GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 343

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 343

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

D

I

S P.

XI.

D

E

8

A

P.

P,

A T

II

E T

F

E S T

I

310

S.

Christianae indubitatum axioma esset. VI. An recte in antiqua ecclesia omnibus dominicis, aut iis quae a Pascha usque ad Pentecosten jejunium & adoratio de geniculis prohibita sit, & injunctum, ut Christiani starent capite elevato & laeto, nou autera curvi & moesti Concil. Nicen. cap. 20. Terlullian. de Corona Miluis e. 32. Et sequitur Jus Canonicum c. /in. dist. 30. St c. scire dist. 76. etiam hodierni Pontificii, ut videre est apud Joh. Baptist. Vivianumin Ralionali Juris canonicilib.2. (it. 9. cap. 2. ubi ostendit secundum Jus canonicum solennem genuflexionem tantum prohiberi & excipi devotionem in secreto, elevationem corporis domini, ordiuationem clerici vel Episcopi. Resp. Neg. 1. Ubi euiui Deus praesenti aliqua occasioue aut necessitate vocat ad planctum & jejunium, uou est illud differendum, nec importune dies laetitiae substituendus, autcelebrandus. 2.Siquidem beneficium illo die per apotelesma seu opus aliquod mediatoris praestitum (resurrectiouem scil.) prohibet jejuhium tum certe de die Jovis ideni esset dicendum quia Christus tunc asceudit in coelos & sedit ad dextram Dei ? Et quid ni de die Veneris, quo mortuus est, idem concludendum esset? quia etiam in cruce, triumphavit Coloss. 2. 15. Pameiius in nolis ad Tertullianum dc corond militis cap. §. 38. morem illum uou jejuuaudi, & de geniculis non adorandi probat iusuper ex Hierqnymo ad Luciferianos, quod scripti non esset, sed rationabilis obscrvatio eum sibi vindicarel. Et ex Augustino epist. 119. adJanuar. cap. 15. 8c 17. Ex Maximo Taurinensc homil. 1. de penlccosle. Ex lsidora lib. 1. offic. eccles. cap. 33. Ex Rabano Maurolib. 2. de instil. clcric. cap. 42. Atque hinc haut obscure iuferre couatur traditiones apostolicas. VII. An sabbathum Judaicum dici debeat verum [pag. 1254] ac ordinarium ecclesiae Israeliticae sacramentum? Resp. Sic statuit Cl. Gomarus tract. de Sabbatlw p.SQ. Quod si sacrameuti vocem late accipias, ex hypothesi sententiae ipsius (quae sabbathura hebdomadale facit ceremoniale & typicum) nou minus dici posset sacramentura, ac sacrificia cura reliquis cereinoniis. Alioquin theologi nostri nullaordinaria sacramenta agnoscunt praeter duo, circumcisionem & pascha. A quibus ipse D. Gomarus nunquain discedit in toties repetitis Disput. de Sacramentis. Porro opinionem de sacramento sabbathico oppugnat Amesius in disp. de Sabbalko. Ubi vide. VIII. Au quarto Decalogi Praecepto synecdochice festa Judaica intelligantur? Rcsp. Ita sentit D. Gomarus pag. 33. Sed hac ratione tota Lex ceremoniaHs de personis, locis, rebus, & actionibus sacris pariter sub hoc aut alio aliquo Praecepto synecdochice intelligenda esset. Quod taraen non sine distinctionis cautela accipiendum ne distinctionem legis moralis a ceremoniali & perpetuitateni unius atque abolitionem alterius confundamus. Daneus Ethicae Christianae lib. 2. cap. 10. tantum dicitreferri quaedam ceremonialia ad hoc Praeceptum. Abarbancel ad Jesa. 58. exponens illud J3i? r~\3W? Njipl non tantum de Sabbatho, sed etiam de reliquis ino solennitatibus Jehovae; refert aliquos Doctores putare verbis illis Decalogi, momenlo diei Sabbalhi, universim comprehendi onmes dies solennes Jehovae. IX. An cultus institutus ceremonialis, potius ad secundum Praeceptum cnni Calvino, an vero ad quartum cum Danco sit referendus. Resp. pr. AJJ. X. An Sabbathum hebdomadale sit juris divini naturalis, an vero positivi ? Resp. Dist. Si jus divinuui naturale accipias quod ad Deum absolute Neg. Sin quod ad homineni, dici potest esse utriusque: naluralis, quia ante lapsum cum imagine Dei in homine (quae erat naturalis inditum & praefixum fuit: positivi, quia post lapsum ob amissam omnem ;

;

;

;

,

an

imasfinem

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 343

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's