GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 339

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 339

1 minuut leestijd Arcering uitzetten

1)

I

S P,

D

XI.

modo

I.

S

A B

I!

A

T

II

B T

F

E S T

I

31 5

S.

& ex conimuui naturae lumine atque universali exobstat, quod extraordinarii casus necessitatis, atque nocturnas acdiurnas hominum operas subiride requirat. Idem etiam de tractatione & meditatione factorum nocturna, aut protracta in multam noctem (Act. 20. v. 9.) casu particulari ita ferente ultro concedimus. Sed ut inde inferri non potest, singulas tioctes, aeque ac dies ordinariia laboribus, sequestrato omni somno, transigendas; sic ex vi partitionis decalogo praescriptae inferri nequit integram noctem quae sabbathum antecedit aeque exercitiis sacris ordinarib tribuendam, ac diem. Talis sabbathizatio saperet nocturnas vigilias olim ex occasione aliqua extraordilocis

Joh.

perientia,

i.

Ps. 104.

constare arbitror.

cit.

Nec

naria b.Xoyuq in ecclesiam introductas, toyivq postea abrogatas, quarum reliquiae seu ts quidpro quo hodie in Papatu adhuc superest. De quibus vide Hospinianum de Festis cap. 7. Sed dicat forte quis 1. Objcct. Inchoatio sabbathi a vespera praecedente Israelitis exserte inauncta est: ergo no\ aeque est sabbathum Jehova, ac dies est <lies domini. flesp. 1. Qmelem injunctam esse concedo quietem sc. & abstinentiam a labore ordinario; quia haec est conditio siue qua non, seu tanquam removens impedimentum praeparationis & observationis sabbathicae. Communiter enim ho;

mines per insomuiam & laborem

illius noctis inepti

redduntur ad exercitia pietatis

sequenti die alacriter perageuda. Ita ut sabbathum ipsis niagis sit onus HlTftxvTov, quam gnoneg. i. e. deliciae (Jes. 58. v. 13.) Sednego somnum aut quietem somni prohibitam, & vigiliam contra ac sanctiricationem illius noctis per laborem in cultu divino & exercitiis pietatis tum publicis tum privatis injunctam esse. 2. Dalo ipsam quietem per sanctam seu partem sanctificationis sabbathi Israelitici ex divino institutofuisse, & quidem aeque per noctem somno destinatam, ac per diemoperibuscultus divini destinatam: inde tamen non sequitur peristaticum & accessorium hoc ad substantiam sabbathi hebdomadalis ab exordio niundi iustituti pertinere, & conse-

quenter esse morale atque immutabile, quo nos aeque atque Israelitae obligaremur. Suffecerit a nobis in genere & materialiter quietem a laboribus, tauquam conditio-

nem

licet formaliter, tanquam oeconomica, sanctitate (piies ordimirio labore tum positive per somnum, formaliter & proprie sancta esse non credatur. Quidquid esset de quiete sub V. T. (de quo hic anxie nolo disquirere) saltem sub N. T. nullam quietem a labore in se & per se virtutis, boni operis, & sanctitatis nomine ornandam censeo sed tantum [pag. 1240] in ordine ad

sine

qua nou, servari:

tum negative ab

:

& ex professo vacemus cultui divino, & spiritualibus exercitiis, diem illum sanctificemus. Atque ita praxi sanctificationis sabbathicae satis contra omnes quo modo fere in materia jejunii religiosi de profanationes cautum esse arbitror abstinentia h cibo judicamus. Quod autem in quarto praecepto dejumentorum quiete praecipitur, icl ad quietem hominum, ordinatur; sine qua sabbathum operibus

aliud, ut sc. toti

:

spiritualibus solenniter sanctificari seu

sancte transigi nequit.

2.

Obj.

Hinc

se-

queretur nullum per menses aliquot servandum esse sabbathum iis gentibus. quibus tunc continua nox est. Sed boc absurdum. Resp. haec est objectio Thomae Sicpardi, qui tract. angl. tit. Theses Sabbalhicae part. 2. de inchoatione sabbathi supra alios fuse disquirit. Nos consequentiam negamus. Possunt enim & debent illae gentes, ut dies operarios in illis longis tenebris suis a noctibus seu ordinario tempore quietis, sic & septimum diem otiosum ab operibus ordinariis & negotiosum in cultu divino separare atque observare. Hanc simplicem de hoc quaesito sententiam

meam

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 339

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's