GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 259

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 259

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

D

I

S P.

VIII.

D

E

PEB

S

NA

C H RI S T

1

MED

J

4 T

R

S

1

P

A R S

III.

235

Adoratione principalem respectum ad^byou tanquam fontem bonorum, secunda„rium ad Garnem, ceu Causam Instrumentalem haberi docent, ut ita ab utrdque na„twd speretur quod ipsius cst. Perinde ut in honore civili Humano principaliter „Animuni hominis, secundarid Corpus, 8c tamen non duplici, sed uno actu totum „Hominem honoramus. Idem sic explicat Matthias Marlinius contra Mentzerum pro Zadeele cap. 3. pag. 86. Et sic ante illos Georgius Sohnius in dispp. Heidelbergae propositis, disput. de adoratione filii Deiincarnati thesid. ait objectum adorationis unicum esse, & adorationem unicam. Et Thes.8. causam adorationis proprie cssc in deitate. & thes. adorari eum non propter humanam sed propter divinam naturam, 8c adorantes non in sold enim persond haeremus, excluso Patre 8c Spiritu sancto, sed totum Deum adoramus. Combachius de communicat. idiomat. cap. 28. §. 13. nostros Theologos contra Lutheranorum obtrectationes sic explicat: Summa huc redit 1. objectum adaequatum adorationis Christi esse suppositum, seu personam Christi. 2. carnem Chrisli non quidem excludi, sed tamen non esse per se terminum scu objeclum adorationis. Forbesius lib. 7. instruction. cap. 3. odorandus sine exclusione carnis ab objecto seu termino adoradonis quamvis ratio hujus adorationis fundata sit in deitate. Pareus in Eirenico cap. 27. Objectum adorationis csl Christus Deus 8c homo: causa vero adorationis Dei 8c hominis, esl deifas. IV. Non nisi cum adhibita expressa limitatione adversariis Lntheranis & Socinianis concedendum esset. Interim Orthodoxis haec phrasis sponte non usurpanda ne cothurnus sit toiq !§ hxvrixc. Notum enim communicatam humanae naturae divinam majestatem & adorabilitatem a Lutheranis: & Christo ^Aw kv^rp^w doDatam ex gratia excellentiam a Socinianis pro fundamento adorationis statui. Vide Epistol. Theolog. Schlusselburgii epist. 47. pag. 25. Et Tom. 1. disp. Theologic. Giessen. disp. 3. Et Mentzerum hc. eit. Et confer ex nostris Polanum lib. 6. syntagm. cap. 1G. [pag. 327] Cramerum & Altingium locis modo cit. Vide & Apologiam Remonstrantium cap.S. Et conferant-Apologiam Fsaaci Junii. V. Nullo modo concedendum siquidem to qua reduplicative & proprie accipiatur, ut objectum formale, terminativum ac ultimatum seu objectum proprium (ut loquitur Danaeus) aut fundamentum adorationis eo denotetur. Vide Cyrillum Alexandrinum loc. cit. absurdissimis absurdis hoc figmentum urgentem. Quod si qui forte ex Orthodoxis rh qua aut synonymum ejus ro ut hic adhibuerunt, eos laxe has particulas accepisse dicendum est prout ipsi satis hoc explicuerunt. Et vel inde constat quod Lutheranorum sententiae semper se opposuerint qui particulas has proprie & stricte ex usu scholarum accipi volebant, ut scil. notarent objectum proprium & formale adorationis esse humanam naturam, propter communicatam majestatem deitatis. Quomodo & Sociniani cum Remonstrantibus volunt objectum formale seu fundamentum fundans adorationem esse aliud quid, quam aeternam & bfioowriov deitatem. Qui posteriores hoc ipso causam Socinianis prodere dicuntur ab Isaaco Junio in antapologid cap. 2. 8c 12. Eum cont

;

;

:

;

sulant fikxtojS-eTg. 2. Probl. III. An pari passu ambulent quaestio de adoratione Mediatoris qua Mediatoris & quaestio, de adoratione hominis qua hominis; & firma sit consequentia reciproca ab uno ad alterum sive affirmative, sive negative. Resp. Aff. Quia nulla potest esse quaestio de Christo Mediatore, nisi praesupponatur Christus ho;

mo:

est

enim Mediator qua Deus & qua homo, ut Orthodoxi contra Stancarum deter-

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 259

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's