GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 246

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 246

1 minuut leestijd Arcering uitzetten

222

Disp. VIII.

De Persona Christi Mediatoris. Pars

I.

10. 14. Atqni Christus est objectum salvificae fidei sub illaratione qua mediator est. Ergo. Resp. Majoris consequentia neganda est, ejusque ratio. Primo, Quod ad majoris consequentiam, eam unica hac instantia rejicio: Sub qua ratione formali Christus est objectum fidei salvificae, sub illa est objectum adorationis: Sed Christus est objectum fidei salvificae sub illo formali qua homo & qua pro me incarnatus Ergo &c. Ubi hoc argumentum perspicue refutatum fuerit, nulla difficultas erit in refutatione argumenti nobis oppositi. Secundo, Ratio consequentiae majoris, quam, nego quippe indistincte & illimitate propositam, talis esse deberet: Quicquid estobjectum alioqui non procederet fidei salvificae, illud est objectum adorationis religiosae argumentnm secundum dictum de omni & de nullo. Sed illam rationem consequentiae sic infringo: B. virgo SrsbroKog, ecclesia catholica, communio sanctorum, resurrectio carnis, totum euangelium, sacramenta euangelio appensa, tota scriptura sub illo formali qua verbum StQ7Cvvu<rrov sunt objectum fidei nullum tamen istorum est objectum adorationis. De humana natura Christi, ejusque partibus essentialibus & iu:

:

:

cum propriis adjunctis tam specificis quam individuantibus, mox aliquid dicemus. Ubi ergo aliquis [pag. 310] ad involuta evolvenda debitas explicationes, distinctiones, & limitationes terminorum objecti fidei, sub illo for-mali adhibuerit, probationem minoris in proposito argumento persecutus fuerit syllogismis & prosyllogismis breviter, & expedite propositis, videbit illico aut ignorationem elenchi, aut fallaciam homonymiae committi. Experiatur modo quis, & syllogismos in forma fabricet. Minoris probationem hujus argumenti, cum sua deductione nolumus nunc ay-ptfiicrTipuc cribrare, nec etiam opus; cum argumenti hujus nervos in majore jam satis inciderimus. 4. Secunda Objeet. Sub quo formali Christus nos intuetur ut semen suum, & filios suos spirituales, sub illo formali nos illi debemus venerationem, honorem, & cultuin religiosum &c. Atqui Christus nos intuetur ut semen suum & filios spirituales sub illo formali, quo est mediator. Ergo Resp. Eodem fere modo, ut in prima object. omnia ambiguis terminis, & inde exstructis dubiis & amphibolis hypothesibus involvuntur & confunduntur & sic obscnrum per obscurum probari intenditur. Neqatur consequentia majoris: & datur haec instantia, intuetur nos ut semen suum &c. sub. illo formali qua homo, qua filius hominis, qua incarnatus pro nobis, & qui ac qua dedit animam suam ascham eamque effudit in mortem &c. Ergo sub illo formali adorandus. Ubi termini rite evoluti fuerint, & absque paralogismis, aut fallaciis homonymiae, amphiboliae, compositionis & divisionis, vroXv%rirf)<reu>q, kre.pd^rprfjtrvjaq^ in forma syllogismi propositi, videbitur nihil dici. De probatione minoris ejusque deductione idem dicimus quod supra. 5. Terlia Objecl. Sub quo formali colitur Christus in baptismi sacramento, quando baptizamur in nomine filii ad resipiscentiam & remissionem peccatorum, sub illo formali est adorandus. Atqui Christus colitur in baptismi sacramento, ut qui venit per aquam & sanguinem suum &c. Eadem ergo est ratio formalis, sub qua Christus est adorandus. Resp. Iterum obscurum per obscurum probatur, & magis involvitur. Primo possem rejicere argumentum, tanquam peccans in forma: quiaut minor proponi videtur, nihil aliud possum capere, quam Hmitationem cjua mediator(deqaa, in terminis tota nostra controversia est) aut occultari aut tanquam synonyma saltem reciproca hic usurpari rb qua mediatorem esse, & rb quavenire per ar/uam 8c san-

tegralibus,

;

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 246

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's