GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 65

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 65

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

D

i

s p.

[II.

DeJureetJu8titiaDei.

41

2. De justitia Dei puuitiva hodie controvertitur, au illa iu Deo sit necessaria, quod ad egressum scil. seu exercitium: ita ut Deus necessario puniat peccatum, quaudocuuque illud commissum ruerit. Uude dependent controversiae iu loc. comm. de salis/actione Chrisli, St de Justifieatione determinandae An satisfactio & justitia ;

Christi fuerit necessaria; sive absolute ex necessitate naturae divinaequia justiest Deo esseutialis & naturalis, sive hypothetice ex supposito Dei de comminatione legis poeualis. Sociniani oumia illa uegaut. Ex orthodoxis suut qui affirmant absolute & simpliciter saticfactionem jure Dei naturali esse necessariam; & consequenter remissionem peccati absque interventu satisfactionis esse simpliciter impossibilem, quippe uaturae Dei repugnantem. Alii defeuduut hypothetice ex suppositioue decreti & legis poeualis Adamo latae esse uecessariam ideoque alium redemtionis modum fuisse & nunc esse impossibilem. Alii deuique videutur uullam uecessitatem satisfactionis agnoscere: sed a verbulo aut uutu Dei (ut loquuutur) totum opus redemptionis suspendere. Nos mmdum videbimus ratioues, cur receptam a pluribus Socinismi Autagonistis sententiam deserere, & hypothesin hanc dogmatis de satisfactione Christi adversariis tradere debeamus. Sint ergo argumenta haec pro sententia affirmante, quae si onmia non tenent pro prima ejus explicatione, saltem tenebunt pro secunda. 1. Argum. Ex Jesa. 1. 14. & 33. 14. Ilab. 1. 12. 13. 2. Thessa. 1. 6. Exod. 34. 7. Psai. 5. 5. 6. Ex. 20. 5. Deal. 4. 24. Ilebr. 10. 30. 31. & 12. 29. fiom. 2. 2. 3. 5. tt 3. 6. 8c 12. 19. Nunt. 14. 18. Nah. 1. 3. Quae descriptio ostendit Deum naturaliter odisse peccatum, lioc est peccatum ei displicerei & posito objecto non posse odium suum ex necessitate naturae suae adversus illud exserere. II. Arg. fiom. 1. 32. collatum cum communi sensu omnium hominum, qui ut naturaliter Deum concipiunt necessario esse aliquem Deum, sic eum gubernatorem, justum, & vindicem intelligunt. Hinc naturalis conscientiae accusatio fiom. 2. 16. & in oppressione ac injuria quacunque ad Dei justitiam provocatio; hinc & excogitata innumera iXwrripict. placando numini & lustrationes, expurgationes, hinc a sacrificiis profani omnes procul essejussi. Ex antiquitatibus ex professo illa eruit Stutkius de sacrificiis Gentilinm. Post quem excerpta exhibuit Grotias ad calcem libri sui de satisfactione [pag. 361] Christi. Ut nunc axiomata omnibus insculpta ex. gr. e'x. £ ^ £ ^' £*8nMv cft/ictx: & alterius poetae: Aspiciunt oculis superi mortaliajustis, & similia infinita una cum Theologia mythologica de Nemesi, Rhadamanto &c. praeteream. Quae certe plus aliquid, quam liberum Dei iustitutum aut imperium, cujus oppositum aeque esse potuisset, indicare videntur. III. Arg. Sequeretur hoc absurdum quod Deus posse concipi sub opposito hujus attributi, injustus sc. Atqui hoc fierinon potestsine abnegationeDei. Quicunque enim concipit Deum sub opposito attributi cujuscunque diviniex. gr. scientiae, voluntatis, potentiae, &c, ille Deum indirecte negat.Exceptio quae ex attributo misericordiae hic opponi posset, facile deluitur negando parem rationem esse necessitatis aut libertatis in egressu seu exercitio justitiae & misericordiae divinae: quod Deus creaturae non obligetur, sed creaturaDeo: De quo infra. IV. Arg. Videtur a posteriori id etiam pie colligi posse & huc facere fioni. 3. 25. 26. ouod sc. Deus dederit filium unicum, & commoverit coelum & terram, ut admirabili illo opere redemptionis defungeretur. Quod si justitia non fuisset satisfaciendum, vix concipi potest cur cum verbulo aut nutu, aut mille aliis modis facile esset remittere peccata, tantae molis opus occeperit. Per se quidem haec ratio non

tia

:

;

'

:

sufficit

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 65

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's