GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 314

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 314

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

;

D

200

i

s p.

X.

D e Regenekatione.

ab omnibus non observentnr, aut a lectore non adhibeantur. Sunt autem illae 1 Alia est quaestio de ordine, successione, & consequente dependentia habituum seu actuum primorum inter se & alia de eorundem ordine, & dependentia comparate cmi acti.

;

hn s secundis. Sic vicissim alia est quaestio de dependentia, successione, & ordine actuum secundorum inter se & alia de eorundem ordine comparate cum actibus primis. 2. Rursum alia est quaestio, de successione, prioritate [pag. 457] ac posterioritate actuum secundorum in se; & alia de successione eorundum KaS- r,fiac seu in sensu nostro. Sic ex gr. fidei actus secundus qui revera praecedit actus secundos veri doloris secundum Deum, desiderii gratiae, aliosque ejusmodi resipiscentiae motus in sensu nostro & y-xB-' y\pa.q habetur posterior, & sic a Practicis ut plurimum collocatur. Ratio est; quia actus illi initiales fidei (quos motus primo primos, informes, incompletos liceat appellare) tam obscuri & insensibiles sunt, ut pro actibns fidei in illa festinatione, in illis &>?&n partus spiritualis non percipiantur aut habeantur quamvis regeniti jam complete in actu secundo conversi, & saepius ac saepins renovata resipiscentiae ac fidei praxi, retro vestigia legentes, & totam illam mutationem dexterae excelsi ad memoriam revocantes aliqua mentis & crepusculari quasi evidentia, ac diminuta perspicacia videantur sibi videre atque observare in illa turbatione ac commotione modum, ordinem, ductum, & discordem affectuum & actuum illorum (spei & desperationis, gaudii & doloris, timoris & fiduciae, accusationis & apologiae, credulitatis & dubitationis &c. 2. Cor. 7. 11. Rom. 7. 8. 0.) concordiam, mutuamque dependentiam, promotionem, impulsum, excitationem quae tamen tunc cum ista fierent distincte videre aut certa ac resoluta scientia dijudicare non poterant: haut aliter ac homo, post morbuni, aut ejus paroxysmum retro cogitans melius dijudicat de statu morbi, variisque ejus affectibus & concomitantibus. Quod autem Practici informes, incompletos, & insensibiles illos fidei motus (qui actus doloris, desiderii &c. praecedunt, comitantur, sequunfcur & kyjjipia-Tuc se iis permiscent) non aut vix numerant inter actus fidei haut mirum est. Evenit enim illis fere, quod Physicis, qui insensibilem motum aut impulsum inter motus non recensent. Quomodo & Astronomi solstitium appellant, solis progressum nobis insensibilem. 3. Denique alia est quaestio de actuum primorum aut secundorum ordine naturae seu quod ad essentiam & alia de eorundem ordine temporis seu quod ad existentiam. Has distinctiones putamus usum suum habere ad multa in hoc negotio explicanda & concilianda. IV. An Aclor. 15. v. 0. fide purificari corda, de fidei habitu intelligendum sit, an vero de actu secundo ? Resp. de utroque de hoc quidem proxime, de illo remote ut principio quo seu elicitivo fidei actualis. V. An fides ibi consideretur relative, seu objectivo-organice, ut apprehendens Christum qui est causa meritoria nostrae justificationis & sanctificationis an vero absolute ut actus virtutis, seu virtus theologica ? Resp. Nos. prius Aff. Quod si quis de posteriori velit exponere, tum ponenda erit synecdoche. Ut fides tanquam pars novae sanctitatis, & tanquam virtus ordine prima, immo etiam principalis (quatenus dirigit alias) [pag. 458] notet omnes virtutes. VI. An ergo fides in habitu seu in actu primo, aeque ac in actu secundo debet distincte considerari materialiter & formaliter; in esse absoluto & in esse relato quatenus virtus theologica, juxta ciim sjic & caritate, seu quatenus bonum opus, & quatenus organum seu ininiincntuni apprehendens Christum. Resp. Aff. eadera enim hic ratio fidei in actu :

;

;

:

;

:

;

;

;

;

primo

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 314

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's