GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Uit Klundert meldt men,

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Uit Klundert meldt men,

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Uit Klundert meldt men, dat uit Amerika dit schrijven werd ontvangen:

Gisteren las ik in onze nieuwsbladen dat ook uwe gemeente zich uit het Synodale juk heeft uitgeschud. ° Reeds lang heb ik gedacht hoe is het mogelijk, dat een Christen, die met zijn hart den Heere Jezus in onverderflijkheid liefheeft, nog onder dat banjuk en de verloochening van den Heere het kan uithouden. Gods volk kan niet in zulke banden gaan, net zoo min als David kon gaan geharnast, tegen den reus.

Alleen toen David den slinger gebruikte velde hij den reus; dat had hij geleerd, zoo was de weg van God voor David. Zoo ka» ook de Christen in zulk een Synodaal dwangbuis niet gaan, omdat het een volk is dat vrij gemaakt is met de hoogste vniheid, waarmede Christus het heeft vrij gemaakt. ede God wil dat zijn volk uitkome voor zi)nen Heere kerk tegenover hen die Christus verioochenen en hen m - banden hebben gedaan, met achterlating desnoods van alles. Laat ons niet vreezen, Hij zegt: «Mijns is het goud en zilver en het vee op duizend bergen , al staat de Satan op, de leeuw uit Juda's stam heeft hem overwonnen, hij heeft maar een kleinen tijd meer, vandaar zijn woede tegen de aanhangers van den gekruisten Christus.

Het is den Duivel altijd te doen geweest om tegen Jezus vele tegenstanders te verkrijgen, en toch weet hij dat hij het onderspit moet delven.

}s Er wordt hier veel deehieming genomen in de gemeenten, die uit zijn getreden en er is veel gebed, dat n God geve dat ze getrouw mogen samenspannen in de kracht des Heeren, opdat het ongeloof beschaamd moge worden. Alles schijnt in woeling op kerkelijk en maatschappelijk gebied, zoodat des menschen hart zou beven van vrees voor de dingen die het aardrijk zullen overkomen, en dan roepen er nog zoo velen van vrede, vrede en geen gevaar. Toch heeft Jezus alles overwoninen, dood en graf, duivel en wereld, en die nu deelgenooten mogen zijn van Jezus, die zal Hij ook bewaren in de ure van verzoeking. Hij zal voor ons bidden gelijk Hij tot Petrus zeide: Ik heb voor u gebeden dat uw gelooi niet ophoude.

­Zeg tegen onze veelgeliefde vrienden in uwe gemeente, dat voor hen hier wordt gebeden en veel geworsteld voor den troon der genade.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zondag 3 april 1887

De Heraut | 4 Pagina's

Uit Klundert meldt men,

Bekijk de hele uitgave van zondag 3 april 1887

De Heraut | 4 Pagina's