GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 326

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 326

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

D

302

i

s p.

XI.

D

e

Sabbatho

e t

Festis.

praescribitur, reliquorum festorum ceremonialiura ne minima quimentio, non magis quam aliarum ceremoniarum. 3. Quia Sabbathum fuit institutum ante lapsum, Genes. 2. vers. 2. & observatum a populo Dei ante latam legem ceremonialem, Exod. 16. 23. Atqui festa clemum per Mosen a Deo sunt instituta. Et ante lapsum nullns ipsorum potuit esse usus quia nulla erat aclumbratio Christi Mediatoris. 4. Quia Sabbathum ubique observari poterat & clebebat, domi scil. & foris, in deserto, in captivitate & exilio festa vero non nisi Hierosolyniis aut in loco, quem delegerat Deus, ut ibi habitaret nomen ejus. Deut. 15. 16. 5. Quia immundi a Pascha & reliquis festis excludebantur, Numer. 9. qui tamen tenebantur servare Sabbathum. 0. Quia festa ad commemorationem peculiaris beneficii, & peculiarem mysterii adumbrationem instituta erant; Sabbathum vero

logi

Sabbathum

clem

fiat

;

:

minime, sed ad cnltmn Dei in genere celebrandum fine tali specifica relatione. 7. Quia consequenter peculiari cultui & sacrificiis erant alligata, & vice versa, Numer* 28.

& 29. Sabbathum autem non erat sed in eo tantum erat duplicatio sacrificii Numer. 28. 8. Quia Sabbathum non poterat prorogari aut transferri :

quotidiani,

[pag. 1232] in alium diem: festa vero poterant, 2. Paralip, 30. 2. 3. 1 3. cum Numer. 9. 10. 11. Ne quid dicam de translatione festi in Sabbathum hebdomadale apnd Judaeos frequentata, ne duo Sabbatha concurrerent : de cujus facti statu infiut videre est apud Scaligerum lib. 7. ciali & finitudinis quaestio est inter eruditos de Emcndatione temporum, Azorium Institut. Moral.parl. 2. lib. 1. cap. 6. 7. Baronium, ejusque Censorem Casaubonum ad annum 34. Et in nolis Bezae, Ludov. de Dieu (id Matth. 26. Sed de illa controversia hic non est agendum. 6. Ut autem tanto melius inteiligamus discrepantiam inter Festum & Sabbathum, breviter naturam ejus per quaestiones aliquot explicamus. Sunt autem illae magnam partem controversiae. Nos pro ratione thesium eas digito tantum indicabimus. Dividimus autem controversias in principales seu generales, & in minus :

principales seu speciales. Illae sunt in quibus convenit Orthodoxis Ecclesiis & Doctoribus istae in quibus omnibus Doctoribus non convenit. Primi generis controversiae snnt octo, quarum I. Quacst. An sit aliquod statum Sabbathum a Christia:

observandum ? Aff. Omnes Orthodoxi contra Anabaptistas & Socinianos. Vide Calvini Jnstil. lib. 2. cap. 8. Sect. 33. & Walaei Iract. de Sabbatho, ubi ex professo hoc probat contra Anabaptistas. Vide & Cloppenburgium c. Anabaplistas. II. Quaest. An Sabbathum ludaeorum ultimo scil. die (quem Saturni vocant) celebrari solitum in N. Test. sit mutatum seu abrogatum ? Resp. A/f. Orthodoxi contra Judaeos, & tenebrionem hodiernum unum atque alterum Semi-Judaizantem inter quos quidam Traske, de quo in Opusculis posthumis Lanceloti Andrews Episcopi Eliensis in 4. Londini editis. Franc. White in trael. Anglico adversus Sabbatarias novitates meminit cujusdam Christophori Babur. contra opinionem hanc dispntat Helvicus Elencho Judaico VI. lit. Q. & Galatinus lib. U.dc arc. Cath. veril. c. 8. Vide nis religiose

:

& Ursini Comment. Calcch. ad. 4. Praec. Ratio communis a posteriori desumitur ex doctrina & facto Apostolorum atque Apostolicae Ecclesiae, quod diem illum nec mandato nec exemplo suo observari voluit sed contra abolevit : & loco ejus diem Dominicum servare coepit. Aliae rationes, si quae adferuntur, non videntur esse y.w.u<pi.T/3r T;>. Est autem haec & antiqui & praesentis universi Christianismi sententia. A quo qui discesserunt, (ut Ebionaei, Cerinthiani, Nazaraei, Apollinaristae) Ju:

l

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 326

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's