GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 151

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 151

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Disi\ V.

An Christus qua Mediatok

sit

adorandus?

127

aetemaim generationem, partim ad Mediaioris personam rejerendus. Cum enim par honor Christo hic habetur, qui patri: 8c cum in se vitam inclusam 8c insilam habere videiur, non videntur isla nisi in jilii personam, quod ex patris substanlia genilus, competere. Smiglecius Jesuita, qui felicissime cum Socinianis congressus est, in novismonstris novor. Arrian. p. 21. Sicutob priorem potestatem Chrislus Deusdicendus esl, ita propterillam aliam potestatem Deus nequaquam dicipotesl; Stillaquidem prior donata non esl, sed innala Christo : ffaec vero donata quidem est d Deo, sed ejus consideratione Christus Deus non dicilur, neque divino cultu ob eam ufficien-

cum Thoma p. 3. qu. 23. art. & 2. asserit Christi tantuni qua Deo cultum divinum tribuendum. Sic enim titulum facit sect. 1. De adoratione Christo ul Deo debila, & sect. k Quoutodo Christus ul Deus adorandus sit. Et adorationem illam explicat esse divinam seu Deo propriam. Grauwerus theologus Lutheranus in Hebr. 1. p. 93. Non idcireo Christus adorandus est, quiaper ipsum predus. Zvvarezius,

1

diriguntur ud pulrem, sed quia aeternus Deus

ccs

.

est,

haec enim uuieu 8c sola causa

adorationis. Sic falsa causa allegalum cum dicunt, Christum esse adorandum, quia polestatem habet in nos. Non enini haec est vera causa adorationis, nec propter sumiiiuiii potestalem d Dco concessam adoratur. Pareus in Eirenico cap, 28. p. 270. Objectum adorationis esi Christus Deus 8c homo: causa vero adorationis Dci & hominis esl deilas. Esl enim in Christo nalura adorabilis divinitas, est 8c adorans humanilas, inquit CyriUus lib. 1 ad Theodos. de recta fidei. Zanchius part. 1. de tribus Elohim lib. 3. cap. 12. p. 117. edit. in fol. Negamus sequelam hanc, si Christus est medialor non potesl igitur invocari: non enim invocatur ul mediator, sed ut Deus. El sic Stephanus invocavit &'c, Actor. 7. 59. & addit alia exempla Luc. 17. 5. 1 Thess. 3. 11. 2. Thess. 2. 17. Camero tom. 3. praelection. p. 173. Si tamen fieri non possel, quod oniniuo fteri non polest, ul qui medialor est vere Stproprie, idem non essel Deus, profeclo mediator non esset adoruudus ; Sc ratio idonea cst, quia hic cullus mere diviuus u religiosus esl. Johannes Junius, qui solide [pag. 535] atque erudite Socinum refutavit in Examine Resp. Socini contra Wiekum class. 5. cap. 6. Deus singularis ,

individuae essenliue ratione unus, cx (olo corde diligendus esl, id est, ut indivisus ub omni alio. Ergo eliuin qua lalis adorandus <ic. Eo sensu etiant iu uno Deo confklendunt, ergo unus Deus, qua sicunus, adorandus 8c invocandus 8,'c. Necesse est ergo aut duplicem unius essentiae divinae eullunt dari, &c. Vide reliqua, quibus egregie contra duas adorationis Socini disputat pro unica ratione adoratioProfessores Leidenses in Censura confession. Remonst. nis Dei & Christ. 01. 8c

in se, Bc divisus

DD

cap.

1G.

Jam

vero

una

ftducia 8c spe,

divitia natura,

cum humana natura in una per-

una adoratione mere divina, una invocalinon duabus dislinclis, nec una ex duubus ntixlu, d nobiscola-

sona medialoris conjuncla one,

:

quandoquidem est,

hine

sit,

ul

Inr; in qua invoealioue, adoratione, 8c fiduciae loeatione, objectum forntale 8i causu propria, seu terminus, (ul'scholae loquanlur) est divinu lanlunt nalura,guaeltujuscul' tus per se lanlum est capax 8Cc. Huc etiam facere putamus Polani distinctionem gloriae Christi loc. cilal. Breviter tota disputatio nostrorumcontra Cbiquitisticamldio-

matum communicationem &

altera contra Antitrinitarios huc collimet, necesse est. 6. Objectiones Cl. D. Amesii, ut breves simus, sigillatim non excutiemus: impri-

cum hoc satis superque praestitnm sit a Clar. D. Makkovio, & D. Doclore Clulone Dispulalionibus in Academia Franequer. de hac quaestione prositis anno 1G35.

mis

Suffe-

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 151

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's