GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 189

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 189

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

D quam

i

s p.

VI.

D e Pbopagatione P e c c a t

suis haberct simul ac perderet.

Et

sie

i

b

i

g

i

nal

Calvinum explicat Altingius

Primo

i s.

in

165

Exegesi

calumniam straant adversarii: inde quoque ex ambiguitate vocabuli naturaliter. Quodipside modo naturaliaccipiunt ; Calvinus vero de causa interpretatur in huncsensum: pcccatitm Adac omnibus ejus postcris imputatur, & corrupto naturae exinde contracla in omnes generando propagatur; id non sit naturaliter, h. e. ejus prima acpropria causa non est natura, sive animae corporisque substantia, sed idomne ex Dci ordinalione pcndct: qui siculi lotam humani generis naturam in uno hominc ornavcral praestantissimis dolibus: ita in eodem ipsam iis nudavit ac orbavit. [pag. 1109] Rollocus loco supra cit. thcsi 1. Ubi verba ejus vide. Et addep. 156. ubi modum propagationis per contagium corporis tanquam probabilem sic explicat Deus eodem confess.

Augustanae

art.

momento, quo animam

2.

p. 18.

igitur ex divisionis faUacia

creat 8c infundil,justo

corrumpendam: Ergo eodem momenlo

corpori

suo judicio eam deserit, per-mittitque 8c temporis punclo anima creatur,

Et mox proposito alio modo, cpai pcr portam transmisit in omnes posteros suos quidquid fuit in ipso mali, subjicit, Quaeres, unde sit ista cfpcacia primi illius peccati, ad propagandum peccatum in omnes R' singulos Adami posteros. Resp. Efficaciam illius pcccati cx verbo St foedere quodam Dei esse, quod in prima creatione pepigit cum Adamo, his quasi conceptis verbis: Quod si steteril homo in ea innocentia, in qua creatus est stabit sibi 8t suis: sin minus slctcril, sed lapsus fuerit, labclur sibi infunditur, deseritur d Deo, corrumpilur a corpore.

est per culpani

8c suis: 8c

hic

Adami per quam lanquam

quodcunque malum

in ipso est, id

modus poslremus propagationis

verbis Apostoli, nobis

magis

omne

transmittet in posteros suos. Alque

peccati originalis,

arridet, 8c moderalis ingeniis

cum

nitatur authoritale 8c

omnibus

debet satisfacere:

Tilenus in syntagm. part 1. c. 56. thesi 26. 27. 28. 29. 31. llanc corporisinspiritum actionem, cum nalura respuere videatur, recte in Dei potentissimam juslitiam 8c juslissimani potcntiam referimus, hocmalo poenae ulcisccntis malum illud culpae, quo primus parens noster, spirilum carni subigendum ultro proslituit, 8c hocpaclo in necessitatcm peccandi, 8c sc, 8c posteros suos omnes conjecit. Est ergo anima pura quideni, quae a Deo conditur: sed tamenjam lum rea debiti illhts in primo parente contracli, 8' ab haeredibus ejus dissolvendi: Atquacarni hypostatice unilur, hominenique constituit ; non modo reatum, sed ctiam culpam habet: quippc ncn intcgram Dci, quam debebat, sed corruplam Adami imaginem 8c similitudincm gcrens, Gen. 5. 3. Vide disput. nostram de origine animae. Exlra hunc Adami lapsum, aliam portam, rimamve quaerere per quam irruperit hoe malum in gcnus humanum ; hoclarissima Scripturae luce caeculientium, Rom. 5. 15. Libidinis fervor perperam tamcn a quibusdam pro alvco, tubulove slaluitur, per quem haecpestis d parcntibus in liberos derivatur ; cum neque ouo-cuSw sit hic pruritus r*) tzy-vojovi.-/., neque caritura sitnaturae illa lue proics sine libidine

minuni

inusu

est in

conjugii, etsi dua-yJapurTov

genila: quippe in

Adamo

lapsa, St rea. Igitur ipsa generatio, 8c

a-7rs.puxTLa-fji.bc,

modus

homines promanat hoc malum; qui 8: uno hoc modo ab Adamo pendent. Hermannus Ravenspergerus in disp. cui tit. Adamus miscr. thesi 34. sententiam Tileni prolatis ipsius verbis, approbat. Rivetus in disp. de peccato liabita Leidae 1621. May. 25. Resp. Jac. Fontano thesi 16. Modus autcm quo propagatur peccatum originis; nec estper imilationem, ut volebant Pelagiani, [pag. 1110] nec per animam lantum, nec per corpus tantum, nec per semcn, ut alii, secl primo momento Conjunctiest,

quo

in

onis

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 189

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's