loquendi forma memoraverat Apostolus vers. 22. ráq im&vpiaq Calvijn teekent op deze plaats aan: qui

rf¡q ánázr\q,

id est, concupiscentias sedutrices.

Genitivus v e r i t a t i s ,

loco epitheti positus est,

tam justitiae quam sanctitati convenit. Utramque enim sinceram oportere esse ad-

monet: quia hie cum Deo negotium est, qui nullo fuco decipitur. Ook

is niet onbelangrijk

generaliter

wat

accipias, s a n c t i t a s

consecrati. Verum non displicet

hieraan

voorafgaat:

J u s t i t i a m pro rectitudine si

quiddam erit altius: hoc est puritas qua sumus Deo ita distinguí, ut sanctitas quidem ad primam legis

tabulam, justitia autem ad secundam pertineat.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 19 september 1890

Inaugurele redes | 38 Pagina's

De beteekenis van het leerstuk der oorspronkelijke gerechtigheid voor de godgeleerde zedekunde - pagina 34

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 19 september 1890

Inaugurele redes | 38 Pagina's