GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 120

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 120

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

Disp. IV.

96

DeNecessitate

e t

U

t

i

l

i

t a t e

(quorum catalogi editi cum consultatione & nuper cum Hbello Joh. Duraei depace Ecclesiastica inler Euahgelicos procuranda) non invenies communi pace, quae petitur aut praetenditur, Anti-Trinitarios coniprehendi. Fidem etiam faciunt illa quae anno 1035. Socinianis in Polonia ad collationem de religione [pag. 495] & oblata consilia pacis se offerentibus. Unus & solus est Tractaius Acontii imprudentioribus nonnullis imposuit nec est quod eum objiciant Remonstrantes in Apol. p. 11. & Resp. ad Profcss. Leidcn.p. 65. Siquidem innotuisset Ecclesiis Reforniatis, quod recte innuit /. 3. p. 114. 123. & lib. 7. p. 341. edit. Basiliensis in 8. apud Waldkirchium 1(516. edente Joh. Jacobo Grassero Utique in communione sua illum non retinuissent, nisi apertius declarasset, se ex Italia praetextu reformationis, non attulisse quod popnlares ejus Alciatus, Blandrata, Gribaldus, Socinus uterque &c. Adde consensum Politiarum in Christianismo quin & ipsorum Remonstrantium (ut antehac prae se ferebant) cpuem utrumque commodius ad secundum hujus quaestionis membrum annota-

&

sexcenti libelli (ut vocantur) pacifici

Cassandri,

;

;

:

bimus. 3. Atque haec quidem orthodoxa & catholica Christianismi sententia; quam oppugnant praeter Socinianos viri alicpiot paradoxi, quos in Belgio Remonstrantes appellant. Oppugnant autem more suo, modo afferentium. modo dubitantium & disquirentium, modo opponentium, modo quasi ad k^sfioB-ixv redactorura, modo ignorantium & tptXofixS-G>v personam sustinendo. Quaestionem autem illam status inficialis tam solide tractavit Cl. Vedelius in Arcanis Arminianismi, ut ipsi nunc videantur accpiiescere, & libello vernacula lingua nuper edito titulo, 3rit Jlrcljten Hentonstrnntscljrn frljrolognnt/ ?>. 69. 70. 71. 72. 73. &c. sententiam illam suam rationibus & testimoniis undique conquisitis firmare. Argumenta, quae ex diclo libcllo & Apologia 8c Vedelio Rhapsodo, imprimis ex Responso ad excerpta Professor. Leidensium (vide p. 31. 42. 57. 58. 82. 83.) colligere potuimus sunt tere ista. I. Objcct. Quia patrem in Christo honorant, & ab utroque Spiritum sanctumprecibus suisobtinere quaerunt: sed tantum errant in fide de persona & officio Christi. Jleinoitstr. ^polocj. /). 85. 86. in controversiis circa personam & naturas Christi, quae inter doctos moventur, Ibid. p. 72. Nota Christiane lector, quisquis es, quomodo hic excludatur persona divina & adoratio Spirit. s. & haereses Socinianae dicantur controversiae, quae inter viros doctos agitantur quasi scil. nihil aliud essentquamproblematicae & scholasticae quaedam disceptationes. Ad objectionem sic Resp. I. Qui legitimum regem honorat tanquam alium cpiem virum honorabilem, sed non tanquam suum regem, ubique exserte contendens, eum non esse regem, is sane in politiii errat fundamentaliter nec potest in communione & societate civica tanquam bonus civis tolerari. Pari ratione in religione & ecclesia fundamentaliter errant, qui deitatem filii & spiritus s. hoc est, supremam eorum majestatem oppugnant quatnvis ])rotestentur, se filium religiose c lere & adorare. 2. Siguanter dicitur eos petere a patre & filio spiritum sanctum; sed hoc non est colere, & adorare, spiritum [pag. 496] sanctum. Qui spiritum sanctuni haut aliter it Deo petit ac panem qtiotidianum, aut pacem conscientiae, aut fidem, autspem, aut cognitionem, aut tpiodcunque aliud donum: is non magis religiose colit & adorat spiritum sanctum quam panem; aut fidem su.ain, aut cognitionem arit quodcunqtie aliuin donuni. Atqui error fundamentalis est, cum statuitur non magis quam paneni, aut quodcunque bonum ;

:

;

;

nostrum

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 120

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's