GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 268

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 268

1 minuut leestijd Arcering uitzetten

244

D

i

s p.

VIII.

De Persona Christi Mediatoris. Pars

III.

nec propria praeclicata unins alteri debere tribui in sensu formali nec vere ac proprie dici posse,ri oeconomicum, voluntarium, temporarium, contingens, subordinatum qua tale esse absolute & formaliter deitate in se & ut sic, aut esse pri[pag. 338] efficientem & ultimuin iinem, & consequenter esse fundamentum stitui,

;

;

mum

primum, objectum formale, objectum primum & ultimum, rationem formalem</«rte, qud, sub qud religiosae adorationis, qua positaponitur, qua ablata, aufertur. Quod si quis subordinationem lianc & ex ea resultantem Dei seu personae qua subordinantis & Dei seu personae qua subordinatae dist. (in sensu formali scil.) admittere nolit; is videat, quomodo defendere possit cum nostris theologis exinanitionem & humiliationem Christi mediatoris secundum utramque naturam: (quippe opus SrsxvSpiKov, uti loquitur Gomarus in Philipp. 2. p. 195.) & consequenter recte solvere praecipua argumenta Stancari; quae occurrunt in Wigandi Iracl. peculiari contra Stancarum : nam ipse liber Slancari hactenus mihi non visus. Idem dico de argumentis Lutheranorum, contra quae nostri defendunt, divinam naturam in Christo recte dici exaltantem & exaltatam, diverso scil. respectu. Vide Mallh. Martinum lib. cit. contra Mentzerum. cap. 18. Tigurinos aliosque reformatos Slancari, Socini 8cc. antagonistas & quos supra adprobl. 6. indicavimus. 5. VIII. Probl. An & quantum in tota hac disputatione de Christo adorando qua mediatore, Lutherani ab uno atque altero ex nostris pro afiirmante sententia disputantibus, & hi vicissim ab illis dissentiant aut non dissentiant. Resp. Lutheranos alio collimare notum est, ut scil. humanae Christi naturae ea tribuant, quae deitati propria sunt, eamque in statu exaltationis adorabilem faciant. In ipsis tamen mediis, seu in causae hujus disceptatione, ut plurimum convenire necesse est. Nam primo a statu controversiae discedunt, eumque in progressu disputationis mutant, & particulas limitantes confundunt, easque modo aKvpoKbyojg adhibent, modo omittunt ita ut in sensu formali accurate non distinguant illa, quae in sensu identico non distinguuntur. Inter Antiquos Lutheranos unus Jacabus Andreas fidem facit in disp. de adoratione Christi, & in examine disp. Heidelbergensis Grgnei. Recentiores omnes Mentzerus, Thummius &c. eosdem coccysmos canunt. Suffecerit huic rei probandae ex recentissimis Dorscheus Theologus Argenlinensis, in tract. nuper edito a. 1646. tit. Interpellaliones Necessariae 8cc. Ubi problematicae disputationi nostrorum de adoratione Chrisli se immiscens, argumentis allatis pag. 232. lin. 33. contendit Christum mediatorem esse primum & summum bonum ac propterea adorandum. Quod nemo Christianorum hodie quod sciam, negat. Nam Fran;

Davidis sectatores, si qui adhuc supersint, nomine Christianorum contineri non arbitramur. II. Secundo argumenta directa, pro adoratione Christi qua hominis & qua mediatoris eadem fere adtcrre solent. Vide inter alios Balduinum in casibus lib. 2. cap. 5. casu 1. Luc. Osiandrum in Enchiridio controvers. [pag. 339] Calvinistic. antehac nobis citatum; & Eckhardum in fasciculo cap. 6. quaest. 2. Et confer cum eo rationes Amesii: De quibus non dicam quod ex Osiandro descriptae videantur sed tantum vulgatum illud Aut Plato Philonizat, aut Philo Platonizat. III. Tertio, iisdem fere absurdis consequentibus sententiam nostram urgere solent. Quod scil. divellantur mediator & filius Dei, Christus homo & Deus, atque adeo ad Nestorianismum declinetur, cum scil. in sensu formali illa a nobis distinguuntur, & sua cuique praedicata secundum distinctas rationes formales in unitate personae cisci

;

;

media-

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 268

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's